Støjsvag hjelm
Fra : RzK

Dato : 08-05-06 22:49

Hej

Jeg er på udkig efter en støjsvag mc-hjelm i den billige ende
1000-2000 kr.
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej, eller har nogle erfaringer
med hvilke hjelme der er gode, og hvilke jeg måske skal holde mig fra.
Har kigget lidt på Cabergs Justissimo hjelm, men det behøver ikke
nødvendigvis at være en systemhjelm

MVH René

Fra : Peter Graff

Dato : 09-05-06 12:18

Køb den hjelm der sidder bedst på dit hovede og køb nogle ørepropper.

MVH

Peter Graff

Fra : Kramme

Dato : 09-05-06 16:21

"RzK" <kolding@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med hvilke hjelme der er gode, og hvilke jeg måske skal holde mig fra.
> Har kigget lidt på Cabergs Justissimo hjelm, men det behøver ikke

Jeg har lige købt denne Airoh Matisse Sport i matsort
http://www.airoh.biz/eng/caschi.asp?id=55 , som kan åbnes helt, det er
dejligt hvis man lige vil have lidt luft eller skal have rettet på skæg og
briller, det er efter min mening ikke altid nok kun at kunne åbne visir,
hjelmen har også en fantastisk god låsemekanisme med et godt og letbetjent
greb, den er dejlig komfortabel at have på og yderst støjsvag ( bedste hjelm
jeg indtil videre har haft )

John

Fra : Troels Jensen

Dato : 10-05-06 19:53

> [...]
> med hvilke hjelme der er gode, og hvilke jeg måske skal holde mig fra.
> Har kigget lidt på Cabergs Justissimo hjelm, men det behøver ikke

Lad være med at købe en Justissimo, hvis succeskriteriet er, at den skal
være støjsvag. Det er på mange måder en god og fornuftig hjelm, men støjsvag
er den bestemt ikke.....

--
Troels
FZ6 Fazer (+ Justissimo (og begyndende tinnitus))

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-05-06 15:09

RzK wrote:

> Har kigget lidt på Cabergs Justissimo hjelm, men det behøver ikke
> nødvendigvis at være en systemhjelm

Sådan en har jeg haft... hele vejen fra forhandleren og hjem... og
tilbage igen.

Tvivler stærkt på du kan finde en støjsvag systemhjelm i den prisklasse.
Caberg er ihvertfald ikke en af dem.