forbandede dieselbiler
Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-05-06 20:03

var ude og trille en tur i Odense her til aften.
Kommer rundt i et kryds og lige pludselig skrider forenden og derefter
bagenden, tager koblingen og cyklen retter sig op og jeg triller videre,
men det var fandme tæt på synes jeg.
Det lignede at en havde kørt med åbent tankdæksel sådan som dieselen var
smidt i en bue rundt.

Der kom en mc lige efter mig, han opdagede det vist også lidt pludseligt.

Det ville ikke være så fedt at smide cyklen pga en idiot der ikke lukker
sin tank.

Nå kørte op til politiet og fortalte dem det, så håber jeg de gør noget
ved det

mvh

Thomas Jensen (som lige skulle af med sin frustration)
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : MKS - 74

Dato : 10-05-06 21:04

On Wed, 10 May 2006 21:03:20 +0200, Thomas Jensen
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

>Thomas Jensen (som lige skulle af med sin frustration)

Jow-jow, det er en klassiker og ærlig talt
*pisse-hamrende-mega-irriterende*, specielt i rundkørsler i regnvejr
kan det være rigtig slemt, og mangen en motorcyklist har været nede
p.g.a. det. Tit er det fordi de overfylder deres tank og/eller ikke
skruer dækslet ordentligt på...slag med en slap medister skulle de
ha'!

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Troels Jensen

Dato : 10-05-06 21:47

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan det være rigtig slemt, og mangen en motorcyklist har været nede
> p.g.a. det. Tit er det fordi de overfylder deres tank og/eller ikke

Ja, diesel-myten er rigtig god for selvværdet, når det går galt........

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : MKS - 74

Dato : 10-05-06 21:56

On Wed, 10 May 2006 22:46:45 +0200, "Troels Jensen"
<troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote:

>Ja, diesel-myten er rigtig god for selvværdet, når det går galt........

Det synes jeg faktisk ikke er særlig morsomt, jeg har oplevet en
dødsulykke p.g.a. dieselolie i en rundkørsel...

Fra : Troels Jensen

Dato : 10-05-06 22:09

> Det synes jeg faktisk ikke er særlig morsomt, jeg har oplevet en
> dødsulykke p.g.a. dieselolie i en rundkørsel...

Enig, men med det antal diesel-styrt-indlæg, der postes hér i gruppen, så
burde næsten alle rundkørsler og sving sejle i olie....

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : MKS - 74

Dato : 10-05-06 22:13

On Wed, 10 May 2006 23:09:06 +0200, "Troels Jensen"
<troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote:

>Enig, men med det antal diesel-styrt-indlæg, der postes hér i gruppen, så
>burde næsten alle rundkørsler og sving sejle i olie....

Vrøvl!

Fra : Troels Jensen

Dato : 10-05-06 22:31

> Vrøvl!

Tjaah, selverkendelse har svære kår herinde.....Vi er og bliver åbenbart en
evigt forfulgt, fejlfri gruppe, som billister og andre fjender kun er ude på
at skade forsætligt, eller fordi de er idoter, der ikke forstår vores helt
særlige forhold i trafikken.

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : MKS - 74

Dato : 10-05-06 22:44

On Wed, 10 May 2006 23:31:04 +0200, "Troels Jensen"
> [...]

>at skade forsætligt, eller fordi de er idoter, der ikke forstår vores helt

Det er noget sludder, naturligvis er der en vis bias, men hvad andet
vil du forvente i en MC-gruppe. Det er naturligt at man ventilerer de
besværligheder man har i en eller anden henseende, og at det derfor
kommer til at fremstå som set fra en MC'ist synsvinkel. Men der er
vist ikke nogen der påstår at MC-ister er ufejlbarlige eller at det
_altid_ er de andres eller samfundets skyld, selvfølgelig er det ikke
det - Men i en MC-gruppe bør man helt klart forvente at problemerne
ses fra MC'isters side uden at det skal blive enøjet...Personligt
synes jeg at _er_ et problem med alt det crap, der bliver hældt ud
(enten som diesel fra især lastbiler, motorolie, jord eller
bananskræller), men der er vist ikke rå mængder af den slags indlæg
hvor man har givet diesel/olie skylden for at man er gået ned...

Fra : Troels Jensen

Dato : 11-05-06 18:56

> [...]

> bananskræller), men der er vist ikke rå mængder af den slags indlæg
> hvor man har givet diesel/olie skylden for at man er gået ned...

Jeg er 100 % enig - både i, at der naturligvis må og skal være en vis
overvægt af MC'ist-sympati og i det både farlige og irriterende ved alt det,
der ligger og flyder på vejene, hvad det end måtte være.

Når jeg alligevel engang imellem tillader mig at hejse et lille
"lad-nu-være-med-at-skabe-fjendebilleder" flag er det kun fordi denne type
tråde nogle gange har en tendens til at udvikle sig til rene hadekampagner,
hvilket efter min mening ikke er særligt befordrende for et hensynsfuldt og
sikkert samvær i trafikken.

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : MKS - 74

Dato : 11-05-06 19:01

On Thu, 11 May 2006 19:56:01 +0200, "Troels Jensen"
> [...]

>hvilket efter min mening ikke er særligt befordrende for et hensynsfuldt og

Fair nok - naturligvis skal man bevare sin sans for proportionerne -
enig!

Fra : Anders Majland

Dato : 11-05-06 10:34

> Enig, men med det antal diesel-styrt-indlæg, der postes hér i gruppen, så
> burde næsten alle rundkørsler og sving sejle i olie....

Jeg har ikke talt hvor mange gange jeg har set olie i rundkørsler eller ved
udkørsel fra busgarager/tankstationer men der er _en_ gang jeg ikke så det
og det var lige ved at give en røvtur , men jeg holdt dækkene nedad med lige
dele held / lav hastighed og gode reflekser. Det er squ ikke sjovt når
forhjulet liger smutter sidelæns ...

Fra : Molnit

Dato : 11-05-06 12:13

Anders Majland skrev:

> [...]
> dele held / lav hastighed og gode reflekser. Det er squ ikke sjovt når

   hmmm, som Diesel bil ejer føler jeg mig lidt truffet ;) så jeg vil da
gerne vide hvordan du kan se forskel på olie om det er fra en Diesel bil
eller en Benziner, eller f.eks. en yamaha MC der drypper gevaldigt ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-05-06 22:27

> hmmm, som Diesel bil ejer føler jeg mig lidt truffet ;) så jeg vil
> da gerne vide hvordan du kan se forskel på olie om det er fra en Diesel
> bil eller en Benziner, eller f.eks. en yamaha MC der drypper gevaldigt ?

lugten......

mvh

Thomas Jensen

Fra : tb

Dato : 10-05-06 21:57

> Det lignede at en havde kørt med åbent tankdæksel sådan som dieselen var
> smidt i en bue rundt.

Ud over motorcykler, har vi også to biler. Heraf en diesel. Og tro mig :
Jeg er ALT for nærrig til at hælde det ud på banen
Bortset fra det, så kan det vel skyldes alverdens ting : Utæt bundprob til
olien på en bil/mc. kølervæskelæk - det er vist også ret træls at køre i.
eller en utæt pakning på en mc forgaffel, eller....

> Thomas Jensen (som lige skulle af med sin frustration)

FULDT forståeligt - og dejligt der ikke skete noget !!!

Fra : Ulvir

Dato : 11-05-06 06:50

tb wrote:
> Bortset fra det, så kan det vel skyldes alverdens ting : Utæt
> bundprob til olien på en bil/mc. kølervæskelæk - det er vist også ret
> træls at køre i. eller en utæt pakning på en mc forgaffel, eller....

Gylle..

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-05-06 22:28

> Bortset fra det, så kan det vel skyldes alverdens ting : Utæt bundprob til
> olien på en bil/mc. kølervæskelæk - det er vist også ret træls at køre i.
> eller en utæt pakning på en mc forgaffel, eller....

bruger ikke diesel på min MC ved ikke med din

kunne lugte det

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-06 23:20

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> writes:

> Enig, men med det antal diesel-styrt-indlæg, der postes hér i
> gruppen, så burde næsten alle rundkørsler og sving sejle i olie....

Det er faktisk ofte tilfældet når man tager en 90 km tur ned af den
lastvogns- og rundkørselsfyldte hovedvej A13. :-/

Rundkørslerne ude ved Aalborg Uni er også jævnligt fedtet til.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-06 08:25

"Niels B" <nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> writes:

> Jæs! A13 (læg mærke til tallet) Har i bil oplevet det hele 2
> gange! Een gang udenfor Viborg, og een gang ved DTC ved Vejle

Sidstnævnte kom Morten Dahl (vist nok) herfra også galt afsted i for
et par år siden. Svjh. blev cyklen ret medtaget
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-06 13:10

Molnit <news@molnit.com> writes:

> [...]
> da gerne vide hvordan du kan se forskel på olie om det er fra en
> Diesel bil eller en Benziner, eller f.eks. en yamaha MC der drypper

Benzin er ikke glat når først det er fordampet
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-06 18:32

"Anders Majland" writes:

> Diesel olie kan i det rigtige lys ofte ses som en lang stribe tæt på
> ydersiden af svinget / rundkørslen ...

Af samme årsag prøver jeg at holde mig inderst i rundkørsler, og så
ellers passere lodret når jeg krydser diesel-bæltet. I teorien virker
det meget godt, men jeg er så ikke helt sikker på at min praksis
ligger tæt nok på
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 11-05-06 20:06

> [...]
> Kommer rundt i et kryds og lige pludselig skrider forenden og derefter
> bagenden, tager koblingen og cyklen retter sig op og jeg triller videre,
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hejsa Thomas.. godt der ikke skete dig noget..

Jeg har for nogen tid siden set en billist der mente at en klud i
tankåbningen måtte være rigeligt til at holde brændstoffet inde. Tumpe siger
jeg bare, desværre var jeg på gå-ben, ellers tror jeg at jeg havde fulgt
efter og bedt vedkommende om at stille bilen til han havde et dæksel...

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
Suzuki GSX-R 250