BroBizz og mc
Fra : Martin Frederiksen

Dato : 13-05-06 07:58

Er der nogen af jer der har erfaring med ovenstående?

Jeg er ved at være træt af at skulle køre i manuel bane - have handskerne
af - finde pungen (altså til penge/kort) - betale - køre frem, og så hele
møllen på igen.

Martin Frederiksen
XJ 750 '86

Fra : Rene Joergensen

Dato : 13-05-06 08:05

Martin Frederiksen <martinf@mail.dk> wrote:

> Er der nogen af jer der har erfaring med ovenstående?

Ifølge Storebælts hjemmeside, må de ikke benyttes i de automatiske
baner, men skal fremvises i den manuelle bane. Da MC'er ikke har nogen
nummerplade foran.

> Jeg er ved at være træt af at skulle køre i manuel bane - have handskerne
> af - finde pungen (altså til penge/kort) - betale - køre frem, og så hele
> møllen på igen.

Har du ikke en lomme som du kan fiske kortet frem fra, med handsker og
det hele på?

--
-René

Fra : Martin Frederiksen

Dato : 13-05-06 09:14

> Ifølge Storebælts hjemmeside, må de ikke benyttes i de automatiske
> baner, men skal fremvises i den manuelle bane. Da MC'er ikke har nogen
> nummerplade foran.

Hvad bruger de nummerplade til v. storebælt? Den anden dag kørte der en bil
igennem (ok - kort-bane ikke brobizz) uden nummerplader (Både foran og bag)
og han fik da fint lov til at køre igennem??

> Har du ikke en lomme som du kan fiske kortet frem fra, med handsker og
> det hele på?
>
> --
> -René

Desværre nej. Synes faktisk det er noget lort at rode med kreditkort med
handsker på.

Martin Frederiksen
XJ 750 '86

Fra : Troels Jensen

Dato : 13-05-06 09:24

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge Storebælts hjemmeside, må de ikke benyttes i de automatiske
> baner, men skal fremvises i den manuelle bane. Da MC'er ikke har nogen
> nummerplade foran.

Men vist mest af alt fordi deres sensorer i de automatiske baner efter
sigende ikke er istand til at spotte, at det er en motorcykel og dermed
beregne den rigtige pris.

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Armand

Dato : 13-05-06 11:15

Troels Jensen skrev:
> [...]
>
> Men vist mest af alt fordi deres sensorer i de automatiske baner efter
> sigende ikke er istand til at spotte, at det er en motorcykel og dermed

Jup - Dårlige undskyldninger :-|
De kunne da blot lave en biz-bane der var så smal at kun motorcykler
kunne komme igennem
Brobizz følger ikke køretøjet men ejeren, således er der ikke
registreret nogen nummerplade i forbindelse med erhvervelsen af bizz'en,
og er man stædig og rig nok kan man da bare købe sig en bizz og fise
igennem til bil-pris.
Generelt er motorcykler ignoreret når det kommer til det offentlige. Jeg
mener at der også har været ballade omkring pendler-fradrag for broen :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 11:46

Hej
Her er hvad der står på deres hjemmeside
Kan jeg få en BroBizz til en motorcykel?
Nej. Det skyldes, at alle køretøjer i BroBizz-banerne video-optages til evt.
identifikation, og da en motorcykel ikke er forsynet med en nummerplade
foran (som derfor ikke kan videooptages), kan motorcykler ikke anvende
BroBizz.

Venlig hilsen
Bo Stange
www.dfmc.dk/?id=1020

Fra : Sanne Johansson

Dato : 13-05-06 12:35

Armand wrote:

> [...]
> mener at der også har været ballade omkring pendler-fradrag for broen :-/

Kender ikke de eksakte regler for storebæltsbroen, men på Øresundsbron er
det bilfradraget der gælder. Det betyder, at man får 50,- i fradrag for
hver tur på sin mc -også selvom det kun koster 55,- med sin mc-brobizz
Til gengæld er reglerne omkring anvendelse af mc-brobizz lige så tåbelige
som på Storebælt. Altså er vi tvungne til at tage betalingsbanen (og ja,
der er som regel kun én!) og pænt holde i kø sammen med alle bilerne De
fleste mc´er har vist efterhånden kontaktet broen adskillelige gange for
at høre om vi ikke kunne få bedre vilkår, men nej, vi er ikke en stor nok
kundegruppe. Vi har dog fundet ud af at det er muligt at tage
lastbil-brobizzbanen Det fungerer kanon! Bortset fra at nogle
broansatte siger vi ikke må, men jeg tror efterhånden de har droppet at
stoppe os. Argumentet for at vi ikke må bruge disse baner er, at de ikke
kan garantere for vores sikkerhed hvis der er fejl med bommen, men da jeg
har fået bommen ned over mig i betalingsbanen, kan de godt droppe det
argument.

