Køb og montage af dæk I Tyskland
Fra : Erling Christensen

Dato : 12-05-06 16:19

Er der nogen som har fået deres dæk skiftet I tyskland (flensborg) ?
hvordan er prisen i forhold til her I DK?

Jeg skal have et nyt bagdæk, da mit er nede på 1½-2 mm nu, og hvis der
er penge og spare, så kan man jo ligeså godt det.
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 12-05-06 16:51

On Fri, 12 May 2006 17:18:51 +0200, Erling Christensen
<pointman@fabel.dk> wrote:

>Er der nogen som har fået deres dæk skiftet I tyskland (flensborg) ?
>hvordan er prisen i forhold til her I DK?

Det kommer an på hvad du mener, selve dækket eller monteringen?

Dækket, ja ret sikkert, Motorradtechnik i Oeversee er relativt billige
med deres dæk. Monteringen, det kommer nok an på hvad du giver i DK,
jeg giver en 50'er så det kan ikke svare sig at køre til D. for det,
men ellers sætter f.eks Motorradtechnik også dækket på til en relativ
fair pris:

http://www.motorradtechnik.de/

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Erling Christensen

Dato : 12-05-06 17:11

On Fri, 12 May 2006 17:51:29 +0200, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

> [...]
>jeg giver en 50'er så det kan ikke svare sig at køre til D. for det,
>men ellers sætter f.eks Motorradtechnik også dækket på til en relativ

Tanken var at smutte til DE og få smidt et nyt Pilot Road dæk på
bag.... Prisen I DK er omkring 1600 kr. incl mont.

Hvis det kan gøres billigere I DK så vil jeg da hellere støtte den
lokale, men hvis jeg kan spare 500 kr. ved og smutte en tur 5 km over
grænsen så gør jeg det..

Jeg kan bestille et Michelin Pilot Road hjem til godt 900kr, men hvis
jeg så skal af med 400 kr. som jeg har se andre skal af med, så
forsvinder noget af fortjenesten.... men ja det er da billigere... men
spørgsmålet er så, hvilken Mek. kan jeg få til og montere dækket for
de vil jo også helst tjene på dækket også...

Mit fordæk kostede mig 1250kr, men gratis monteret, og et bagdæk er en
noget dyrere....
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 12-05-06 17:24

On Fri, 12 May 2006 18:11:29 +0200, Erling Christensen
<pointman@fabel.dk> wrote:

> [...]
>spørgsmålet er så, hvilken Mek. kan jeg få til og montere dækket for
>de vil jo også helst tjene på dækket også...

Som skrevet, jeg får mit monteret og afbal. i Odense for en 50'er
(kommer med løst hjul) og der er nok mange steder i landet hvor der
findes tilsvarende billige steder, så du bør nok skrive ca. hvor, så
er der måske en der kender et billigt sted nær dig...

Fra : Erling Christensen

Dato : 12-05-06 17:37

On Fri, 12 May 2006 18:24:29 +0200, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

> [...]
>findes tilsvarende billige steder, så du bør nok skrive ca. hvor, så
>er der måske en der kender et billigt sted nær dig...
Jeg ikke noget I mod at smutte til Odense for at få et dæk monteret...

Men hvis der er nogen som kender et godt sted omkring
billund/vejle/kolding så er det fint med mig...

Jeg har allerede siden sæson 2006 lagt 3600 km på landevejene, så nu
er dækket ved og være klar til udskiftning.... ( det er et Pilot Power
som havde et ukendt antal Km siden montering....

Det nye skal var et road, for jeg bruger mest tiden lige ud og ikke
rundt I sving/bane....

Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 18:12

Erling Christensen skrev:

> Men hvis der er nogen som kender et godt sted omkring
> billund/vejle/kolding så er det fint med mig...

