Den skal lyde godt, kunne køre på baghjule~
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-05-06 23:21

Jeg får kortet om en god uges tid, hvad skal jeg vælge for en mc??

- Den skal kunne køre motorvej uden problemer - alle jeg snakker med siger
600cc eller større
- Den må meget gerne have ABS (min kørelære)
- Den skal have fuldkåbe så man ikke bliver blæst af (eller er halv ok?)
- Det skal være let og sjov at køre (også på baghjulet)
- Den skal ikke kræve en masse vedligehold (helst ny eller 2-3 år gammel)
- Den må koste omkring 100K (måske 20 ekstra hvis den er rigtig fed)
- Den skal lyde godt
- Den skal se rigtig fed ud (a la Honda cbr 600rr, eller suzuki bandit

Er der nogen der har gode forslag?

På forhånd tak!

Fra : Studen

Dato : 14-05-06 00:05

"Jesper Pedersen" <jpdata_dk@hotmail.com> wrote in message
> Jeg får kortet om en god uges tid, hvad skal jeg vælge for en mc??
Tillykke

SNIP en masse krav
> Er der nogen der har gode forslag?

Gode.... Hmm:

http://www.kawasaki.dk/index.php?id=696&main=ER-6f_billeder&sub=266&language=1

http://www.kawasaki.dk/index.php?id=715&main=Z750-06&sub=283&language=1

http://www.triumphchepassione.com/immagini/adesivi-honda-hornet/hornet-600-honda.jpg

Jeg tror jeg ville overveje én af disse, stod jeg med lommer i lys lue :)

Jeg selv regner med at snuppe Triumph Speed Triple, når jeg har vundet i
Lotto, eller når jeg skal arve onkel F.lottenheimer :)

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-05-06 09:17

Tak,

For de gode forslag - det er lidt at læse om i det gode søndagsvejr!-)

(jeg er da ikke spor misundelig på jer andre, jeg sparer en masse penge til
benzin og det er sikkert også koldt - det er super at det kan nå at blive
mere sommer inden jeg får kortet ;-(

Fra : Kramme

Dato : 14-05-06 00:01

"Jesper Pedersen" <jpdata_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har gode forslag?

Suzuki SV 650 eller SV 1000

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-05-06 09:03

Hmm, de ser godt nok fede ud - men, jeg har hørt at der kan være problemer
med suzuki mht holdbarhed?

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 09:52

Jesper Pedersen skrev i meddelelsen
<4466e447$0$38671$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>Hmm, de ser godt nok fede ud - men, jeg har hørt at der kan være problemer
>med suzuki mht holdbarhed?

Næppe med SV'ere, de har vist bevist deres værd. Dog var der noget med
ødelagte lejer i motoren ved uhæmmet bavlehjulskørsel, men det gælder nu
temmeligt mange mc'er. Når olien løber væk fra oliepumpen, á bagud, så dør
selv den stærkeste motor.

Meen hva', bavlehjulskørsel + kåbeklædt mc + nybegynder = meget dyrt > slut
med kaskoforsikring, såe smut lige på bronzekursus først og lær det
elementære.

Ellers er der jo Fazer, hvis at man er til rækkefirer, eller ER6 rækketwin,
fåes med og uden kåbe.

Overvej brugt, og uden kåbe til første sesson, så gør tiltskader ikke så
meget, og de kommer skaderne, tro mig, de kommer :-/

mvh
Orla

Fra : Rene Joergensen

Dato : 14-05-06 10:20

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted> wrote:

> Overvej brugt, og uden kåbe til første sesson, så gør tiltskader ikke så
> meget, og de kommer skaderne, tro mig, de kommer :-/

Hørt! Jeg fortryder ihvertfald at jeg startede på en kåbeklædt, som nu
har nogle grimme skrammer efter et styrt. Efterhånden er jeg ved at have
fundet kåbedelene på Ebay, så de bare skal males. Men det koster jo
altsammen....

