Yamaha 700 Maxim ??
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 06-05-06 11:12

Hvilken "klasse" hører Maxim'en til ?

Touring???

/Keld

Fra : Richard

Dato : 06-05-06 17:22

Keld Rosenberg wrote:

> Hvilken "klasse" hører Maxim'en til ?

Softchopper/-custom?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 06-05-06 22:34

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:e3iieu$qud$1@abbeden.bunk.cc...
> Keld Rosenberg wrote:
>
>> Hvilken "klasse" hører Maxim'en til ?
>
> Softchopper/-custom?
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK

Ok......

D.v.s. lidt træls at køre langt på - sidde-op-stil...

Kørte for mange år siden Honda CB500 og skiftede styret til et TT-styr... og
fik en bøde for det (blev træt af at sidde op og køre langt...).. Vidste
ikke at styret var en del af typegodkendelsen af sådan en tingest... Så det
er så ikke løsningen..

Så jeg skal nok kigge efter noget andet....

(overvejer at købe til at køre Sjælland(vest) til Sønderjylland)...

Fra : Armand

Dato : 07-05-06 00:00

Keld Rosenberg skrev:
> "Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Ok......
> D.v.s. lidt træls at køre langt på - sidde-op-stil...

Så det var selve udseendet i sig selv at du ikke kendte.
Dertil er der da ikke behov for at spørge g afvente svar på en
nyhedsgruppe - Google har svaret under "billeder" :-|

Prøv selv at søg på: Yamaha 700 Maxim og se hvor mange billeder af den
der bliver spyttet ud

> .......Så jeg skal nok kigge efter noget andet....

Jeg synes personligt at Maxim'en er blandt de pænere af slagsen, men kan
sagtens følge det med fartvinden!
En Suzuki GS 500 monteret med kåbe dækker vist både dit behov til brug
som økonomi! Google giver faktisk ét hit hvis man søger på navnet inkl.
ordet kåbe:
<http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.clausmaymc.dk/images/SALG/MC-006-INFO.jpg&imgrefurl=http://www.clausmaymc.dk/salgs_klar_mc.htm&h=92&w=124&sz=4&tbnid=yN667qmtI9r7RM:&tbnh=62&tbnw=84&hl=da&start=1&prev=/images%3Fq%3Dsuzuki%2Bgs%2B500%2Bk%25C3%25A5be%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26rls%3DRNWE,RNWE:2004-51,RNWE:en>

--
Armand.

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 07-05-06 10:29

> [...]
> <http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.clausmaymc.dk/images/SALG/MC-006-INFO.jpg&imgrefurl=http://www.clausmaymc.dk/salgs_klar_mc.htm&h=92&w=124&sz=4&tbnid=yN667qmtI9r7RM:&tbnh=62&tbnw=84&hl=da&start=1&prev=/images%3Fq%3Dsuzuki%2Bgs%2B500%2Bk%25C3%25A5be%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26rls%3DRNWE,RNWE:2004-51,RNWE:en>

hehe... nej jeg går faktisk rundt om en der står med til-salg-skilt på - men
ville godt høre lidt fra jer derude....

tak for tipset armand....

Fra : Richard

Dato : 07-05-06 08:38

Keld Rosenberg wrote:

> D.v.s. lidt træls at køre langt på - sidde-op-stil...

Tjah, også efter min smag. Men for et par år siden bragte Touring Nyt en
historie om en dansker, der havde kørt Nord- og Sydamerika på langs på
netop en Maxim...

Og nogle kører jo lange ferieture på selv Harley'er og er glade for det

I den genre synes jeg iøvrigt, at Suz. Radian er federe, men Honda
Nighthawk S - allerfedest selv om den mere ligner en klassisk mc eller
roadster end en soft chopper

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 07-05-06 19:38

Richard skrev:

> Tjah, også efter min smag....nogle kører jo lange ferieture på selv
> Harley'er og er glade for det
>
> I den genre synes jeg iøvrigt, at Suz. Radian er federe,

Suzuki?
Er Radian ikke Yahaha's modelmærke??

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 07-05-06 22:20

Armand wrote:

> Suzuki?
> Er Radian ikke Yahaha's modelmærke??

Jo, sæ'fullig har du ret, Yamaha YX600 Radian hedder den jo - hvad ved
bønder egentlig også om agurkesalat

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- og den opmærksomme læser bemærkede, at jeg for en gangs skyld fremhævede

Fra : Armand

Dato : 09-05-06 17:24

Richard skrev:

> Jo, sæ'fullig har du ret, Yamaha YX600 Radian hedder den jo - hvad ved
> bønder egentlig også om agurkesalat

Men ellers en fed sag så'en en Radian!
Der kører én 400'er rundt på lejlighedsvise HD/Ducati -plader her i byen.

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 09-05-06 20:06

Armand wrote:

> Men ellers en fed sag så'en en Radian!

Ja, den ser godt ud. De siger godt nok, at den styrer lidt usikkert, måske
pga. det lille 16"-forhjul. Men udseendet lægger da også op til
boulevard-ræs snarere end småvejs-ditto IMHO

> Der kører én 400'er rundt på lejlighedsvise HD/Ducati -plader her i byen.

Det er måske for at efterprøve ovenstående, at ejeren vægrer sig ved at
betale den relativt lille afgift, der kan være på den halvgamle 400cc'er...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 09-05-06 23:33

Richard skrev:

> [...]
> betale den relativt lille afgift, der kan være på den halvgamle 400cc'er...

Jeg tror faktisk at den fes ud af systemet efter den nye Euronorm :-/

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 10-05-06 16:53

Armand wrote:

> Jeg tror faktisk at den fes ud af systemet efter den nye Euronorm :-/

Hm, en halvgammel importcykel der ikke har været indregistreret før
overhovedet? For at krybe unden om Euro2-kravene, skulle den jo blot være
importeret som ny inden 1. april 2004 - og være dækket af en eksist.
godkendelse som reglerne nu var.

Mon ikke snarere det er en manglende enkelt-/typegodkendelse hhv. udgiften
og arbejdet med at få lavet en sådan, der i så fald afskrækker ejeren? -
ikke at det nødvendigvis gør opgaven meget lettere

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 10-05-06 19:46

Richard skrev:

> [...]
> udgiften og arbejdet med at få lavet en sådan, der i så fald afskrækker
> ejeren? - ikke at det nødvendigvis gør opgaven meget lettere

Tjaeh :-/
Personligt regner jeg nemmeste smutvej for at være at importere et stel
med papirer (á: tidligere indreg.) til at bygge den Euro-norm ramte
model over på :-/
Men dét kan jo også volde problemer med Radian'er

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 10-05-06 20:27

Armand wrote:

> [...]
> model over på :-/
> Men dét kan jo også volde problemer med Radian'er

Ja, om den så er ny og importeret tids nok, vil det sikkert strande på en
manglende godkendelse - også selv om der bliver kørt km på den, så den kan
blive accepteret som demo-cykel af et af de synssteder, der gør den slags
- nævner ingen bynavne her, men ovre på dine kanter er det sket mindst een
gang, ved jeg

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 10-05-06 20:36

Richard skrev:

> [...]
> den kan blive accepteret som demo-cykel af et af de synssteder, der gør
> den slags - nævner ingen bynavne her, men ovre på dine kanter er det

Hvis man importerer en Radian der har været registreret i andet EU-land,
kommer EU-normen ikke ind i billedet!
Hvis man kun importerer stellet fra samme motorcykel, og bygger sin egen
over på før registrering, vil det være det samme :-|
Og det er ikke engang suspekt!

--
Armand

Fra : Richard

Dato : 10-05-06 22:20

Armand wrote:

> [...]
> Hvis man kun importerer stellet fra samme motorcykel, og bygger sin egen
> over på før registrering, vil det være det samme :-|

Nej, hvis stellet er fra en cykel, der har været indregistreret i et
EU-land, er den ged vist barberet, som de siger inde på borgen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK