Armand has brought this to us :
> D19S skrev:
>> har fået byttet min z400 med en gs650e, som den tidligere ejer har
>> pillet toppen, og cyllinder osv. af., og så ville jeg høre om der var
>> en nem måde af få det monteret på, eller om jeg skal have noget
>> spec. værktøj, evt. en fra nordjylland der evt. ville hjælpe med
>> det..
>
> En kammerat med gode faste negle kan være en god hjælp til at hjælpe med
> at få stempelringene på det ene stempel klemt ind og op i cylinderen!
> Men ellers er cylindrene koniske i den nederste ende, hvorved arbejdet
> lettes så meget at man kán gøre det selv :-|
Den metode kan ike anbefales på et ofte
forekommende italiensk mærke. Det koster næsten
altid en olieskrabering, og de fås kun i hele
sæt.
Et godt fif er at lave en bøsning/forlænger, der
er passende konisk. Så skubbes stemplet op i
cylinderen nedefra med dette stykke værktøj som
guide. Stemplet skubbes i så krydspinden lige kan
monteres. Det hele sættes så ned over
stagboltene, krydspinden monteres (med g-ring) og
det hele skubbes på plads.
Metoden er enkel og kan vist anvendes på de
fleste mærkser, hvor motorkonstruktionen ikke
direkte forhindrer det. (R4 f.eks.)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!