--
-René

Fra : Morten dahl

Dato : 15-05-06 00:02

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:4466ef99$0$38691$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> slut
> med kaskoforsikring, såe smut lige på bronzekursus først og lær det

Damn.. vidste sku ikke man lærte baghjuls kørsel på Bronze kursus

-
Morten Dahl

Fra : Orla Pedersen

Dato : 15-05-06 07:36

Morten dahl wrote:

> Damn.. vidste sku ikke man lærte baghjuls kørsel på Bronze kursus

Jo-jo, faktisk på nær lidt bremseøvelser, så var al kørsel på baghjulet

mvh
Orla

Fra : Brian Laursen

Dato : 15-05-06 17:12

Jesper Pedersen wrote:
> Hmm, de ser godt nok fede ud - men, jeg har hørt at der kan være
> problemer med suzuki mht holdbarhed?

heheheh det er da vist en hondamand
--
Virtually Yours

Brian laursen
http://home1.stofanet.dk/cashman Blackbird stuff

Fra : JHR

Dato : 14-05-06 03:27

Absolut en SV 650 S!!!!!

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 07:57

> [...]
>- Den skal lyde godt
>- Den skal se rigtig fed ud (a la Honda cbr 600rr, eller suzuki bandit

Må jeg lige tilføje et punkt:

Den skal kunne forsikres for en nybegynder

God jagt

mvh
Orla

Fra : Hekto

Dato : 14-05-06 21:44

> Den skal kunne forsikres for en nybegynder

+ '- der alligevel hurtigt skal af med kortet igen!'

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-05-06 08:38

> - Den må meget gerne have ABS (min kørelære)

den var værre, i den prisklasse er det vist kun den nye 600 fazer fra
2006 og cbf600 der har det.

Og af de to er fazeren den der har flest hypper

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 09:53

> [...]
> - Den skal lyde godt
> - Den skal se rigtig fed ud (a la Honda cbr 600rr, eller suzuki bandit

Studen har nævnt dem Kawasaki ER-6 eller Zr750 er ultimative sjove cykler i
den prisklasse, og de kan det du efterlyser www.mctc.dk har lige testet ER-6
mod Suzuki´s GSR600, og dømte Kawa´en som sjovest.

Det er de færreste af os andre der kører med ABS, og jeg kan heller ikke
umiddelbart se, at fordelen ved det er så stor selvfølgelig er det da rart,
at man ikke kan blokere bremserne men det er et spørgsmål om rutine,
politiet har det, og køber ikke mc´er uden, men det er fordi de udnytter
ABS´en til, at regulere farten i sving med bagbremsen.

Næ køb du en for dig fed cykel som du tager med på diverse kørekurser, så
skal du nok kunne både køre, svinge og bremse, www.dmc-org.dk har nogle ret
søgte kurser som kan anbefales.

--
Dannie
www.dfmc.dk/?id=75 / www.zx-r.dk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-05-06 10:41

Ja, det er med på min lister over cykler der skal prøve straks efter jeg
sætter køreskolecyklen for sidste gang:
Suzuki gsx-r 600

Suzuki gsx-r 750

Suzuki SV 650 eller SV 1000

Kawasaki zx-6r 636

Kawasaki ER-6f

Kawasaki Z750

Honda cbr 600 rr
Honda cbf 600 sa

Moto Guzzi, Breva

- jeg går nok efter en cykel på omkring 600 i starten

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 13:16

> Suzuki gsx-r 600
>
> Suzuki gsx-r 750
>
> Suzuki SV 650 eller SV 1000
>
> Kawasaki zx-6r 636
>
> Kawasaki ER-6f
>
> Kawasaki Z750
>
> Honda cbr 600 rr
> Honda cbf 600 sa
>
> Moto Guzzi, Breva

Glemte du ikke Yamaha FZ6-S pt. til kr 99.998 100HK ? :)

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-05-06 13:54

jo, tak - den fik jeg ikke med her (men den var faktisk på min liste Det
er helt oplagt en maskine der skal prøves!!!

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-05-06 22:23

Breva'en er ikke af samme type som de andre. Den er en klassisk allround.
Den kører fint, lyder godt og er den af de nævnte der ser bedst ud. Men en
wheelie MC er den bestemt ikke.
Vil dog tilføje at alt kan gå på hjul. Selv min gamle GL500i Silverwing
kunne.
Det er dog heller ikke alle der kan klare det. Det er hårdt for
kronrørslejer, og motoren får heller ikke olie nok hvis man kører langt og
længe på hjul.

/
Jesper

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 14-05-06 23:05

Jesper Pedersen wrote:
> [...]
> - Den skal lyde godt
> - Den skal se rigtig fed ud (a la Honda cbr 600rr, eller suzuki bandit

Mad Stuntaz Crew Reprezent! Vil nok mene en GSX-R 1000, opboret, med
lattergas er det mest rigtige at wheelie ned af Jagtvej på. Ved ikke
hvem der har fortalt dig at stoppies er gode med ABS - drop den ide.