/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Karburatorteori og benzinhaneproblem
Fra : Ronni


Dato : 05-05-06 09:55

Hej gruppe,

Jeg har behov for at få bekræftet min teori om et problem...
Min Suzuki GS450 fra 1985 har et problem - hvis jeg fylder benzintanken helt
op, løber der i løbet af natten benzin via karburatorerne, ned i cylinderne
og videre ned i olien :(

Jeg har taget benzintanken af, og fyldt den op for at se om benzinhanen
holder tæt - det gør den ikke, når benzintanken bliver mere end halvt fuld,
så begynder det at dryppe fra hanen.

Mit spørgsmål er så, hvor ligger problemet?

Skal benzinhanen kunne holde fuldstændigt tør med en fuld tank, eller må der
godt dryppe lidt ned i karburatoren, som svømmerne i karburatoren så sørger
for ikke kommer videre?

Dvs. skal jeg koncentrere mig om benzinhanen eller karburatorerne?

Mvh
Ronni



 
 
Ukendt (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-06 10:01


Ronni skrev i meddelelsen <445b126d$0$902$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>Hej gruppe,
>Mit spørgsmål er så, hvor ligger problemet?


Benzinhanen :-| Den _skal_ holde helt tæt.

mvh
Orla



Jens Jessen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 05-05-06 10:32

Nåleventilen. Det er den, det er galt med.Er den ikke tæt løber der benzin
ind fra svømerhuset via en åbentstående indsugningsventil og ind i
forbrændingsrummet, og derfra forbi stempler og -ringe ned i olien.


--
Med venlig hilsen
Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Ronni" <rhessellund@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:445b126d$0$902$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej gruppe,
>
> Jeg har behov for at få bekræftet min teori om et problem...
> Min Suzuki GS450 fra 1985 har et problem - hvis jeg fylder benzintanken
> helt op, løber der i løbet af natten benzin via karburatorerne, ned i
> cylinderne og videre ned i olien :(
>
> Jeg har taget benzintanken af, og fyldt den op for at se om benzinhanen
> holder tæt - det gør den ikke, når benzintanken bliver mere end halvt
> fuld, så begynder det at dryppe fra hanen.
>
> Mit spørgsmål er så, hvor ligger problemet?
>
> Skal benzinhanen kunne holde fuldstændigt tør med en fuld tank, eller må
> der godt dryppe lidt ned i karburatoren, som svømmerne i karburatoren så
> sørger for ikke kommer videre?
>
> Dvs. skal jeg koncentrere mig om benzinhanen eller karburatorerne?
>
> Mvh
> Ronni
>



Ronni (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ronni


Dato : 05-05-06 11:14

Men det vil sige, at benzinhanen ikke behøver lukke helt tæt, som Orla
ellers er inde på?

Mvh
Ronni

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> wrote in message
news:445b1ba0$0$27609$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nåleventilen. Det er den, det er galt med.Er den ikke tæt løber der benzin
> ind fra svømerhuset via en åbentstående indsugningsventil og ind i
> forbrændingsrummet, og derfra forbi stempler og -ringe ned i olien.



Ukendt (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-06 12:13


Ronni skrev i meddelelsen <445b24eb$0$915$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>Men det vil sige, at benzinhanen ikke behøver lukke helt tæt, som Orla
>ellers er inde på?


Hvorfor i alverden skulle man dog montere en benzinhane hvis ikke at den
skulle holde tæt ? Og ja, svømmernålene skal også holde tæt, men det er et
sekundært problem for dig.

Hvis ikke hanen holder tæt, så vil Du under alle omstændigheder miste benzin
ved fordampning fra svømmerhusene, og med utæt hane vil der hele tiden blive
genopfyldt.

Typisk tid for fordampning på min egen VTR er ca. en uge, og så skal der
gerne primes hvis ikke at jeg skal "køre" urimeligt længe på starteren,
(vacuumstyret benzinhane).

mvh
Orla



Ib Jakobsen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-05-06 12:19

Ronni skrev:
> Men det vil sige, at benzinhanen ikke behøver lukke helt tæt, som Orla
> ellers er inde på?

Jeg sætter lige et citat ind fra dit eget indlæg.


> Dvs. skal jeg koncentrere mig om benzinhanen eller karburatorerne?