Spørg hos de nærmeste autogummi-bikse, og drag dien konklusioner.
I modsætning til mc-værkstederne ser de sikkert ikke nær så stort et tab
i ikke at sælge dig pågældende dæk.
Men vær under alle omstændigheder beredt på selv at skulle afmontere
hjulet og tage løst med: Autoka'lene rører ikke ved motorcykler og hos
mc-værkstederne kører taxameteret mens de skruer

--
Armand.

Fra : Erling Christensen

Dato : 12-05-06 18:27

On Fri, 12 May 2006 19:12:26 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>hjulet og tage løst med: Autoka'lene rører ikke ved motorcykler og hos
>mc-værkstederne kører taxameteret mens de skruer

Er der ikke noget med, at de maskiner de har ikke passer til et MC
hjul og heller ikke kan afbalandere det?
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 19:02

Erling Christensen skrev:

> Er der ikke noget med, at de maskiner de har ikke passer til et MC
> hjul og heller ikke kan afbalandere det?

Det er bare en undskyldning for at de ikke gider flytte værktøj om for
det ene mc-hjuls skyld, så hvis de siger det, så lad være at plage dem
og forhør dig ved næste gummimand!

--
Armand.

Fra : tb

Dato : 12-05-06 17:44

> [...]
> findes tilsvarende billige steder, så du bør nok skrive ca. hvor, så
> er der måske en der kender et billigt sted nær dig...

ja men pas på. jeg kørte ud til (den store nar) : Feldballe mc. Forrige
gang gav jeg 200 for skift af to medbragte dæk. nu var det så steget til
300. Da han havde monteret ville han have 600 fordi at han ville have de
penge jeg sparede på at købe i tyskland. Folk ku bare lade være med at
handle i udlandet.

Anyway : ikke alle mc forhandlere er lige positive for at miste deres meget
avancer, såee

Hvis du kører til jürgens læderstue i Oversee lige ved Flensborg, så
monterer de (mener de tager 80kr/dæk)

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 18:09

tb skrev:

> Hvis du kører til jürgens læderstue i Oversee lige ved Flensborg, så
> monterer de (mener de tager 80kr/dæk)

Jörgs Lederstube, gør det nok ikke; men derimod værkstedet ved G.
Wilhelmsen, som ér nævnt i tråden, der deler lokaler med Lederstube'n

Med dé priser der nævnes for montering (á Feldballe-modellen?), er der
vist basis for at gøre det tilbagevendende arbejde med at skifte og
afbalancere dæk, til en indbringende (qua besparelsen) hobby :-/

--
Armand.

Fra : tb

Dato : 12-05-06 18:26

Med dé priser der nævnes for montering (á Feldballe-modellen?), er der
> vist basis for at gøre det tilbagevendende arbejde med at skifte og
> afbalancere dæk, til en indbringende (qua besparelsen) hobby :-/

jae, jeg har overvejet det, men jeg er så bange for at gøre noget galt. fra
bil ved jeg hvor voldsomt det føles hvis en afbalancering ikke er ok, så det
er jo ikke godt nok at gøre det 80% rigtigt, det skal virkeligt være godt
lavet.
og hvis vi tænker på tråden fra bil gruppen om ex svejsning : Nogle ting
kræver lidt mere end blot at læse en vejledning - men måske er det ikke så
svært ?

Fra : Erling Christensen

Dato : 12-05-06 18:14

On Fri, 12 May 2006 18:44:20 +0200, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>avancer, såee
>
>Hvis du kører til jürgens læderstue i Oversee lige ved Flensborg, så

Jeg har søgt lidt på MC forhandler I flensborg, og der dukker en
Bruno's Motor Company http://brunos-moto.com/ op...

Nogen som har brugt ham til dæk skift/køb ?
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-05-06 20:47

"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bruno's Motor Company http://brunos-moto.com/ op...
>
> Nogen som har brugt ham til dæk skift/køb ?

Jeg har købt en gang hos Bruno. Det blev lige så dyrt som i DK. Køber nu
hos www.mcbutikken.dk i Åbenrå. Fair pris, god service og kommer du med
hjulet, så kan man som regel få monteringen forhandlet med i prisen.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 19:59

> [...]
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Nå, har du også fundet hen til Kurt OBdækservice?

Hygge PD CBR1100t

Fra : Marni

Dato : 13-05-06 02:55

"Poul Dam" skriblede;

> Nå, har du også fundet hen til Kurt OBdækservice?

???

Hvad siger du?

Martin.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 15:13

"Marni" <kk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Poul Dam" skriblede;

> ???
>
> Hvad siger du?
>
> Martin.
Bare at Kurt skifter og afbalancer for 50kr. hvis man kommer med et løs
fælg.

Hygge PD CBR1100t

ps. han har ikke aksler til alle mc'er for afbalance

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 01:00

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message

> Som skrevet, jeg får mit monteret og afbal. i Odense for en 50'er

Hvor ? MP skulle have 260kr.

Fra : Armand

Dato : 14-05-06 12:03

Poul B-H skrev:
> "MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message

> Hvor ? MP skulle have 260kr.

Autogummiværksteder!

Men dér skal du selv have afmonteret hjulet - Det arbejde er sikkert
hvad MP tager sig betalt for :-/

--
Armand.

Fra : calle.nielsen@gmail.~

Dato : 13-05-06 14:05

Erling Christensen wrote:
> Men hvis der er nogen som kender et godt sted omkring
> billund/vejle/kolding så er det fint med mig...

Jeg har brugt leif's dækservice på Hedegårdsvej i Billund.
Bjarne, som har værkstedet, er en fin fyr. 1100kr inkl. montering og
afballancering af et BT45 bagdæk. Jeg tror også han er til at snakke
med selvom du selv kommer med dækket...

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 15-05-06 19:42

Erling Christensen <pointman@fabel.dk> wrote:

>Er der nogen som har fået deres dæk skiftet I tyskland (flensborg) ?
>hvordan er prisen i forhold til her I DK?

Jeg har spurgt hos Stop+go Auto Sofort Service ved Handewitt. De var
rimelig billige med dæk (en anelse dyrere end Reifenversand), og kunne
montere og afballancere for 12 euro pr. dæk.
I øvrigt fik jeg af vide, at de ville kunne skaffe dæk af de fleste
mærker i løbet af 1-2 dage.

Stop+go ligger i den nybyggede Scandinavian Park: E45 mod syd, første
afkørsel efter grænsen og så til venstre. I øvrigt ligger der en
nybygget Hein Gericke 300 meter derfra.

Du kan selv checke prisen på telefon (0 46 08) 97 1659-0 - hvilket
vist nok er 004946089716590 fra Danmark - eller
handewitt@stopandgo.de.

Min rute førte mig også forbi Wilhelmsen der havde 'mine' dæk på
lager, så jeg fik ikke afprøvet stop+go denne gang. Og montagen kan
jeg selv klare.

--
mvh Kåre

Fra : Erling Christensen

Dato : 16-05-06 17:10

On Mon, 15 May 2006 20:42:24 +0200, Kåre Nejmann <nospam@kan.dk>
wrote:

> [...]
>
>Min rute førte mig også forbi Wilhelmsen der havde 'mine' dæk på
>lager, så jeg fik ikke afprøvet stop+go denne gang. Og montagen kan

Hvad gav du for nye dæk hos Wilhelmsen?
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 16-05-06 20:00

Erling Christensen <pointman@fabel.dk> wrote:

>Hvad gav du for nye dæk hos Wilhelmsen?

Jeg gav:

Metzeler Tourance 90/90-21 54H   84 €
Metzeler Tourance 140/80-17 69H 111 €
To slanger 24 €

Altså 1670 kroner for dæk og slanger.

Stop+go ville have 78 + 106 for dækkene, men havde dem ikke på lager.

--
Kåre