MC Hastighed Tyskland?
Fra : Carl Dragert

Dato : 07-05-06 22:07

I FDM bladet Motor (maj - side 70), er der et skema med fartgrænser i
Europa. I dette skema angives motorvej i Tyskland til 130 anbefalet, men der
er en kolonne som angiver maks. 130 for motorcykel. Hvornår er dette blevet
indført?

Fra : Erling Christensen

Dato : 08-05-06 06:24

On Sun, 7 May 2006 23:06:42 +0200, "Carl Dragert" <a@b.c> wrote:

> [...]
>er en kolonne som angiver maks. 130 for motorcykel. Hvornår er dette blevet

Det har jeg også lagt mærke til, men så vidt jeg kan finde frem til på
de tyske sider, så er der ingen forskel på om det er bil eller MC man
kører... Hastigheden er max 130 anbefalet.
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : p.jarnbak

Dato : 08-05-06 09:33

> [...]
> de tyske sider, så er der ingen forskel på om det er bil eller MC man
> kører... Hastigheden er max 130 anbefalet.

Jeg mener at have set det på motorvej lavet af beton med langsgående riller.
Det kan godt få en til at tro at cyklen har et fladt dæk.
Hej Palle

Fra : Birger Poulsen

Dato : 08-05-06 17:09

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at have set det på motorvej lavet af beton med langsgående
> riller.
> Det kan godt få en til at tro at cyklen har et fladt dæk.
> Hej Palle

Har modtaget en mail fra FDM hvori de beklager, det er en fejl.
Det har intet på sig.
--
Hilsen
Birger

Fra : Carl Dragert

Dato : 08-05-06 19:27

"Birger Poulsen" <SLETTES_DELETE_b.poulsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> "p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har modtaget en mail fra FDM hvori de beklager, det er en fejl.
> Det har intet på sig.

Det lyder godt. Jeg var ellers begyndt at overveje dbautozug, for jeg har
ikke disiplin nok til at snegle mig hele vejen gennem D.

Carl Dragert

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 08-05-06 21:21

> Det lyder godt. Jeg var ellers begyndt at overveje dbautozug, for jeg har
> ikke disiplin nok til at snegle mig hele vejen gennem D.

For lige at få det slået fast med 7-tommer søm - er der altid fri hastighed
på autobahn? Hvis der står skilte med 130, er det så altid "kun" anbefalede
max?

Jeg skal nemlig også ned gennem Tyskland til sommer, og ville da godt lige
være sikker på hvordan og hvorledes. Tror nu ikke jeg kommer til at ligge
med ret meget over 130 i march-hastighed, men det kan da hænde at det går
lidt stærkere i ny og næ ;)

/Sjang

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-05-06 07:20

"Henrik Davidsen" <none@none.dk> writes:

> For lige at få det slået fast med 7-tommer søm - er der altid fri
> hastighed på autobahn? Hvis der står skilte med 130, er det så altid
> "kun" anbefalede max?

Det kommer an paa hvordan skiltene ser ud. En del steder er der paabudt
110-130km/t og det goeres med et hvidt, rundt skilt med roed kant.
Ganske som herhjemme. Naar det kommer i den graa/hvide udgave der
annulerer begraensingen er det bare at aabne op og race med alle
Porscherne :)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 09-05-06 09:00

Mikkel Christensen wrote:

> [...]
> Ganske som herhjemme. Naar det kommer i den graa/hvide udgave der
> annulerer begraensingen er det bare at aabne op og race med alle

Jep. Runde skilte betyder påbud, firkantede oplysninger/anbefalinger,
hvis ikke jeg husker helt forkert, og så er der også forskel på røde og
blå. Et rødt, rundt skilt med "130" betyder, at man højst må køre 130,
et blåt, firkantet skilt med "130" betyder, at den anbefalede hastighed
er 130, og et blåt, rundt skilt med "130" betyder, at man skal køre
mindst 130 - altsammen frit efter hukommelsen, men jeg finder gerne
linksene på nettet, hvis I vil battle...

--

Hilsen Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 09-05-06 09:19

> [...]
> et blåt, rundt skilt med "130" betyder, at man skal køre mindst 130 -
> altsammen frit efter hukommelsen, men jeg finder gerne linksene på nettet,

Og så er der lige at tilføje at mange steder er der hastighedsgrænser der
kun gælder i regnvejr (bei nässe)

(Kørte munchen salzburg og retur i weekenden i en lejet 206'er med 74hk -
den har intet at gøre i 3. spor .... 130km/t i 3. gear og 170km/t i 4. er
ikke nok til at følge de "hurtige" (5.gear må være et overgear))