Mener også jeg har hørt noget om, at brobizzen ikke kan registrere forskel
på en bil eller mc i de alm. brobizzbaner, men jeg aner ikke om det er
rigtigt.

Fra : Henrik

Dato : 13-05-06 11:52

Martin Frederiksen wrote:

> [...]

> af - finde pungen (altså til penge/kort) - betale - køre frem, og så hele

Enig . . . og hvorfor skal motorcykler betale broafgift ????

De slider jo ikke på vejene, det er kun biler og især lastbiler der slider
på vejene !!!

Hvis man kører fra Kristiansand til Arndal i Norge, er der en gratis bane
til motorcykler . . . Det duer !!!

Måske skulle man lave en auktion midt i høj sæsonen ved at blokere hele
betalingsanlæget med mototcykler . . .
Det tager jo som sagt meeeeget lang tid at tage handskerne af - finde
pungen - betale - gemme pungen væk - hansker på.

100 motorcykler måske 200 ville lave en værre ravage, og så skal de jo
tilbage igen

Mvh.
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 00:16

> [...]
> hansker på.
>
> 100 motorcykler måske 200 ville lave en værre ravage, og så skal de jo

Fedt, lad os lave et træf i betalingsbanerne med kaffe og hele svineriet.

Fra : Henrik

Dato : 14-05-06 16:59

Bongo wrote:

> Fedt, lad os lave et træf i betalingsbanerne med kaffe og hele svineriet.

Jeps . . . og det er forholdsvis nemt.
Det eneste det kræver er mødested, dato og klokkeslet.
Og god med tid selvfølge . . . samt at man medbringer vand, det kunne
blive varmt

Hvor svært kan det være ???

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-05-06 12:31

"Martin Frederiksen" <martinf@mail.dk> writes:

> Jeg er ved at være træt af at skulle køre i manuel bane - have handskerne
> af - finde pungen (altså til penge/kort) - betale - køre frem, og så hele
> møllen på igen.

Jeg har flere gange kørt gennem de automatiske dankort-baner, og den
har hver gang opfattet at jeg kom på MC.

Det mest irriterende er at man faktisk godt kan få brobizz til
Øresundsbron. Man skal godt nok altid køre gennem en manuel bane med
den, men man kan i det mindste få den. Se evt. selv på
<http://osb.oeresundsbron.dk/documents/document.php?obj=136&menu=21>

Vi har en eksil-pimse i Sverige. Hun har til gengæld prøvet at ham
manden bag skranken ikke vidste at man kunne få brobizz til MC, så han
skyndte sige at lukke bommen foran hende. Det er heldigvis nogle bløde
bomme de har.

--
Jacob | ........@
Ny (brugt) MC fra tirsdag | ......_[]-=*

Fra : kc

Dato : 13-05-06 16:26

"Martin Frederiksen" <martinf@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af - finde pungen (altså til penge/kort) - betale - køre frem, og så hele

Ja det er trættende.
Jeg er begyndt og bruge en lille pung hvor der er lige penge i og som jeg
kan få op af lommen med hansker på og det er faktisk gået meget godt i et
par år, og så kan de selv tage pengene frem og det har de også gjort med et
smil og lagt billeten ned i pungen, som røg hurtig ned i lommen igen.

KC

Fra : lars.thrane@gmail.co~

Dato : 13-05-06 18:12

Armand skrev:

> [...]
> registreret nogen nummerplade i forbindelse med erhvervelsen af bizz'en,
> og er man stædig og rig nok kan man da bare købe sig en bizz og fise

Jeg brugte min arbejdsgivers bil-BroBizz i sidste uge, selv om jeg
forcerede broen på MC.
Bommen gik ikke op - og en service-minded medarbejder kom hen til mig.
Jeg blev bedt om at tage manuel bane fremover.

