startproblemer
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 10-05-06 22:03

Hej alle her

Jeg har netop i dag købt en brugt Honda CBR 1000, efter en kort prøvetur
hvor alt synes i orden
blev købet gennemført.
Kørte hjem (ca 4 km) og skulle vide vidunderet frem for venner og naboer -
Men den ville ikke starte - overhovedt ingen strøm...
Fik den i gang med startkabler, og kørte 135 Km for at den kunne lade på
batteriet.
Hjemme igen - Suk samme problem INGEN strøm overhovedet.
Kan det være en celle der er faldet sammen?
Hvad gør jeg ved forhandleren?
Man bør vel kunnne forvente at batteriet holde mere end en ½ time
Gode råd udbedes
Mvh John

John

Fra : Nicolaj C.

Dato : 10-05-06 22:16

"John Senius-Jørgensen" <slettesførstjsj@senius.dk> wrote in message
> [...]
> Kan det være en celle der er faldet sammen?
> Hvad gør jeg ved forhandleren?
> Man bør vel kunnne forvente at batteriet holde mere end en ½ time

Tillykke med cyklen fra en anden SC24-ejer.
Smut en tur omkring forhandleren eller ring til ham - han vil da sikkert
gerne hjælpe dig.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 10-05-06 22:17

Hej Nicolaj
Tak for de trøstende ord - Den kører sgu godt når der ellers er liv i den

God vind på de danske landeveje.
Mvh John

Fra : Simon 9640

Dato : 10-05-06 23:50

> Jeg har netop i dag købt en brugt Honda CBR 1000,
<SNIP>

ja, det skrev du godt nok 20 min. før du skrev det igen.

> Kan det være en celle der er faldet sammen?
ja sandsynligvis, og batterier koster jo nærmest ingenting, og det må være
for forhandlerens regning.
Det kan selvfølgelig have andre årsager, men da batteriet er så billigt, er
det der man starter.

Simon

Fra : Jim

Dato : 11-05-06 01:21

> Man bør vel kunnne forvente at batteriet holde mere end en ½ time
> [...]
Hejsa
Hvis det viser sig at det ikke er batteriet, er det nok Ensretteren
(rectifier) tror jeg nok den hedder
de kan godt lide at stå af hver 10 år :-/
men mon ikke forhandleren der hvor du har købt den lige smider et frisk
batteri på

MVH Søren Jim CBR1K Belfast

Fra : tb

Dato : 11-05-06 11:58

> Hvis det viser sig at det ikke er batteriet, er det nok Ensretteren
> (rectifier) tror jeg nok den hedder
> de kan godt lide at stå af hver 10 år :-/

og selv sådan en er ikke slem (mener omkring 700 i mc nøglen)

Meeen er det en forhandler, så er det HANS problem at få det fixet