honda cb 750 1976
Fra : klaus nissen

Dato : 12-05-06 17:58

Hej!
Har set og hørt på en honda cb 750 fra 1976. Når den går i tomgang synes jeg
at den har en underlig lyd. Jeg har ikke selv forstand på MCer men måske
nogle af jer har hørt noget omkring dette. Jeg har ikke lyst til at købe
katten i sækken. Desuden kommer der lidt olie ud fra toppakningen.

Håber på hjælp.

Mvh Klaus Nissen

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 12-05-06 18:18

"klaus nissen" <klausnissen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske nogle af jer har hørt noget omkring dette. Jeg har ikke lyst til at
> købe katten i sækken. Desuden kommer der lidt olie ud fra toppakningen.

Angående olien kan jeg ikke svare dig, men lyden i tomgang kan jeg give en
mulig forklaring på
det er raslen fra knastkæden, sådan lyder en cb750 fra halvfjerdserne
(som min far sagde - det lød forfærdeligt dengang og nu er det absolut ikke
blevet mindre)

--
Mvh/regards Claus Ruglund Jakobsen
Cbx750f '84 - Audi 80 1.8E '88 +mz etc etc

Fra : Jan V

Dato : 12-05-06 18:36

"Claus Ruglund Jakobsen" <juniorpresident@katrad-mc.dk> skrev i en
meddelelse news:4464c33d$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> --
> Mvh/regards Claus Ruglund Jakobsen
> Cbx750f '84 - Audi 80 1.8E '88 +mz etc etc

Toppakningen er gået, selvfølgelig alt afhængig af hvormeget det er, bliver
det største problem nok at det sviner dine bukseben til, specielt når du
giver den "godt" med omdrejninger, har selv kørt i flere år med en utæt
topning på en CB650.Om du kan acceptere at den "sveder" lidt er jo op til
dig selv og vel også prisen på 750'eren

Mvh. Jan

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 18:20

klaus nissen skrev:
> [...]
> nogle af jer har hørt noget omkring dette. Jeg har ikke lyst til at købe
> katten i sækken. Desuden kommer der lidt olie ud fra toppakningen.

Det var sq en underlig lyd, dén har jeg aldrig hørt før. Ja det skulle
lige være et integrations-differentiale der har kørt med for tynd olie,
eller måske et løst leje i transmissions-udligningen; men sidstnævnte er
der ikke på en CB750 fra '76 medmindre at det er en '75 der har stået
over og først er blevet indregistreret i '76 :-/

Nå, slut med pjatten. Det er svært at diagnosticere pr. skrift; men
CB750 OHC er kendt for at lyde som et tærskeværk p.g.a. kædedrevet
mellem krumtap og kobling.
Men det er en noget aldrende motorcykel og modellen har p.g.a.
kultstatus et IMHO alt for højt prisleje, så der kan være alt galt med
den, ligesom den næsten kun kan være for dyr. Så jeg vil ikke anbefale
dig at købe den medmindre du absolut ved hvad du gør, og det er jo det
du tydeligt angiver at du ikke gør!

--
Armand.