Min første tur til "klemmen"
Fra : Kasper Lund

Dato : 07-05-06 14:03

Hej med jer.

Så kom dagen endelig hvor jeg selv skulle køre til malerklemmen ved
Borup på motorcykel, jeg har før været der, men det har enten været
som bagsæde passager eller i bil. Jeg tog kørekort sidste år og har
endnu ikke fået købt mig en mc, derfor havde jeg fået lov at låne min
fars Yamaha FJ 1200.

Jeg kørte sammen med min lillebror der kører på en spritny Suzuki
SV1000S og hans kammeret der kører en Ducatti 800 supersport (tror jeg
nok den hedder). Vi kører fint derudaf og det er dejligt at ræse rundt
på de danske landeveje i højt solskins vejr, jeg kører forrest, da jeg
mener at kende vejen ud til klemmen, jeg har som tidligere nævnt
været der et par gange før.

Ca. en kilometer før vi kommer frem er der et forholdsvis skarpt venstre
sving, vi kører (heldigvis) ikke så hurtigt da vi ikke er kendte på de
snoede småveje. Lige efter svinget som tages med ca. 40-50 km/t springer
en buk ud foran mig og jeg har ikke en chance for at undgå den, jeg
rammer den og styrter med cyklen. Jeg kurer ud i vejkanten og cyklen
kurer ca. 10-15 meter længere frem ad vejen.

Jeg kører i cowboybukser og en alm. vindjakke, så jeg får et par store
hudafskrabninger på højre knæ og albue, og cyklen blev ret ridset på
det lille skjold der sidder i højre side på overdelen af kåben, og
underdelen er også ret ridste. Derudover er udstødningsrøret ret
ridset, men ellers skete der tilsyneladende ikke det store.

Bukken fløj over i den anden side af vejen og blev ramt endnu en gang af
en modkørende bil, så den døde tilsyneladende på stedet, den
spjættede lidt, men det var vidst bare nærverne. Heldigvis stoppede den
modkørende billist samt en tre-fire andre flinke mennesker og hjalp med
at få flyttet bukken ud i vejkanten, og få tilkaldt en lokal jæger der
kunne tage sig af den.

Jeg (og cyklen) kunne selv køre fra stedet, så vi kørte ned til klemmen
og lånte en falck kasse for lige at få tørret det værste snavs ud af
sårene, derefter kørte vi til Køge sygehus på skadestuen hvor jeg gerne
lige ville have dem til at rense sårene ordentligt. Desværre var der
mellem 2 og 3 timers ventetid så vi fik fortalt hvordan vi kunne rense
det hjemme, så vi kørte videre hjem derfra.

Ja, det var så min første tur på malerklemmen - ikke særligt vellykket,
men der var mange mennesker dernede og jeg tror da at de hyggede sig meget
godt, det så ihvertfald hyggeligt ud ;)

Håber i får nogle hyggelige stunder i løbet af sommeren og hvem ved,
måske ses vi på klemmen senere på året.

/Kasper Lund.

Fra : kc

Dato : 07-05-06 14:16

"Kasper Lund" <kasper@fake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellem 2 og 3 timers ventetid så vi fik fortalt hvordan vi kunne rense
> det hjemme, så vi kørte videre hjem derfra.

Desværre?
Du skal ikke tage på skadestuen for et par sår, det er derfor der nogen
gange er lang ventetid fordi der kommer nogen som dig

Du skal tage hjem til moaa..r som kan puste og trøste.

KC

Fra : JHR

Dato : 07-05-06 15:36

"kc" <sibm@SLETmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gange er lang ventetid fordi der kommer nogen som dig
>
> Du skal tage hjem til moaa..r som kan puste og trøste.

Forkert...
Ved færdselsuheld er det fast procedure at blive tjekket på skadestuen. Ikke
kun pga. fremtidige forsikringshensyn, men også fordi der kan være skader
man ikke selv opdager (det er ihvertilfælde hvad både en Falckmand og en
skadestuesygeplejerske har fortalt mig).

Det er jo lidt surt at blive kvalt i sit eget bræk fordi man overså en
hjernerystelse...

Mvh
Jeppe.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 07-05-06 15:59

"JHR" <j_haveFJERNDETTE@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og en skadestuesygeplejerske har fortalt mig).
>
> Det er jo lidt surt at blive kvalt i sit eget bræk fordi man overså en

Nu må du styre dig! Man kører da ikke på skadestuen for nogle små
hudafskrabninger. Hvis du mener man skal, så tror da pokker der altid er
ventetid.
Hilsen Matthias

Fra : Hekto

Dato : 08-05-06 09:16

Matthias H Matthiessen brought next idea :
> Nu må du styre dig! Man kører da ikke på skadestuen for nogle små
> hudafskrabninger. Hvis du mener man skal, så tror da pokker der altid er
> ventetid.

Kan du bedømme om der er andre skader? Brud på
mindre knogler viser sig bare som f.eks. en øm
fod, men kan genere bagefter p.gr.a.
kalkudvækster. Værdste tilfælde jeg har hørt om
var en flækket hofteslål, der godt nok var øm,
men ikke andet. Senere gav det varrige men!

