/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Teknik: XS 400 manglende HK
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 15:06

Hej

Er i besiddelse af en XS 400 SECA, som jeg mener mangler lidt krudt. Det er
godt nok en tysk importeret maskine, men der skulle sidde en 46HK (33KW)
motor på (de fleste i tyskland er 20KW), og om ikke andet så har jeg en
"dansk" motor liggende. Jeg har svært ved at få den over 120km/t, hvorfor
jeg mener at den måske alligevel kunne være droslet. Spg. er så hvordan den
er droslet, jeg ved at der i hvertfald er tale om andre knaster, men er der
andet? Fik også at vide at det kunne være tændingsmodulet (CDI-boxen) der
var anderledes, hvordan kan man dog checke det?

nogen der kan hjælpe mig?

vh Janus



 
 
Richard (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 14-05-06 18:41

Janus wrote:

> Spg. er så hvordan den
> er droslet, jeg ved at der i hvertfald er tale om andre knaster, men er der
> andet? Fik også at vide at det kunne være tændingsmodulet (CDI-boxen) der
> var anderledes, hvordan kan man dog checke det?

Mon ikke Yamha D et sted på deres website har en side med specs på
droslingen af de forskellige modeller - ligesom Honda D har det

Om ikke andet kunne der gemme sig en reservedelsfiche med samme
oplysninger et sted på Nettet...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Armand (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-05-06 18:53

Richard skrev:
>
>
> Mon ikke Yamha D et sted på deres website har en side med specs på
> droslingen af de forskellige modeller - ligesom Honda D har det
>
Hvad med news.motorrad.de Eller hvad den nu måtte hedde :-/

Det er forøvrigt simpelt at måle knasterne hvor de er højest, hvilket
også skulle kunne lade sig gøre mens de er monteret i topstykket.
Er begge sæt knaster du har af samme højde er det ikke dét der er
problemet, hvorimod der ingen tvivl er hvis dem du kører med er et par
mm lavere end de andre :-|

--
Armand.

Preben Otto Jensen (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Preben Otto Jensen


Dato : 14-05-06 22:00

Der er forskel på cdi-en
Jeg mener at hvis den er med 46hk er der noget med at cdi-en er rød
men er ikke 100% sikker
Jeg havde selv en sidste år
Hvor jeg fik en masser info på tyske hjemmesider




Ukendt (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 23:11


" Preben Otto Jensen" <otto2@worldonline.dk> wrote in message
news:e485p0$pvn$1@abbeden.bunk.cc...
> Der er forskel på cdi-en
> Jeg mener at hvis den er med 46hk er der noget med at cdi-en er rød
> men er ikke 100% sikker
> Jeg havde selv en sidste år
> Hvor jeg fik en masser info på tyske hjemmesider
>
Så lykkedes det endelig at finde noget brugbar om emnet, det hele er bøjet
i neon, så til jer interesserede følg linket
http://www.xs400-forum.de/t191669f11724690-XS-Drossel.html
http://pilling-sonneberg.de/45ps.html

og i øvrigt tak for hjælpen :)

vh Janus



Ukendt (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 23:52

nå ja, og det eneste der ikke er fra en 46HK, er rotoren så den må jeg
hellere få byttet over :)

/Janus


"Janus" <xxx> wrote in message
news:4467aad2$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> " Preben Otto Jensen" <otto2@worldonline.dk> wrote in message
> news:e485p0$pvn$1@abbeden.bunk.cc...
>> Der er forskel på cdi-en
>> Jeg mener at hvis den er med 46hk er der noget med at cdi-en er rød
>> men er ikke 100% sikker
>> Jeg havde selv en sidste år
>> Hvor jeg fik en masser info på tyske hjemmesider
>>
> Så lykkedes det endelig at finde noget brugbar om emnet, det hele er bøjet
> i neon, så til jer interesserede følg linket
> http://www.xs400-forum.de/t191669f11724690-XS-Drossel.html
> http://pilling-sonneberg.de/45ps.html
>
> og i øvrigt tak for hjælpen :)
>
> vh Janus
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408540
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste