/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Underligt problem på cbr 600 f2??????
Fra : scherrebeck


Dato : 13-05-06 20:48

Hej

Jeg er ved at gå godt og grundig amok over min cykel. Tit når jeg
begynder at køre, efter at den har stået en nats tid, så kører den
fint, men begynder så småt at dø ud. Der kommer åbenbart ikke
benzin til karburatorene. Når den så er gået i stå, vil den ikke
starte hverken uden eller med choker....dog giver den nogle gange meget
kortvarig lyd fra sig med choker.....

Nu må man jo så til at trække maskinen hjem, og så prøver jeg at
starte igen, og så kører den faktisk igen....hva fanden sker der for
den?

Jeg har tænkt på om det kan have noget at gøre med den vacuum slange
op til hanen? Hva er den forresten godt for?

Kan det være chokeren der er defekt evt?

Har også prøvet at tømme svømmerhuse....der kommer sgu ikke for
meget ud.

Nogle der kan hjælpe mig, inden jeg går helt bananas????

MVH

Jacob


 
 
Calle Nielsen (13-05-2006)
Kommentar
Fra : Calle Nielsen


Dato : 13-05-06 21:12

scherrebeck wrote:
> Nu må man jo så til at trække maskinen hjem, og så prøver jeg at
> starte igen, og så kører den faktisk igen....hva fanden sker der for
> den?
Det lyder mistænkelig meget som vakuum i tanken. Prøv at åbne
tankdækslet næste gang du har problemet og se om det ikke hjælper.
Vakuum-slangen der går op til tanken gør at der ikke kommer benzin, med
mindre cyklen er startet. Når cyklen først er død ved at den har suget
alt det den kan fra bundkarene i karburatorerne, kan den være svær at få
liv i igen, da de først skal fyldes, som jo igen først sker når motoren
er i gang. De fleste cykler med vakuums hane, har en PRI-funktion for at
imødekomme dette problem. Når du drejer hanen om på PRI, slå du
vakuumshanen ud af drift, hvorfor bezinen frit kan strømme selvom
motoren er standset.

Dvs. næste gang du har problemet, skal du prøve at åbne tankdækslet og
sætte hanen om på PRI.

Håber det løser problemet.

Calle

Armand (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-05-06 10:27

Calle Nielsen skrev:
>
> Det lyder mistænkelig meget som vakuum i tanken. ...........
> Når cyklen først er død ved at den har suget > alt det den kan fra
> bundkarene i karburatorerne...

"Svømmerhusene" that is!

--
Armand.
(definitionsrevser, der forøvrigt tilslutter sig foreslaget -
Tillægshjernevrider: Kan det ikke passe at problemet er større jo mere
bensin der er i tanken?)

-

Ukendt (13-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-05-06 21:21


scherrebeck skrev i meddelelsen
<1147549699.470568.272790@g10g2000cwb.googlegroups.com>...
>Hej

>Jeg er ved at gå godt og grundig amok over min cykel. Tit når jeg
>begynder at køre, efter at den har stået en nats tid, så kører den
>fint, men begynder så småt at dø ud. Der kommer åbenbart ikke
>benzin til karburatorene. Når den så er gået i stå, vil den ikke
>starte hverken uden eller med choker....dog giver den nogle gange meget
>kortvarig lyd fra sig med choker.....

Stoppet tankudluftning !

>Nu må man jo så til at trække maskinen hjem, og så prøver jeg at
>starte igen, og så kører den faktisk igen....hva fanden sker der for
>den?

Stoppet tankudluftning !

>Jeg har tænkt på om det kan have noget at gøre med den vacuum slange
>op til hanen? Hva er den forresten godt for?

Nej, vacuumslangen åbner for benzinhanen når motoren startes.

>Kan det være chokeren der er defekt evt?

Næppe....

>Har også prøvet at tømme svømmerhuse....der kommer sgu ikke for
>meget ud.

Næe, for der er ikke løbet benzin til fordi at der er vacuum i tanken på
grund af den tilstoppede tankudluftning.

>Nogle der kan hjælpe mig, inden jeg går helt bananas????

Næste gang den går istå, så åben tankdækslet, starter motoren herefter, så
har Du fundet fejlen. Se efter utilsigtede knæk på udluftningsslangen, evt.
snavs ved slangens slutning typisk et sted under motoren.

mvh
Orla




André S Hansen (13-05-2006)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 13-05-06 21:39


"scherrebeck" <jacob.scherrebeck@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1147549699.470568.272790@g10g2000cwb.googlegroups.com...
Hej

Jeg er ved at gå godt og grundig amok over min cykel. Tit når jeg
begynder at køre, efter at den har stået en nats tid, så kører den
fint, men begynder så småt at dø ud. Der kommer åbenbart ikke
benzin til karburatorene. Når den så er gået i stå, vil den ikke
starte hverken uden eller med choker....dog giver den nogle gange meget
kortvarig lyd fra sig med choker.....

Nu må man jo så til at trække maskinen hjem, og så prøver jeg at
starte igen, og så kører den faktisk igen....hva fanden sker der for
den?

Jeg har tænkt på om det kan have noget at gøre med den vacuum slange
op til hanen? Hva er den forresten godt for?

Kan det være chokeren der er defekt evt?

Har også prøvet at tømme svømmerhuse....der kommer sgu ikke for
meget ud.

Nogle der kan hjælpe mig, inden jeg går helt bananas????

MVH

Jacob

Havde samme problem på en F1 det var relæ til benzin pumpe der var gået, kør
ud, træk hjem, ved ikke om der er benzin pumpe på F2

André S Hansen
GS500E



André S Hansen (13-05-2006)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 13-05-06 21:54


"André S Hansen" <bobbleboyfjerndette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:44664418$0$47011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "scherrebeck" <jacob.scherrebeck@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:1147549699.470568.272790@g10g2000cwb.googlegroups.com...
> Hej
>
> Jeg er ved at gå godt og grundig amok over min cykel. Tit når jeg
> begynder at køre, efter at den har stået en nats tid, så kører den
> fint, men begynder så småt at dø ud. Der kommer åbenbart ikke
> benzin til karburatorene. Når den så er gået i stå, vil den ikke
> starte hverken uden eller med choker....dog giver den nogle gange meget
> kortvarig lyd fra sig med choker.....
>
> Nu må man jo så til at trække maskinen hjem, og så prøver jeg at
> starte igen, og så kører den faktisk igen....hva fanden sker der for
> den?
>
> Jeg har tænkt på om det kan have noget at gøre med den vacuum slange
> op til hanen? Hva er den forresten godt for?
>
> Kan det være chokeren der er defekt evt?
>
> Har også prøvet at tømme svømmerhuse....der kommer sgu ikke for
> meget ud.
>
> Nogle der kan hjælpe mig, inden jeg går helt bananas????
>
> MVH
>
> Jacob

Se ikke ud til det er samme system, du må downloade service manual og se om
det ikke er til at løse.

Her er link
http://www.gofastvideo.com/gallery/album/view/535/free-racing-videos/cbr-series-manuals.html

André S Hansen
GS500E



Ped (13-05-2006)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 13-05-06 23:07

scherrebeck skrev:
> Hej
>
> Jeg er ved at gå godt og grundig amok over min cykel. Tit når jeg
> begynder at køre, efter at den har stået en nats tid, så kører den
> fint, men begynder så småt at dø ud. Der kommer åbenbart ikke
> benzin til karburatorene. Når den så er gået i stå, vil den ikke
> starte hverken uden eller med choker....dog giver den nogle gange meget
> kortvarig lyd fra sig med choker.....
>
> Nu må man jo så til at trække maskinen hjem, og så prøver jeg at
> starte igen, og så kører den faktisk igen....hva fanden sker der for
> den?
>
> Jeg har tænkt på om det kan have noget at gøre med den vacuum slange
> op til hanen? Hva er den forresten godt for?
>
> Kan det være chokeren der er defekt evt?
>
> Har også prøvet at tømme svømmerhuse....der kommer sgu ikke for
> meget ud.
>
> Nogle der kan hjælpe mig, inden jeg går helt bananas????
>
> MVH
>
> Jacob
>

Det er vel ikke benzinslangen der er blevet klemt på en eller anden
måde? Jeg fik engang min GS 450 tilbage fra værkstedet, hvor den opførte
sig sådan. De havde routet benzinslangen forkert, så benzinen havde
svært ved at løbe til karburatorerne.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Jim Andersen (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 16-05-06 08:28

mht vacuum pga tilstoppede udluftningshuller og klemte slanger... hvis man
tager benzinslangen af nede ved karburatoren og det løber fint (indtil
tanken er tom), så er der vel ikke noget problem ?

/jim



Armand (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-05-06 16:34

Jim Andersen skrev:
> mht vacuum pga tilstoppede udluftningshuller og klemte slanger... hvis man
> tager benzinslangen af nede ved karburatoren og det løber fint (indtil
> tanken er tom), så er der vel ikke noget problem ?

Korrekt!

--
Armand.

scherrebeck (14-05-2006)
Kommentar
Fra : scherrebeck


Dato : 14-05-06 07:57


Orla Pedersen skrev:

> scherrebeck skrev i meddelelsen
> <1147549699.470568.272790@g10g2000cwb.googlegroups.com>...
> >Hej
>
> >Jeg er ved at gå godt og grundig amok over min cykel. Tit når jeg
> >begynder at køre, efter at den har stået en nats tid, så kører den
> >fint, men begynder så småt at dø ud. Der kommer åbenbart ikke
> >benzin til karburatorene. Når den så er gået i stå, vil den ikke
> >starte hverken uden eller med choker....dog giver den nogle gange meget
> >kortvarig lyd fra sig med choker.....
>
> Stoppet tankudluftning !
>
> >Nu må man jo så til at trække maskinen hjem, og så prøver jeg at
> >starte igen, og så kører den faktisk igen....hva fanden sker der for
> >den?
>
> Stoppet tankudluftning !
>
> >Jeg har tænkt på om det kan have noget at gøre med den vacuum slange
> >op til hanen? Hva er den forresten godt for?
>
> Nej, vacuumslangen åbner for benzinhanen når motoren startes.
>
> >Kan det være chokeren der er defekt evt?
>
> Næppe....
>
> >Har også prøvet at tømme svømmerhuse....der kommer sgu ikke for
> >meget ud.
>
> Næe, for der er ikke løbet benzin til fordi at der er vacuum i tanken på
> grund af den tilstoppede tankudluftning.
>
> >Nogle der kan hjælpe mig, inden jeg går helt bananas????
>
> Næste gang den går istå, så åben tankdækslet, starter motoren herefter, så
> har Du fundet fejlen. Se efter utilsigtede knæk på udluftningsslangen, evt.
> snavs ved slangens slutning typisk et sted under motoren.
>
> mvh
> Orla

Det lyder fint...men problemet er bare at den kører udemærket andre
gange?? Hvis slangen er stoppet, så burde problemet jo være der hele
tiden..


Ukendt (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 08:33


scherrebeck skrev i meddelelsen
<1147589832.248315.286460@u72g2000cwu.googlegroups.com>...

Orla Pedersen skrev:
>> Stoppet tankudluftning !

>Det lyder fint...men problemet er bare at den kører udemærket andre
>gange?? Hvis slangen er stoppet, så burde problemet jo være der hele
>tiden..


Der vil være længst mellem de ufrivillige stop når tanken er ved at være
tom. Stort volume af luft = forsvindende vacumm over en given kørt
strækning. Først når vacuum'et når et niveau svarende til "benzinsøjlen" ned
til karburatorerne, så stopper benzintilførslen.

Men for en sikkerheds skyld, tjek lige spændingen over akkumulatoren med
motoren gående ved 3-4.000 omdrejninger/min. Spændingen skal være 13,5 -
14,5 volt, aldrig over 15 volt.

mvh
Orla



scherrebeck (14-05-2006)
Kommentar
Fra : scherrebeck


Dato : 14-05-06 09:30


Orla Pedersen skrev:

> scherrebeck skrev i meddelelsen
> <1147589832.248315.286460@u72g2000cwu.googlegroups.com>...
>
> Orla Pedersen skrev:
> >> Stoppet tankudluftning !
>
> >Det lyder fint...men problemet er bare at den kører udemærket andre
> >gange?? Hvis slangen er stoppet, så burde problemet jo være der hele
> >tiden..
>
>
> Der vil være længst mellem de ufrivillige stop når tanken er ved at være
> tom. Stort volume af luft = forsvindende vacumm over en given kørt
> strækning. Først når vacuum'et når et niveau svarende til "benzinsøjlen" ned
> til karburatorerne, så stopper benzintilførslen.
>
> Men for en sikkerheds skyld, tjek lige spændingen over akkumulatoren med
> motoren gående ved 3-4.000 omdrejninger/min. Spændingen skal være 13,5 -
> 14,5 volt, aldrig over 15 volt.
>
> mvh
> Orla

Ok....spændingen skulle være ok....har ny ensretter på....hmmm hva
skulle det egentlig ha med sagen at gøre?? Det tegner jo på
brændstof problemer.

Jeg har prøvet at puste i udlufterslangen....der kommer luft igennem,
men det er ik synderligt nemt at puste igennem den.....er den droslet
på nogen måde med en forsnævring et eller andet sted?

Skal man evt prøve at sætte en kompressor for?

MVH

Jacob


Ukendt (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 10:06


scherrebeck skrev i meddelelsen
<1147595415.067040.195520@v46g2000cwv.googlegroups.com>...

>Ok....spændingen skulle være ok....har ny ensretter på....hmmm hva
>skulle det egentlig ha med sagen at gøre?? Det tegner jo på
>brændstof problemer.

Det kunne være termiske problemer i et "overbelastet" tændingsmodul.
Overspænding > mere afsat effekt > overophedning. Men det jo nok OK med den
nye ensretter, men et check skader aldrig

>Jeg har prøvet at puste i udlufterslangen....der kommer luft igennem,
>men det er ik synderligt nemt at puste igennem den.....er den droslet
>på nogen måde med en forsnævring et eller andet sted?

Der skal være frit luftflow gennem slangen. Der kan sidde et T-stykke, og en
ekstra slange som ender under tanken et sted, sådan er/var det på VTR'en,
men jeg kender ikke specifikt CBR løsningen.

>Skal man evt prøve at sætte en kompressor for?

Så skal Du afmontere slangen først, eller åbne tankdækslet som minimum, men
pas på, hvis at der er andre slanger, (evt. fra karburatorsvømmerhuse)
koblet sammen i ét udluftningssystem, så er trykluft ikke nogen god idé.

mvh
Orla




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste