CBR 1000F erfaringer/viden søges
Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-05-06 16:35

Hej,

har kigget på en CBR1000F fra 1990, SC24ér

Jeg kunne så ikke prøve den idag, da batteri skulle monteres først.

Den er pæn og flot og jeg tror jeg snupper den, hvis den kører godt.

Er der andet jeg skal kigge efter end knastkæden på den model ?, den har
gået 50000km.

Er det også korrekt opfattet, at motoren på alle SC24 er ens ?

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : tb

Dato : 15-05-06 16:46

> Er der andet jeg skal kigge efter end knastkæden på den model ?, den har
> gået 50000km.

næh. alm sliddele som altid...

> Er det også korrekt opfattet, at motoren på alle SC24 er ens ?

jep, og der er masser på ebay hvis du skulle trænge. SC21 motoren burde
også kunne passe (stort set ens, blot kommer kølerør ud andetsteds)

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 15-05-06 19:32

Hej Thomas
Jeg har selv lige anskaffet en CBR 1000 24 - årggang 1992
Bremseskivetykkelse (står på skiverne) - Kædesæt (kig grundigt efter slid,
spørg om hvor langt kit´tet har kørt) Dæk (selvfølgeligt, og udstødning.
Maskinen går garanteret godt, det gør de bare de Honda CBR, jeg kander en
motorcykelhandler (ikke der jeg har handlet) der fortæller at de ser ud som
næsten nye i motoren, selv efter 150,000 km
Jeg håber da at du bliver Honda ejer..
Med venlg hilsen
John
Honda CBR 1000 CS24 - ejer, Horsens

Fra : Eg Egemarke

Dato : 16-05-06 09:37

En fantastisk Mc ganske enkelt, og lige til at gå til.... Har kørt snart 30
000 på min, og jeg bliver bare endnu mere glad for den......
Husk at prøvekøre den GRUNDIGT tjek kåbe delene GRUNDIGT og sidder der
original udstødning på er det absolut et plus.
Hvor står den du kigger på ?? evt link !

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Jim

Dato : 16-05-06 10:43

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> original udstødning på er det absolut et plus.
> Hvor står den du kigger på ?? evt link !

Hejsa
har selv en 92er men som tidliger nævnt hold godt øje med hvordan kåbedele
sidder det er et helvede hvis der er fusket men montering efter service....
eller kan jeg kun sige fed MC men noget tung i by, ikke nogen super cykel
til svimg
men som allround noget af det bedste
jeg har ofte kørt 10-11 timer i et stræk (jaja,tankstop) og får hverondt her
eller der
og med 18 år på MC kan jeg da osse følge med de fleste nybegyndere i sving

håber du bliver ligeså glad for den som jeg har været for min...
tjep
Søren (Belfast, NI) CBR1000F

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-05-06 13:35

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> original udstødning på er det absolut et plus.
> Hvor står den du kigger på ?? evt link !

jeg kiggede først på en 1990ér som er bygget op som 1996 i kåben, og med
4-i-1, men vel helst have original.

Så har jeg fundet den her:
http://www.bilinfo.dk/steens-mc/nytmodul/showcars.asp?side=1&type=motorcykler&ID=216200996&PP=1

men tror den er lakeret om, synes ikke det ser helt originalt ud med den
lakering ?

Fra : CL

Dato : 16-05-06 18:34

"Thomas Jensen" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> men tror den er lakeret om, synes ikke det ser helt originalt ud med den

Jeg tror du har ret
Ikke 100% komplet men dog lidt at kigge på.
http://www.cbr1000.tk/

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-05-06 19:39

> Jeg tror du har ret
> Ikke 100% komplet men dog lidt at kigge på.
> http://www.cbr1000.tk/

mange tak! en 98ér jeg havde kigget på ligner en 95ér ifølge den side.
Se selv på:
http://www.ks-motor.dk/index.asp?KS-Motor=Show&ID=341035&Type=BRUGT_MC&Item=Honda_CBR_1000_F

Fra : CL

Dato : 16-05-06 20:15

"Thomas Jensen" skrev
> mange tak! en 98ér jeg havde kigget på ligner en 95ér ifølge den side.
> [...]

Igen jeg tror du har ret
En 98´er har ikke de farver og stafferinger så det er nok en overgemt 95´er.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-05-06 20:18

> Igen jeg tror du har ret
> En 98´er har ikke de farver og stafferinger så det er nok en overgemt 95´er.

tilgengæld ser den her rigtig ud mht årgang:
http://www.ks-motor.dk/index.asp?KS-Motor=Show&ID=341077&Type=BRUGT_MC&Item=Honda_CBR_1000_F

må jeg lige smutte op og se på imorgen