Selvfølgelig tager man ikke derhen med et par
mindre hudafskrabninger; men har man slået sig og
har ømhed skader besøget ikke!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 08-05-06 16:13

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og

Læs lige igen hvad jeg skriver: "små hudafskrabninger"
Hilsen Matthias

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-05-06 16:33

Matthias H Matthiessen skrev:

> Læs lige igen hvad jeg skriver: "små hudafskrabninger"

Så kan du passende bruge den samme tid på at læse det oprindelige
indlæg. "Store Hudafskrabninger" stod der.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Hekto

Dato : 08-05-06 18:04

Matthias H Matthiessen explained on 08-05-2006 :
> Læs lige igen hvad jeg skriver: "små hudafskrabninger"

Ja, og skriver jeg så ikke at har man ikke ømhed
andre steder, så tager man bare neglebørsten,
bider tænderne sammen og skrubber til .... lige
som de gør på skadestuen! |o/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-05-06 14:27

> [...]
> underdelen er også ret ridste. Derudover er udstødningsrøret ret
> ridset, men ellers skete der tilsyneladende ikke det store.

du var fandme heldig da, i den påklædning...
Godt du klarede den.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 07-05-06 14:55

klip

> [...]
> underdelen er også ret ridste. Derudover er udstødningsrøret ret
> ridset, men ellers skete der tilsyneladende ikke det store.

Og endnu en gang fik vi opklaret, at cowboybukser og en alm. vindjakke ikke
er egnet til motorcykelkørsel!!!!
Hilsen Matthias

Fra : Kasper Lund

Dato : 07-05-06 15:06

On Sun, 07 May 2006 15:54:59 +0200, Matthias H Matthiessen wrote:

> Og endnu en gang fik vi opklaret, at cowboybukser og en alm. vindjakke ikke
> er egnet til motorcykelkørsel!!!!

Jeps, hvis jeg havde haft det rette udstyr på havde jeg ikke fået en
skramme.

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 07-05-06 18:02

Hej
her er lidt fra en tidligere falckredder

her er en lille hændelse som jeg havde for en del år siden
vi blev kaldt ud til et færdelsuheld som var mellem en mc og en bil
mc køreren ville ikke på skadestuen da der ikke var sket ham noget (havde
det rigtige tøj på så ingen blå mærker)
vi fik ham overtalt til et tjek (grundet forsikring)
da vi havde kørt lidt hostede han og sagde at det smagte af jern
så jeg bad ham om at spytte evt slim ud i brækbakke hvis han skulle hoste
igen
og bad min makker om at sætte farten lidt op
næste gang han hostede spyttede han slimmet ud i bakken (=blod)
så blev der kørt kørsel 1 (dvs med udrykning)
det var et brækket ribben og en punkteret lunge
han havde ikke mærket han havde slået brystkassen
men da han fik skjorten af var der et fint blåt mærke
konklussion
altid skade stue i forbindelse med færdselsuheld
hilsen Jørgen

Fra : Armand

Dato : 07-05-06 20:02

Jørgen Sørensen skrev:

> [...]
> men da han fik skjorten af var der et fint blåt mærke
> konklussion altid skade stue i forbindelse med færdselsuheld

Ligesom når brandmænd redder kreaturer, som efterfølgende løber tilbage
til den brændende stald p.g.a. den utrygge situation, vil man som
trafikoffer ofte være i en chocktilstand der tænder for retur-programmet
og sender en hjem i hulen - Uanset forekommende skader

En enkelt gang har jeg ladet mig overbevise af en styrtende deltager ved
vores ugentlige RR-arrangement og måske foranlediget af at hán var fyldt
18 og som sådan ikke længere en lille dreng vi skulle passe på for
forældrene; men ugen efter spurgte han forvirret til hvad der var sket -
Han kunne ikke huske en pind af hele dagen og det meste af næste dag
heller =
At hans "voksenstatus" samtidig havde den følge at han boede alene på
værelse ude i byen gjorde faktisk sagen værre end hvis han havde være
yngre og var kørt lige hjem i mors skørter

Oplevelsen har lært mig at man i den situation, hvilket også dækker over
når man er hjælpende vidne ved en begivenhed trafikken, insistere
grundigt på en tur forbi skadestuen og nærmest tage ihærdige modsigelser
som et dårligt tegn (på chocktilstand)!

--
Armand.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-05-06 21:16

> [...]
> når man er hjælpende vidne ved en begivenhed trafikken, insistere
> grundigt på en tur forbi skadestuen og nærmest tage ihærdige modsigelser

Men der altid nogle der skal være "seje".
Vi kan jo ligeså godt indse at MC miljø'et er macho domineret.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-05-06 19:58

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> når man er hjælpende vidne ved en begivenhed trafikken, insistere
> grundigt på en tur forbi skadestuen og nærmest tage ihærdige modsigelser

Jeg har selv prøvet et styrt på cykel, hvor jeg slog hovedet. Hvis man
ved hvordan man lige finder ud af den slags er det faktisk let at
opdage for andre. Ud over at jeg havde farligt ondt i hovedet, og ikke
kunne huske noget lige efter styrtet, så gik det for alvor op for mig
da jeg kom på skadestuen og de stillede mig spørgsmål af stigende
sværhedsgrad.

Jeg kunne huske hvad jeg hed, hvor jeg boede og hvornår jeg havde
fødselsdag. Jeg havde til gengæld ikke den fjerneste anelse om hvem
der var statsminister (en ting jeg ellers normalt ved da jeg da følger
lidt med i politik). Det var vildt underligt pludselig slet ikke at
have nogen anelse om ting man mener at man burde vide. Så reddede jeg
mig en overnatning på akut neurologisk afdeling. Sygeplejeskerne var
søde selv om de kom og vækkede mig hver anden time og lyste mig i
øjnene.

--
Ny (brugt) MC fra tirsdag | ......_[]-=*