MC vask
Fra : Ib Jørgensen

Dato : 14-05-06 10:35

Jeg har lige givet cyklerne en ordenlig vasketur. I spander var der varmt
vand og auto shampoo fra Alaska. Ikke det dyreste, men nok heller ikke top
kvalitet. Er der nogen der kender et anbefalelses værdigt produkt.
Hilsen Ib

Fra : Kristian

Dato : 14-05-06 12:09

> [...]
> vand og auto shampoo fra Alaska. Ikke det dyreste, men nok heller ikke top
> kvalitet. Er der nogen der kender et anbefalelses værdigt produkt.

Hej

Er også meget interesseret i hvad man skal bruge, tænkte om nogen kunne
anbefale noget til lakken efter sådan en vask. Lakforsegler eller andet som
vil være godt at bruge til en ny mc efter vask.
Håber det er ok at jeg kommer med en lille tilføjelse i din tråd!

Kristian

Fra : Armand

Dato : 14-05-06 12:30

Ib Jørgensen skrev:
> Jeg har lige givet cyklerne en ordenlig vasketur. I spander var der
> varmt vand og auto shampoo fra Alaska. Ikke det dyreste, men nok heller
> ikke top kvalitet. Er der nogen der kender et anbefalelses værdigt produkt.

Blev den da ikke ren?

--
Armand.
(der ike bruger andet en alm. shampoo fre husholdningen)

Fra : Shsj

Dato : 14-05-06 12:46

"Ib "Jørgensen"" <iboglene@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vand og auto shampoo fra Alaska. Ikke det dyreste, men nok heller ikke top
> kvalitet. Er der nogen der kender et anbefalelses værdigt produkt.

Hej Ib.
Hvis din cykel er blevet fin, så er det et glimrende produkt du bruger .
Jeg bruger vand med et skvæt opvaskemiddel - i ny og næ får den også lidt
voks (...det billigste).
--
Mvh.
Shsj

Fra : Armand

Dato : 14-05-06 12:53

Shsj skrev:

> Jeg bruger vand med et skvæt opvaskemiddel - i ny og næ får den også lidt
> voks (...det billigste).

Drop sulfo'en! Den er aggressiv overfor din voksning!
Nøjes med alm. "blid" sæbe á shampoo eller flydende håndsæbe!

--
Armand.

Fra : m0rt3n

Dato : 14-05-06 16:59

Dette er til lidt af det hele. Sprøjt på, lad sidde, skyl af og MCen er fin!
http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10004016

Hvis der er kædeolie på fælgen eller lignende:
http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10004218

-m0rt3n zrx1100

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-05-06 17:27

Ib Jørgensen wrote:
> [...]
> varmt vand og auto shampoo fra Alaska. Ikke det dyreste, men nok
> heller ikke top kvalitet. Er der nogen der kender et anbefalelses

Start med kæden inden du går i gang.. Jeg bruger noget Motorex
"kæde-rengøring" som sprøjter det meste skidt af kæden, og efter det har
gjort sin virkning skifter jeg til Motorex kædespray, sådan noget hvidt
klæbende noget.. Når kæden har fået en fin omgang og ser godt ud, så er man
klar til at gå i gang med vandet.. Jeg foretrækker at give kæden olie før
alt vandet kommer på maskinen (og kæden).

Jeg bruger også Alaska auto shampoo til at vaske skiftet af med.... Det
virker fint, og har en dejlig duft (-:
Fælgene og bagsvingeren er ikke så slemme længere, ikke efter jeg skiftede
til Motorex kædespray (hvidt voks), men hvis de er sat til kan man med
fordel bruge lugtfri petrolium til at rengøre dem med.. Fugt en klud med
petrolium og brug den til at fjerne olieresterne fra fælg/bagsvinger.. Og
skyld efter med vand.

Når maskinen så står og ser pæn ud giver jeg den en gang i mellem noget
Alaska "GT 2000 lak rens".. Bare følg anvisningen på etiketten..
Efter lakrensen får det så en omgang voks og bliver poleret lidt.. Så er
maskinen simpelthen så dejlig blød og glat at røre ved, at man skulle tro
det var noget andet end en motorcykel..

Sådan en omgang tager vel ca. 1-2 timer, alt afhængig af hvor beskidt
maskinen er og hvor grundigt man går til værks.... Og nu er jeg heller ikke
super grundig, for maskinen har en masse ridser fra forrige ejer, og lige
meget hvor meget der bliver pudset og plejet om den, så er de der stadig :-/

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jan A Jensen

Dato : 15-05-06 16:07

> [...]
> vand og auto shampoo fra Alaska. Ikke det dyreste, men nok heller ikke top
> kvalitet. Er der nogen der kender et anbefalelses værdigt produkt.

Jeg bruger altid regnvand.. sammen med svampe med sæbe i fra biltema...
der efter bruger jeg lakpolish og crom polish også fra biltema..

biltema har faktisk alt det man skal bruge og så til rimelige priser.
vh.
Jan A Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : Brian Laursen

Dato : 15-05-06 17:11

Ib "Jørgensen" wrote:
> [...]
> varmt vand og auto shampoo fra Alaska. Ikke det dyreste, men nok
> heller ikke top kvalitet. Er der nogen der kender et anbefalelses
Afspændingsmiddel til opvaskemaskiner fjerne kalkpletter der evt. måtte være
tilbage

Ellers er der vel ikke rigtig noget der er bedre end andre?? jeg brugte en
universal rengøring fra ALDI når jeg vaskede.
--
Virtually Yours

Brian laursen
http://home1.stofanet.dk/cashman Blackbird stuff