Tyskhjælp søges
Fra : Michael Kristensen

Dato : 07-05-06 22:25

Skal have bestilt nogle ting hos louis.de, men mit tyske kunne være bedre:
Nogle der gider hjælpe/tjekke om det er det rigtigte, jeg er i gang med at
bestille?

1. Tændrør, 2 stk. til SV650s
10035039ZUENDKERZE NGK CR8ESUZUKI 7,75 euro

2. Olie til SV650s
10038521 MOTORENOEL PROCYCLE 4-T.TEILS., SAE 10W-40 13 euro

3. Oliefilter til SV650s
10050670 OELFILTER DELO 6,45 euro

4. Kølervæske
?

5. Smørelse til diverse kabler, håndtag etc
?

6. Benzinfilter til SV650s
?

Skal nogen have noget med, køber jeg gerne det med, så vi kan deles om
fragten. Varer skal så hentes hos mig i Århus N.

mvh
Michael Kristensen (SV650s (70HK) + VW polo 1.3 1985 (55HK))

Fra : Studen

Dato : 07-05-06 23:12

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bestille?
>
> 1. Tændrør, 2 stk. til SV650s
> 10035039ZUENDKERZE NGK CR8ESUZUKI 7,75 euro

Den er go' nok. Hvorfor kun 2? (ikke at det rager mig :)

> 2. Olie til SV650s
> 10038521 MOTORENOEL PROCYCLE 4-T.TEILS., SAE 10W-40 13 euro

Tja, umiddelbart go' nok. Jeg bruger den selv, men andre vil sikkert mene
noget andet..

> 3. Oliefilter til SV650s
> 10050670 OELFILTER DELO 6,45 euro

Go' fin

> 4. Kølervæske

10004291. Men kan du ikke bare bruge vand om sommeren? (jeg aner det ikke,
så bare et spørgsmål)

> 5. Smørelse til diverse kabler, håndtag etc

Evt. 10004276. Sikkert andre der har bedre bud. Syntes bare ikke Louis gør
det så meget i fedt :)

> 6. Benzinfilter til SV650s

Jeg har lige monteret 10050012 (universal). Det er med 7mm studser. 10050013
er med 6mm

> Skal nogen have noget med, køber jeg gerne det med, så vi kan deles om
> fragten. Varer skal så hentes hos mig i Århus N.

Nej tak :)

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699

Fra : Studen

Dato : 07-05-06 23:17

Ups, glemte lige at give et tip: Øverst på siden er der et faneblad, der
hedder "MOTOBASE". Hvis du trykker på det, vil du kunne vælge din maskine,
og få vist "alle" deres produkter, der passer på netop din maskine.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-05-06 23:28

"Studen" <studen@gmail.com> writes:

> 10004291. Men kan du ikke bare bruge vand om sommeren? (jeg aner det
> ikke, så bare et spørgsmål)

Kølervæske sænker ikke bare frysepunktet, men beskytter også motoren
mod korrosion og bør derfor altid bruges. Husk at blande det korrekt
da varmekapaciteten (og dermed kølevirkningen) mindskes hvis der er
for lidt vand i.

Nåja, det er også temmeligt giftigt: "Ethylene glycol antifreezes are
poisonous and should be kept away from any person or animal (children
and especially dogs) that might be tempted by its taste. They form
calcium oxalate crystals in the kidneys and can cause acute renal
failure and death. All spills should be cleaned, or else an area in
which it may be present should be kept inaccessible to those who might
ingest it. Should ingestion of antifreeze occur, ethanol can be
administered until proper treatment can be started in order to slow
the conversion of methanol to formaldehyde and formic acid which are
the substances responsible for methanol's toxicity."
<http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze_(engine)>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-05-06 10:53

Studen skrev:

> Den er go' nok. Hvorfor kun 2? (ikke at det rager mig :)

Sidst jeg tjekkede var der kun 2 cylindre på min motorcykel

Fra : Gert Schlæger

Dato : 08-05-06 12:44

mbk112@hotmail.com wrote:

> Sidst jeg tjekkede var der kun 2 cylindre på min motorcykel

Den har måske vokset sig stor i mellemtiden, så du skal bruge 4?

.... eller også mente Studen blot, at du kunne købe et ekstra par "til
lager".

Mch Schlæger