Startproblemer
Fra : stephangam@yahoo.dk

Dato : 15-05-06 14:03

Hej gruppe.

Jeg har haft nogle startproblemer med min cykel, som jeg ikke helt
forstår. Det er sket et par gange, at den ikke har startet med varm
motor, men når den så var kølet lidt af ville den igen. Generelt er
det sådan, at startermotoren fungerer (lyder i hvert fald fint), men
motoren tager ikke rigtig fat. Har prøvet at tømme benzinslangen, så
jeg tror ikke, den drukner.

I dag ville jeg så gerne køre på arbejde, men kunne slet ikke få
gang i den fra kold motor. Igen: startermotor ja, men ingen
"forbindelse" til hovedmotoren.

Har prøvet at se på luftfilteret, men tror ikke, fejlen er at finde
der.

Hvad kan jeg gøre? Kan ventilstilling eller nye tændrør løse det?

Stephan

GSX 400F

Fra : stephangam@yahoo.dk

Dato : 15-05-06 18:20

Lige en ting mere. Kan det måske hjælpe med et nyt batteri? Og hvilke
mærker kan anbefales? De gange, jeg har fået hjælpestrøm fra
startkabler har den startet fint...

Håber, nogen vil svare!

Stephan

GSX 400F 1984

Fra : Armand

Dato : 15-05-06 21:29

stephangam@yahoo.dk skrev:
> Lige en ting mere. Kan det måske hjælpe med et nyt batteri? Og hvilke
> mærker kan anbefales? De gange, jeg har fået hjælpestrøm fra
> startkabler har den startet fint...

Jamen, så hár du jo selvdiagnosticeret fejlen
Akkumulatorer er ganske almindelige sliddele, og specielt på motorcykler
med måneders stilstand gennem hver vinter bliver der slidt hårdt på
akku'en. Så køb dig blot en frisk på den lette mistanke :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 16-05-06 17:59

Armand skrev:

> [...]
> med måneders stilstand gennem hver vinter bliver der slidt hårdt på
> akku'en. Så køb dig blot en frisk på den lette mistanke :-|

På den anden side: Batteriet skulle være svagest og motoren sværest at
trække om morgenen, hvor du skriver at der ingen problem er :-/

Egentlig ville jeg nærmere tro at det havde med forhøjet svømmerstand at
gøre: Høj svømmerstand medfører en choker-virkning, som udnyttes om
morgenen, men er med til at drukne motoren når den er varm :-|

Men hvis du fastholder at den har kunnet startes som varm v.h.a.
startkabler, så brug et par sølle hundrede kr på et friskt batteri hos
T-Hansen og lad os så tage den derfra hvis ikke at dét hjalp!

--
armand.

Fra : stephangam@yahoo.dk

Dato : 16-05-06 22:24

JA, jeg vil prøve at købe en nyt batteri og se ad. Det koster ganske
rigtigt lige 199 kr, så det kan jo ikke skade. Håber, det bare er
det... Og tak for kommentarerne!

Stephan

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-05-06 10:25

stephangam@yahoo.dk wrote:
> JA, jeg vil prøve at købe en nyt batteri og se ad. Det koster ganske
> rigtigt lige 199 kr

Husk syre !

/jim

Fra : Armand

Dato : 17-05-06 17:17

Jim Andersen skrev:

> Husk syre !

Den sidste T-Hansen akkumulator jeg købte havde et batteri á seks små
syreflasker med, der skulle have klippet spidsen og efterfølgende alle
som én vendes bunden i vejret ned i Akku'ens påfyldningshuller!

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-05-06 08:07

Armand wrote:

> Den sidste T-Hansen akkumulator jeg købte havde et batteri á seks små
> syreflasker med

Ok. Det havde mit ikke. Købt efteråret 2005. Jeg skulle købe syren ved siden
af. 40 kr.
Og hvis du klikker på fx
http://www.thansen.dk/product.asp?c=701474941&n=1399983772&pn=1399983773

skriver de i siden, at de anbefaler at købe syre.

Jeg havde sendt svigerfar (der bor tæt på thansen) ned efter et batteri. Han
var da heldigvis snedig nok til at købe syre med.

/jim

Fra : stephangam@yahoo.dk

Dato : 19-05-06 10:17

De vedligeholdelsesfrie kommer åbenbart med syre, de andre uden.

Jeg havde heldigvis min værkstedsbog med, for det batteri, Thansen
anbefalede i deres database, var tydeligvis et andet, end det, jeg
skulle bruge :0

Og nu virkede det jo ikke med batteriskift, så jeg må jo finde på
noget andet.

Stephan