Svaret er "JA".
Benzinhanen skal lukke helt tæt. Og det skal nåleventilen også. Sidst
nævnte kan også være årsag til dårligt økonomi og motorgang.





--
MVH

Ib Jakobsen

Jens Jessen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 05-05-06 13:49

Koncentrer dig om nåleventilerne, benzinehanen er sekundær her, fordi
nåleventlrerne skal holde tæt, så der ikke risikerer at løbe benzin ind i
forbændingskammeret. Starter du med en halvt fyldt cylinder, kan resultatet
blive en bøjet plejlstang og det kan så ende med motoren sparker et ben ud
af siden.

--
Med venlig hilsen
Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:445b34a0$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ronni skrev:
>> Men det vil sige, at benzinhanen ikke behøver lukke helt tæt, som Orla
>> ellers er inde på?
>
> Jeg sætter lige et citat ind fra dit eget indlæg.
>
>
>> Dvs. skal jeg koncentrere mig om benzinhanen eller karburatorerne?
>
> Svaret er "JA".
> Benzinhanen skal lukke helt tæt. Og det skal nåleventilen også. Sidst
> nævnte kan også være årsag til dårligt økonomi og motorgang.
>
>
>
>
>
> --
> MVH
>
> Ib Jakobsen



Ib Jakobsen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-05-06 14:30

Jens Jessen skrev:
> Koncentrer dig om nåleventilerne,

Det har jeg ikke nød at gøre. For det er ikke min maskine.

benzinehanen er sekundær her,

Som Orla siger det så klart. Selvfølgelig skal den være tæt. Ellers var
den der jo ikke.

> nåleventlrerne skal holde tæt,

Helt enig.

> så der ikke risikerer at løbe benzin ind i
> forbændingskammeret. Starter du med en halvt fyldt cylinder, kan resultatet
> blive en bøjet plejlstang

Så tætte er stempelringene heller ikke. For hvis nåleventilen er så utæt
at benzinen ikke kan nå at sive forbi, så kører maskinen slet ikke.

og det kan så ende med motoren sparker et ben ud
> af siden.

Problemet med et fyldt krumtapshus og de skader det medfører er nok mere
sandsynligt.




--
MVH

Ib Jakobsen

Ukendt (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-06 15:33


Ib Jakobsen skrev i meddelelsen
<445b5376$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
>Jens Jessen skrev:
>> Koncentrer dig om nåleventilerne,
>
>Det har jeg ikke nød at gøre. For det er ikke min maskine.


Ska' vi nu ikke bare glæde os over, at Jens kommer med noget konstruktivt,
omend forkert.

Sædvanligvis henviser han jo til et eller andet tidsskrift/bog han har
skrevet, og som han så forventer at "vi" køber

mvh
Orla



Ib Jakobsen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-05-06 18:22

Orla Pedersen skrev:

> Ska' vi nu ikke bare glæde os over, at Jens kommer med noget konstruktivt,
> omend forkert.

Jo, men det kan jo så være svært, når man så læser det svar han giver
Molnit. Der siger han det stik modsatte af hvad han rettede mig for få
timer tidligere.

>
> Sædvanligvis henviser han jo til et eller andet tidsskrift/bog han har
> skrevet, og som han så forventer at "vi" køber

Ja. Det kan man godt have indtryk af. Men det skal indskydes at han
laver mange gode og seriøse indslag i diverse medier.



--
MVH

Ib Jakobsen

Molnit (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 05-05-06 18:30

Ib Jakobsen skrev:

> Jo, men det kan jo så være svært, når man så læser det svar han giver
> Molnit. Der siger han det stik modsatte af hvad han rettede mig for få
> timer tidligere.

   Bære over med manden, han er Journalist, ikke teknisk faglig :) han
lære nok en dag, at holdes sig til sit fag ;)

> Ja. Det kan man godt have indtryk af. Men det skal indskydes at han
> laver mange gode og seriøse indslag i diverse medier.

   Hvad er det nu man sige... "Altid sætte spørgsmål om det en Journalist
skriver, nu også passer" :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Ib Jakobsen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-05-06 18:46

Molnit skrev:

>
> Bære over med manden, han er Journalist, ikke teknisk faglig :) han
> lære nok en dag, at holdes sig til sit fag ;)

Hvis det bare var sådan. Mener faktisk han også er uddannet mekaniker.


> Hvad er det nu man sige... "Altid sætte spørgsmål om det en
> Journalist skriver, nu også passer" :)

Sund skepsis har aldrig skadet.



--
MVH

Ib Jakobsen

Molnit (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 05-05-06 15:04

Jens Jessen skrev:
> Koncentrer dig om nåleventilerne, benzinehanen er sekundær her, fordi
> nåleventlrerne skal holde tæt, så der ikke risikerer at løbe benzin ind i
> forbændingskammeret.

   Hvis Benzin hanen fungere som den skal, vil der ikke ligge det unødige
pres på flyder ventilen, så den blir et problem. Vacumhanen er lavet
fordi flyderventilen ikke er lavet til at holde lukket natten over. Lige
som tiden før vacumhanerne, at man skulle huske at lukke benzin hanen
når man gik fra cyklen.


Starter du med en halvt fyldt cylinder, kan resultatet
> blive en bøjet plejlstang og det kan så ende med motoren sparker et ben ud
> af siden.

   Ved korekt fungerende benzinhanen, vil dette ikke kunne forekomme
aligevel. Men ved en defect benzinhane, og korekt fungerende nåleventil
nede ved flyderen ville dette stadig kunne forekomme, kun et spørgsmål
om hvor lang tid den står.

   Flyderventilen/nåleventilen er kun lavet for at der kan holdes et
nogenlunde stabilt benzin nivau under drift. Ikke for at den ikke skal
flyde over under driftstop.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Jens Jessen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 05-05-06 15:41

Det er noget sludder, en nåleventil skal altid være så tæt, at den kan holde
benzinen.

--
Med venlig hilsen
Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:445b5b42$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Jens Jessen skrev:
>> Koncentrer dig om nåleventilerne, benzinehanen er sekundær her, fordi
>> nåleventlrerne skal holde tæt, så der ikke risikerer at løbe benzin ind i
>> forbændingskammeret.
>
> Hvis Benzin hanen fungere som den skal, vil der ikke ligge det unødige
> pres på flyder ventilen, så den blir et problem. Vacumhanen er lavet fordi
> flyderventilen ikke er lavet til at holde lukket natten over. Lige som
> tiden før vacumhanerne, at man skulle huske at lukke benzin hanen når man
> gik fra cyklen.
>
>
> Starter du med en halvt fyldt cylinder, kan resultatet
>> blive en bøjet plejlstang og det kan så ende med motoren sparker et ben
>> ud af siden.
>
> Ved korekt fungerende benzinhanen, vil dette ikke kunne forekomme
> aligevel. Men ved en defect benzinhane, og korekt fungerende nåleventil
> nede ved flyderen ville dette stadig kunne forekomme, kun et spørgsmål om
> hvor lang tid den står.
>
> Flyderventilen/nåleventilen er kun lavet for at der kan holdes et
> nogenlunde stabilt benzin nivau under drift. Ikke for at den ikke skal
> flyde over under driftstop.
>
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
> "www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"



Molnit (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 05-05-06 18:25

Jens Jessen skrev:
> Det er noget sludder, en nåleventil skal altid være så tæt, at den kan holde
> benzinen.

   En nåleventil skal være så tæt, at den under drift kan holde
benzinstanden i flyderhuset. Den er IKKE bygget til det vedvarende tryk
som opstår under stilstand, da man har enten en Manuel Benzinhane,
Vacumhane, eller Benzinpumpe til dette.

   Så mon ik du lige skal finde frem til hvad funktionen med de enkelte
dele er til, inden du kalder det sludder. Hvis det du siger er rigtigt,
så er det jo komplet tåbeligt at ha en vacumhane, da man så lige så godt
ku ha en slange direkte ned, og en Benzin hane til det ene formål når
man afmontere tanken.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Steen Gruby (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-05-06 18:48

On Fri, 05 May 2006 19:25:21 +0200, Molnit <news@molnit.com> wrote:

Hej Lars.
>
>   En nåleventil skal være så tæt, at den under drift kan holde
>benzinstanden i flyderhuset. Den er IKKE bygget til det vedvarende tryk
>som opstår under stilstand, da man har enten en Manuel Benzinhane,
>Vacumhane, eller Benzinpumpe til dette.
>
Nåleventilen skal kunne holde tæt - Det er den bygget til.
På min Paso er der godt nok en benzinhane, men den kan man ikke komme
til under normale omstændigheder, så det er overladt til nåleventilen
at holde tæt - Og det gør den så
Jeg checker den hver vinter for at sikre at den ikke er utæt.
Men i erkendelse af at nålen og dens sæde hen ad vejen slides og kan
sætte sig så den ikke lukker helt sikkert har man indført benzinhanen.
Den vacumstyrede benzinhane er en bekvemmelighed - Hvem har ikke glemt
at lukke for benzinen på en gammel MC med en ikke alt for god
benzinhane.
Skidt være med at benzinen drypper lidt fra karburatoren.
Hvad der er langt værre er den benzin der løber ind i motorens
forbrændskammer.
Det er specielt moderne motorer hvor karburatoren er monteret med et
stort fald mod indsugningsventilen der er udsat for denne fejl.
Ikke fordi den fører til kompressionssprængninger, men når benzinen
løber ind i cylinderen passerer den stemplet og fortynder olien,
hvilket fører til lejehaveri.
Hvis en motor ved oliecheck viser en stigende oliestand eller slet
ikke bruger nogen form for olie er der grund til agtpågivenhed.
Jeg har set en motor der var totalt ødelagt indvendigt netop af den
årsag - Ikke noget kønt syn

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Jens Jessen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 05-05-06 18:49

Nå, utallige motorcykler kan stå med benzinhanen lukker på i
mådensvis/årevis uden at de svømer over af den grund - en Nimbus kan, men
det er måske bare fordi det er dansk kvalietskram? Og hvad så med en Ford A,
som har tanken over karburatoren, - er der en sø af benzin unden dem, når de
står stille? Nej!


--
Med venlig hilsen
Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:445b8a81$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> Jens Jessen skrev:
>> Det er noget sludder, en nåleventil skal altid være så tæt, at den kan
>> holde benzinen.
>
> En nåleventil skal være så tæt, at den under drift kan holde benzinstanden
> i flyderhuset. Den er IKKE bygget til det vedvarende tryk som opstår under
> stilstand, da man har enten en Manuel Benzinhane, Vacumhane, eller
> Benzinpumpe til dette.
>
> Så mon ik du lige skal finde frem til hvad funktionen med de enkelte dele
> er til, inden du kalder det sludder. Hvis det du siger er rigtigt, så er
> det jo komplet tåbeligt at ha en vacumhane, da man så lige så godt ku ha
> en slange direkte ned, og en Benzin hane til det ene formål når man
> afmontere tanken.
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
> "www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"



Arne Lorenzen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 05-05-06 19:29

Jens Jessen skrev den 05 maj 2006 i
news:445b8fff$0$27580$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> .........Og hvad så med en
> Ford A, som har tanken over karburatoren, - er der en sø af benzin unden
> dem, når de står stille? Nej!

Det ligner noget i retning af uafgjort det, mest til din fordel nok.
Til gengæld ville du dumpe tungt i disciplinen "citationsteknik".

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Søren L (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Søren L


Dato : 05-05-06 20:21

>Koncentrer dig om nåleventilerne, benzinehanen er sekundær her, fordi
>nåleventlrerne skal holde tæt, så der ikke risikerer at løbe benzin ind i
>forbændingskammeret. Starter du med en halvt fyldt cylinder, kan resultatet
>blive en bøjet plejlstang og det kan så ende med motoren sparker et ben ud
>af siden.

Hvad mener i med at "´starte med halvt fyldt cylinder" og "motoren sparker
et ben ud" ?

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns97BAD0EF0EDDalonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
> Jens Jessen skrev den 05 maj 2006 i
> news:445b8fff$0$27580$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>> .........Og hvad så med en
>> Ford A, som har tanken over karburatoren, - er der en sø af benzin unden
>> dem, når de står stille? Nej!
>
> Det ligner noget i retning af uafgjort det, mest til din fordel nok.
> Til gengæld ville du dumpe tungt i disciplinen "citationsteknik".
>
> --
> Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
> Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html



Ukendt (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-05-06 08:54

"Søren L" <s.laustsen@webspeed.dk> wrote in
news:445ba5b5$0$27603$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:


>
> Hvad mener i med at "´starte med halvt fyldt cylinder" og "motoren
> sparker et ben ud" ?
>

Hvis cylinderen er halvt fyldt med benzin, når man forsøger at starte, er
der risiko for at noget ødelægges. Benzin som væske kan ikke komprimeres,
ligesom luft kan. Og så er der altså noget som må give efter på et
tidspunkt, plejestang, starter, startkrans ell.

Steen Gruby (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-05-06 10:11

On 07 May 2006 07:54:01 GMT, "Rasmus TDR \"lightburner\"" <bumbum>
wrote:

Hej Rasmus.
>
>Hvis cylinderen er halvt fyldt med benzin, når man forsøger at starte, er
>der risiko for at noget ødelægges. Benzin som væske kan ikke komprimeres,
>ligesom luft kan. Og så er der altså noget som må give efter på et
>tidspunkt, plejestang, starter, startkrans ell.

Hvis der er så meget benzin i en cylinder at der er
"kompressionsproblemer" har starteren ikke en kinamands chance for at
dreje motoren så meget at den vil starte.
Så hvis noget skal tage skade må det være startsystemet

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ukendt (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-05-06 15:31

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> wrote in
news:f5er525voq5kpshhk5tpl8lh3cl1j7tso5@4ax.com:

> Hvis der er så meget benzin i en cylinder at der er
> "kompressionsproblemer" har starteren ikke en kinamands chance for at
> dreje motoren så meget at den vil starte.
> Så hvis noget skal tage skade må det være startsystemet
>

Tja man kunne jo være uheldig at nå at få tænding, på en af de andre
cylindre, inden man får kompretion på den fyldte cylinder. Når uheldet er
ude.........

Armand (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-06 19:39

Rasmus TDR "lightburner" skrev:
> "Søren L" <s.laustsen@webspeed.dk> wrote in
> news:445ba5b5$0$27603$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>
>> Hvad mener i med at "´starte med halvt fyldt cylinder" og "motoren
>> sparker et ben ud" ?
>>
>
> Hvis cylinderen er halvt fyldt med benzin, når man forsøger at starte, er
> der risiko for at noget ødelægges. Benzin som væske kan ikke komprimeres,
> ligesom luft kan. Og så er der altså noget som må give efter på et
> tidspunkt, plejestang, starter, startkrans ell.

- - - - - toppakningen, som det hændte for mig på Sei'en engang

--
Armand.

Jim Andersen (08-05-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 08-05-06 12:48

Søren L wrote:
> Hvad mener i med at "motoren
> sparker et ben ud" ?

Det er når stemplet/plejlstangen slår hul på cylinderen.

/jim



Armand (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-05-06 17:52

Jim Andersen skrev:
> Søren L wrote:
>> Hvad mener i med at "motoren
>> sparker et ben ud" ?
>
> Det er når stemplet/plejlstangen slår hul på cylinderen.

Helt korrekt, er det vel motorblokken at benet stikker ud af :-/
Skaden skyldes enten at krydspinden er revet under ud af stemplet p.g.a.
en stempelsætter eller overomdrejninger (sådant et stempel er altså
tungt at vende retningen på omkring, og ikke mindst over, redline!),
eller at plejlstangen slet og ret er knækket!

--
Armand.

Ukendt (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-06 21:42


Jens Jessen skrev i meddelelsen
<445b8fff$0$27580$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>- en Nimbus kan,

Bør vist retteligen hedde "én Nimbus kan", synes ellers nok den gule farve
afslører....

>- er der en sø af benzin unden dem, når de
>står stille? Nej!


Men man bemærker førerens lænen ind mod midten af bilen, før at han stiger
ud....

Mon ikke at man ville have sparet alt besværet med at opfinde en
vacuumstyret/elstyret benzinhane, hvis at det hele var så enkelt. At svælge
i fortiden er ret ligegyldigt i den sammenhæng.

mvh
Orla, som godt ved hvor benzinhanen sidder i en A



Bill C. (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Bill C.


Dato : 06-05-06 22:06

Hej Ronni!
Efter alt det ævl ... er du forvirret?

Havde det samme problem på min '84 GS 450 til foråret.
Jeg skilte benzinhanen ad, hæv lidt i fjederen til gummi membranen så den
bliver lidt
længere, rensede hanen for det værste skidt og samlede det hele igen.
Skruede hanen på tanken, skiftede olien og kørte ud mod solnedgangen.

Nåleventilen i karburatoren på GS'er af denne årgang kan sætte sig fast
efter en lang vinter, men som regel
kan mine opmuntres med et slag med en skruetrækker på siden af svømmerhuset,
eller en rask tur i landskabet.

Go' sæson,
Bill

"Ronni" <rhessellund@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:445b126d$0$902$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej gruppe,
>
> Jeg har behov for at få bekræftet min teori om et problem...
> Min Suzuki GS450 fra 1985 har et problem - hvis jeg fylder benzintanken
> helt op, løber der i løbet af natten benzin via karburatorerne, ned i
> cylinderne og videre ned i olien :(
>
> Jeg har taget benzintanken af, og fyldt den op for at se om benzinhanen
> holder tæt - det gør den ikke, når benzintanken bliver mere end halvt
> fuld, så begynder det at dryppe fra hanen.
>
> Mit spørgsmål er så, hvor ligger problemet?
>
> Skal benzinhanen kunne holde fuldstændigt tør med en fuld tank, eller må
> der godt dryppe lidt ned i karburatoren, som svømmerne i karburatoren så
> sørger for ikke kommer videre?
>
> Dvs. skal jeg koncentrere mig om benzinhanen eller karburatorerne?
>
> Mvh
> Ronni
>



Steen Gruby (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 06-05-06 22:18

On Sat, 6 May 2006 23:05:34 +0200, "Bill C." <unicorndk@post.tele.dk>
wrote:

Hej Bill.
>
>Efter alt det ævl ... er du forvirret?
>
Jeg beklager da meget hvis jeg har bidraget med ævl.
Det var bestemt ikke meningen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Bill C. (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Bill C.


Dato : 06-05-06 22:37

Hej Steen!

Nej - det var efter dit indslag at de tabte tråden og ævlet begyndte at
vokse.
Nu må jeg heller luk af, ellers begynder det at ligne ævl....

Bill

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:qi4q525i60q20vvs0bpbolu0otbldokva9@4ax.com...
> On Sat, 6 May 2006 23:05:34 +0200, "Bill C." <unicorndk@post.tele.dk>
> wrote:
>
> Hej Bill.
>>
>>Efter alt det ævl ... er du forvirret?
>>
> Jeg beklager da meget hvis jeg har bidraget med ævl.
> Det var bestemt ikke meningen.
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk



Ib Jakobsen (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-05-06 08:30

Bill C. skrev:
> Hej Steen!
>
> Nej - det var efter dit indslag at de tabte tråden og ævlet begyndte at
> vokse.

Det må så stå for din egen regning hvad du definerer som ævl.
Det var nu fakta der kom på bordet.

> Nu må jeg heller luk af, ellers begynder det at ligne ævl....

Godt så.


--
MVH

Ib Jakobsen

Ronni (08-05-2006)
Kommentar
Fra : Ronni


Dato : 08-05-06 08:08

Hej Bill (og alle andre)

Njah, jeg fik ikke det klare svar jeg havde håbet på, men jeg fik svaret
"både og", så jeg er kommet videre :)
Tak for alle svarene, håber snart jeg kan komme ud at tøffe på GS'eren igen!

Mvh
Ronni


"Bill C." <unicorndk@post.tele.dk> wrote in message
news:445d0fa2$0$38674$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Ronni!
> Efter alt det ævl ... er du forvirret?
>
> Havde det samme problem på min '84 GS 450 til foråret.
> Jeg skilte benzinhanen ad, hæv lidt i fjederen til gummi membranen så den
> bliver lidt
> længere, rensede hanen for det værste skidt og samlede det hele igen.
> Skruede hanen på tanken, skiftede olien og kørte ud mod solnedgangen.
>
> Nåleventilen i karburatoren på GS'er af denne årgang kan sætte sig fast
> efter en lang vinter, men som regel
> kan mine opmuntres med et slag med en skruetrækker på siden af
> svømmerhuset, eller en rask tur i landskabet.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste