Hej Neser ... :0)
Du skal nok lige tænke dig om en ekstra gang inden du bygger en MX om til
motard til gadebrug. Efter sigende kan de ikke holde fordi de ikke for nok
smøring. Problemet opstår hvis du ligger i noget tid med fuld gas på. Det er
mx-cyklerne ikke egnet til. Ktm havde det samme problem på de tidlige
modeller, hvor der kun var 1 oliepumpe. Og tro mig, ude på de små veje kan
man sagtens ligge og presse den i længere tid af gangen
-- Søren
Ktm 640 LC4 SuperMoto '02
"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
news:c80a4$4464c8f2$3e3d83dd$12559@news.arrownet.dk...
> Hej NG
>
> Har kigget lidt efter MC og siden SuperMotard'erne tiltaler mig lidt, har
> jeg overvejet at én sådanne skulle blive den næste maskine.
>
> Har kigget på både KTM, Husaberg og Husqvarna.
>
> Kom så til at tænke på om det kan betale sig at købe en MX'er hjem og
> bygge om til SM?
> Umiddelbart har jeg regnet mig frem til at prisforskellen bliver i omegnen
> af 0 kr. når først man har indvesteret i SM hjul osv. for at bygge en
> MX'er om.
> Men hvad med afgiften? Kan man spare lidt penge ved evt. at bygge maskinen
> om _efter_ den er synet og afgiften er betalt?
>
> Yderligere nogle ting man bør tænke på ved køb ef en SM?
>
> Er der nogle specielle ting man skal kigge efter på hhv. KTM, Husaberg og
> Husqvarna?
>
> Er der andre mærker der har SM maskiner? (Har set både Suzuki's DRZ400 og
> Yamaha's XT660, men er ikke så meget for udseendet på den sidste og
> motoren er for lille på den førstnævnte.)
>
> Mvh. Neser
>