/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Brændstoføkonomi SV650 m/ indsprøjtning? E~
Fra : Steen Schmidt


Dato : 04-05-06 20:39

Hejsa.

Så overvejer jeg at købe mig en SV650 igen efter et par år uden MC.
Hvordan er brændstoføkonomien på de nye modeller med indsprøjtning?

Jeg har haft et par af de gamle '99'ere, og de gik vel 16,5 km/l ved
normal kørsel på lande- og motorvej. Der bliver meget af den slags
kørsel, da jeg også vil bruge den til transport ifht. mit arbejde
(kører en del km som konsulent).

Det er egentligt sjovt; nu når jeg igen kigger efter MC var det jo
oplagt at prøve noget andet end en SV som er den eneste MC jeg selv har
ejet (jeg har dog prøvet en del andre rundt om i venne- og
bekendtskabskredsen). Men ligegyldigt hvor meget jeg har vejet for og
imod, så sidder SV'eren stadig i baghovedet - det var altså en lækker
maskine. Dur både til sjov og til regulær transport.

Jeg har overvejet bl.a. FZ6 Fazer, Monster, CBR600F4, Hornet, SV1000,
VFR750/800, DL650, Z750S, Falco, ZX6R og Bandit 1200. Kilo-maskinerne
kører for kort på literen til mit formål, og det er nok åndsvagt at
starte (igen) på så stor en maskine (forsikringen ville koste det samme
for mig om det er en 600 eller en 1000 - ca. 3800,- om året for kasko).
Dem der kom tættest på at vælte SV650 af pinden var nok VFR (desværre
bliver de for gamle hvis jeg skal kunne betale dem) og Z750S. Men jeg
tror det bliver SV650

Mvh
Steen

 
 
Vagn Grønkjær (04-05-2006)
Kommentar
Fra : Vagn Grønkjær


Dato : 04-05-06 21:28


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:xn0elu76h7blhs002@news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Så overvejer jeg at købe mig en SV650 igen efter et par år uden MC.
> Hvordan er brændstoføkonomien på de nye modeller med indsprøjtning?
>
> Jeg har haft et par af de gamle '99'ere, og de gik vel 16,5 km/l ved
> normal kørsel på lande- og motorvej. Der bliver meget af den slags
> kørsel, da jeg også vil bruge den til transport ifht. mit arbejde
> (kører en del km som konsulent).
>
> Det er egentligt sjovt; nu når jeg igen kigger efter MC var det jo
> oplagt at prøve noget andet end en SV som er den eneste MC jeg selv har
> ejet (jeg har dog prøvet en del andre rundt om i venne- og
> bekendtskabskredsen). Men ligegyldigt hvor meget jeg har vejet for og
> imod, så sidder SV'eren stadig i baghovedet - det var altså en lækker
> maskine. Dur både til sjov og til regulær transport.
>
> Jeg har overvejet bl.a. FZ6 Fazer, Monster, CBR600F4, Hornet, SV1000,
> VFR750/800, DL650, Z750S, Falco, ZX6R og Bandit 1200. Kilo-maskinerne
> kører for kort på literen til mit formål, og det er nok åndsvagt at
> starte (igen) på så stor en maskine (forsikringen ville koste det samme
> for mig om det er en 600 eller en 1000 - ca. 3800,- om året for kasko).
> Dem der kom tættest på at vælte SV650 af pinden var nok VFR (desværre
> bliver de for gamle hvis jeg skal kunne betale dem) og Z750S. Men jeg
> tror det bliver SV650
>
> Mvh
> Steen

Hej Steen.
Helt enig, man kommer ikke uden om en SV'er. I morges tankede jeg 13 l
benzin og triptælleren viste 245 km siden sidste optankning. Rundt 20 km/l.
Siden juli sidste år har jeg kørt ca. 8 tkm. Ualmindelig kvik cykel.
Her et link med billeder:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3864
mvh Vagn



Armand (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-06 15:42

Vagn Grønkjær skrev:
>
> ........I morges tankede jeg 13 l benzin, og
> triptælleren viste 245 km siden sidste optankning. Rundt 20 km/l.

20??
Det er ikke engang 19 :-|

Et så stort fejlskøn er der ingen undskyldning for :-|
Hvis man ikke vil bruge lommeregner/mobiltelefon til udregningen, så gå
ud fra 10km/l der ville kræve 24,50L, hvorfor de 20km/l ville kræve 12,25L.
10% ringere end 20km/l er derfor 12,25 plus 1,225 og 5% ringere end
20km/l (= 1km/l ringere) er det halve af ovennævnte 10% => 12,25 plus 0,6125
Som evt. slag på tasken er 13L mere end: (12,25L + 0,61L =) 12,86L) og
altså klart under 19km/l!

--
Armand.

Ole Baun (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 06-05-06 12:09


"Armand" skrev i en meddelelse
news:445b6421$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Vagn Grønkjær skrev:
>>
>> ........I morges tankede jeg 13 l benzin, og triptælleren viste 245 km
>> siden sidste optankning. Rundt 20 km/l.
>
> 20??
> Det er ikke engang 19 :-|

Næh men det er tæt på.

> Et så stort fejlskøn er der ingen undskyldning for :-|
> Hvis man ikke vil bruge lommeregner/mobiltelefon til udregningen, så gå ud
> fra 10km/l der ville kræve 24,50L, hvorfor de 20km/l ville kræve 12,25L.
> 10% ringere end 20km/l er derfor 12,25 plus 1,225 og 5% ringere end 20km/l
> (= 1km/l ringere) er det halve af ovennævnte 10% => 12,25 plus 0,6125
> Som evt. slag på tasken er 13L mere end: (12,25L + 0,61L =) 12,86L) og
> altså klart under 19km/l!

Ja, eller 13 l x 20 km/t = 260 km; - men han kørte kun 245 km.
Når 13 x 20 giver 260, så må 13 x 19 være 13 mindre end 260 = 247.
Det er stadig for meget; - han havde jo heller ikke tilbagelagt 247 km, men
kun 245 km, så han har kørt lidt mindre end 19 km pr. liter.
(Min lommeregner får det iøvrigt til 18,846153).
Ikke at der er noget i vejen med dit regnestykke Armand; - så vidt jeg kan
se , synes bare det blev en smule indviklet.

Ole Baun



runes-mc.dk (05-05-2006)
Kommentar
Fra : runes-mc.dk


Dato : 05-05-06 09:37

Der bliver snakket lidt om det her;
http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=2798


Steen Schmidt (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 05-05-06 11:12

runes-mc.dk wrote:

> Der bliver snakket lidt om det her;
> http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=2798

Takker - det var jo lige sådan noget jeg kiggede efter.

Mvh
Steen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste