ny motorcykelhjem, hvilken???
Fra : Ann

Dato : 12-05-06 16:18

hej alle!

er der nogen der kan anbefale en god hjelm til omkring 1000 kr?

den skal helst være god, da jeg højest sandsynligt nok skal komme ned og
smage asfalten med jævne mellemrum

V.H. Ann

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 18:02

Ann skrev:
> hej alle!
>
> er der nogen der kan anbefale en god hjelm til omkring 1000 kr?
> den skal helst være god, da jeg højest sandsynligt nok skal komme ned og
> smage asfalten med jævne mellemrum

Alle hjelme der holder normen (og dét gør alle der er til salg) er langt
rigeligt gode!
Den der beskytter DIT hoved bedst er dén der passer dig perfekt. Og dét
gør sagen ikke så ligetil, for der er ligeså stor forskel på hjelmes
indvendige pasform, som der er hoveder og det er derfor ikke
tilstrækkeligt blot at finde den størrelse der passer blandt de hjelme
der ligger på hylde i den nærmeste mc-forretning!
På den anden side er det først efter at brugt hjelm aktivt gennem en
periode at man kan finde ud af hvad der irriterer eller mangler og som
man følgelig kan sætte som personlig kriterie til sin perfekte hjelm.

Det bedste er med andre ord at prøve samtlige hjelme man kommer forbi på
sin vej, men det kræver at man allerede har en hjelm og motorcykel at
komme rundt på/med, så hvis du helt står uden hjelm (inden første
køretime??) er det værd at sigte på en af de aller billigste som man
uden ærgrelse kan sætte på pension når/hvis man finder the perfect fit
indenfor de næste par sæsoner.
T-Hansen sælger ud af sine Nau hjelme til så lidt som 400kr(*), prøv at
se om de er helt utålelige at få trukket over hovedet eller kan gøre det
ud for din første hjelm!

(*):
400.- er omtrent hvad blot visiret til min AGV-hjelm koster

--
Armand.

Fra : Ann

Dato : 12-05-06 18:15

tak for svaret - det lyder som et større projekt at få købt en hjelm. men
jeg må bare ud og lure mc butikker - t-hansen butikker!

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 18:21

Ann skrev:
> tak for svaret - det lyder som et større projekt at få købt en hjelm. men
> jeg må bare ud og lure mc butikker - t-hansen butikker!

"at få købt den perfekte hjelm" !!

--
Armand.

Fra : Bo Christensen

Dato : 12-05-06 19:13

> jeg må bare ud og lure mc butikker - t-hansen butikker!
Og husk ikke at købe blå lys til under din mc...
/bo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-06 22:37

Ann skrev:

> hej alle!
>
> er der nogen der kan anbefale en god hjelm til omkring 1000 kr?

thansens til 999,- kr. er testvinder i FDM's MOTOR.
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidmotorcykel/xq9
...med ny Schubert-hjelm!

Fra : frølårsraketten

Dato : 13-05-06 11:18

> thansens til 999,- kr. er testvinder i FDM's MOTOR.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

hejsa,
Har selv en Nau Zero (samme som den FDM har testet, men ensfarvet), sidder
godt og er let at montere højttalere i. Eneste anke er hageremmen der
karambolerer med burrelukketøjet på min køredragt.

hilsen Pierre

Fra : Ann

Dato : 13-05-06 14:05

er testen på hjemmesiden så man kan læse den og i så fald hvor?. Jeg kan
nemligt ikke finde den selv om jeg er logget på.

vh ann

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-05-06 22:44

Ann skrev:

> er testen på hjemmesiden så man kan læse den og i så fald hvor?. Jeg
> kan nemligt ikke finde den selv om jeg er logget på.

Heller ikke jeg.

Har den i MOTOR - kan lave et scan hvis det er.

Smid evt. din mailadresse som sms på 20 31 34 39.

Fra : Armand

Dato : 14-05-06 11:59

Hans Paulin (6310) skrev:

> Heller ikke jeg.
>
> Har den i MOTOR - kan lave et scan hvis det er.
>
> Smid evt. din mailadresse som sms på 20 31 34 39.

Yes, please!
Min mailadresse, som her, er gældende!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-05-06 22:58

Armand skrev:

> Yes, please!
> Min mailadresse, som her, er gældende!

Done!

Fra : Armand

Dato : 15-05-06 00:08

Hans Paulin (6310) skrev:

> Done!

TNX

Det er sjovt som ham Rønn er begyndt at begå sig i medierne.
Det er langtfra alt han skriver jeg er enig i, og det er der jo heller
ikke nogen der siger skal være tilfældet; men specielt det gennemtæskede
emne omkring plast og komposit træder han lidt tungt i og hans, i den
forbindelse, høje lovprisning af komposit p.g.a. vægten falder helt til
jorden når man ser de omtalte hjelmes vægt :-|

Forøvrigt positivt at se hvor almindeligt udtagelig foer er ved at blive!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-05-06 08:54

Armand skrev:

> TNX

Velbekomme!

> [...]
> og hans, i den forbindelse, høje lovprisning af komposit p.g.a.
> vægten falder helt til jorden når man ser de omtalte hjelmes vægt :-|

Okay!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-05-06 22:53

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> T-Hansen sælger ud af sine Nau hjelme til så lidt som 400kr(*), prøv at
> se om de er helt utålelige at få trukket over hovedet eller kan gøre det
> ud for din første hjelm!

Jeg lånte på et tidspunkt en Nau-hjelm (af Tony) til en passager jeg
skulle have med. Den sad godt nok mystisk. Det var ikke ligefrem en
hjelm jeg vil anbefale at kaste penge efter.

--
Jacob | ........@
Ny (brugt) MC på tirsdag | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-05-06 23:14

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> - - - - På DIT hovede! :-|

Nej, på alle de 4-5 hoveder jeg nåede at have lejlighed til at sætte
den på. Aldrig har jeg set en hjelm der sad så mystisk på så mange
hoveder.

> Jeg gentager: Knoppens udformning er så forskellig blandt os alle
> imellem, at det ikke nyutter at anbefale hjelme ud fra hvorlede de
> sidder på ens eget hovede :-|

Jeg er principielt enig med dig i dette, men nogle hjelme er altså
bare lavet for billigt.

--
Ny (brugt) MC på tirsdag | ......_[]-=*