Fordrukken SV1000
Fra : Birger Poulsen

Dato : 14-05-06 17:42

Jeg købte i efteråret en SV1000, og har nu fået en god del erfaring med
bæstet.
Den er næsten lige så medgørlig som 650'eren, men det føles som om at de
ekstra 350ccm står konstant ved truget og drikker.
Min aktionsradius ligger typisk mellem 170 og 220 km på en tank, i enkelt
tilfælde 270km.

Benzinforbruget er målt til mellem 17 og 8,78!! km/l

Da jeg handlede (brugt) var maskinen udstyret med larmepotter og KN filter,
men det originale udstyr blev monteret igen, og sælger oplyste om at der
ikke skulle justeres noget på indsprøjtningen.

Hvad er din erfaring?

--
Hilsen
Birger

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 14-05-06 21:44

det lyder mærkeligt at det skulle drikke så meget mere end sv650, som jeg
selv har , og køre i snit 18-20 km/l, med kn-filter, larmepotte, g-pack og
lidt andre små ting..

tror du ikke du skulle ofrer en justering ved en ekspert..

Fra : Kasperkk_nielsen@hot~

Dato : 16-05-06 11:28

Hejsa
Det æfhænger jo af hvordan man kører. Kører du meget hurtig
motorvej kommer den altså rimelig nemt under 10 synes jeg. Almindelig
landevej hvor man klemmer den drikker den altså også.
Det der med den går mellem 17 og 8 km/l kan man jo ikke bruge til så
meget hvis du ikke fortæller ved hvilke kørselformer, men generelt
synes jeg de km tal du oplyser for en tank er de samme som på begge de
2 jeg nåede at eje
Mvh
Kasper

Fra : Birger Poulsen

Dato : 16-05-06 14:18

<Kasperkk_nielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Kasper

Jeg må jo nok erkende at de godt 8 km/l er præsteret ved temmelig frisk
kørsel.
Jeg kørte sammen med en FJR1300 som ikke brugte nær det samme.

Ellers normalt kører jeg normalt til friskt ved de nævnte aktionsradier, nok
mest omkring de 200 km.

--
Hilsen
Birger