Manuel bane på hjemrejsen. Skulle række Bizz'en ind ad vinduet - det
tog længere tid end betaling med Dankort plejer at tage mig. Og jeg
ved ikke engang om min arbejdsgiver blev bonnet for bil eller MC......
- men jeg kunne beholde handskerne på

--
lthrane
XJ650 1980

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 13-05-06 18:24

Øresunds broen tillader det helle ikke (men det virker, smid den i tank
tasken og så der ud af...)

Det går fint for mig at fiske den frem af lommen med handsker på...

/T

Fra : Sanne Johansson

Dato : 13-05-06 22:51

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> Øresunds broen tillader det helle ikke (men det virker, smid den i tank
> tasken og så der ud af...)

> Det går fint for mig at fiske den frem af lommen med handsker på...

> /T

Min Brobizz bliver skam også registreret, når jeg har dem i jakkelommen i
både goretexjakken og läderdragten... Men det kräver at banen har en
sensor, hvilket ikke findes i betalingsbanen, når man kommer fra den
danske side:-/ Dybt suk!

~Sanne -overhovedet ikke noget som helst eksil Jacob -Jag är väl svensk nu
inte

Fra : KOP

Dato : 13-05-06 22:48

Jeg har adskillige gange brugt min bizz i brobizzbanen. Den registrerer at
det er en motorcykel.... ingen problemer.

--
kop
FZS 600 '98

Fra : Eg Egemarke

Dato : 14-05-06 15:34

Atltså jeg bruger da samme baner som bilerne, UDEN problemer på Øresund.
Og med de nye baner de har lavet er det noget FIS med sikkerheden, specielt
da man skal holde stille INDEN man bliver sluppet igennen både i Bil og på
Mc...
Den med sikkerheden var i "gamle" dage da man kunne blæse igennem med 60
Km/t i bilen i brobizz banen, det var de ikke meget for med Mc´ere hvilket
heller ikke vil være rart at få en bom i knolden med fart på
Min Brobizz ligger i højre yderlomme i min Mc jakke, jeg kører op til bommen
holder stille og vipper lige lidt med jakken/lommen og vips så åbner det.
har fungeret fint "Jättelänge Nu".
Men Aktion på Storebælt det må da være vejen frem, gerne op til de store
ferie dage, det må da åbne nogle øjne

Nu vil slutte skal over broen med bizz på Mc

Hej alle

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-05-06 12:29

gunrunnerfjerndette@tdc-broadband.dk (Henrik) writes:

> [...]
> Det tager jo som sagt meeeeget lang tid at tage handskerne af - finde
> pungen - betale - gemme pungen væk - hansker på.

Var det ikke noget i den retning der var nogle der gjorde i Norge da
der blev indført bompenge rundt i Oslo?

Jeg ville såmænd i første omgang være glad hvis de satte prisen ned
til 100 kroner pr. MC. Så kunne man have 100 kroner klar i kortlommen
på tanktasken eller et tilsvarende lettilgængeligt sted, og slippe for
at rode efter den ekstra 5'er, som man helt sikkert ikke kan få fat på
med handsker på.

På lidt længere sigt ville det være smart hvis de fik de der brobizz
til at virke for os der kører MC.

--
Jacob | ........@
Ny (brugt) MC på tirsdag | ......_[]-=*

Fra : Ib Jensen

Dato : 14-05-06 20:26

Og bemærk at motorcyklister skal af med 105 kr. De 5 kr. er udtænkt af
trafikministeren i al hans visdom.
Betegnelsen klaphat er vel ikke helt ved siden af.
Tænk, hvor enkelt hvis MC'er skulle af med 100 kr., som let kunne fiskes op
af lommen. Måske tiden er inde til en lille demonstration ved Storebælt.
Masser af MC'er ankommer og køre til alle betalingsbåse. Alle er naturligvis
nødt til at have handskerne af, lede efter lige penge osv. Og det tager jo
sin tid. Fint lille stunt, som kunne udstille klaphatten - undskyld
trafikministeren.
Ib Jensen,
Risskov