Bilka tøj?
Fra : Ronni Jensen

Dato : 04-05-06 11:26

Hej NG

Jeg står og skal til at investere i en ny MC jakke, og så tilfældigvis i
Bilka, at de har 2 slags.. "1st Safety" og "Cobra".

Er der nogen der har erfaring med, om det er noget billigt knald, eller om
det er et fornuftigt nok køb?

(det samme spørgsmål gælder T-Hansen modellerne)

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Honda VFR 750 RC36
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Sune

Dato : 04-05-06 11:58

"Ronni Jensen" <ronnij@nejvel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bilka, at de har 2 slags.. "1st Safety" og "Cobra".
>
> Er der nogen der har erfaring med, om det er noget billigt knald, eller om

Jeg har lige købt Cobra jakken. Og den er sådan set ok.

Dog fornemmer jeg at den ikke er så vindtæt som min gamle IXS jakke. Det var
overraskende koldt, da jeg var ude og køre i 2-3 grader. I min IXS mærker
jeg overhovedet ikke kulden.

Det er min fornemmelse at Safty 1st er af en lidt bedre kvalitet.

MC-hilsen Sune

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-06 12:25

Ronni Jensen <ronnij@nejvel.com> wrote in

> [...]
> eller om det er et fornuftigt nok køb?
>
> (det samme spørgsmål gælder T-Hansen modellerne)

Jeg har selv både bukser og jakke i "1st safety" fra mconline.dk, og har
indtil nu være glad for det. Men nu er det også min første sæson, så jeg
har ikke rigtigt noget sammenligningsgrundlag.

Fra : Lars

Dato : 04-05-06 13:39

"Rasmus TDR "lightburner"" <bumbum> skrev i en meddelelse
> Ronni Jensen <ronnij@nejvel.com> wrote in

Jeg er glad for min Safety 1st jakke,den er i hvet fald ikke for kold.
Jeg har også et par bukser fra THansen, de er ok til prisen.
Lars

Fra : Rene´

Dato : 04-05-06 16:02

Jeg har et 1st. Safety sæt, som jeg nu har brugt i 2år. Til prisen er
jeg godt tilfreds, men jakken er IKKE vandtæt. Kommer jeg ind i en
kraftig byge trænger vandet ind ved ærmer og skuldre. Jeg har prøvet
at behandle jakken med noget vandafvisende spray, uden resultat.
Skal du have en vandtæt jakke, skal det nok være en med en anden type
membran.

Fra : Ronni Jensen

Dato : 04-05-06 18:01

> [...]
> at behandle jakken med noget vandafvisende spray, uden resultat.
> Skal du have en vandtæt jakke, skal det nok være en med en anden type

Ok, tak for jeres input.

Omvendt kan man sige; er skidtet ikke vandtæt som producenten lover, kan
man jo få det byttet igen.

Men ja.. nu ser vi

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Honda VFR 750 RC36
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-05-06 16:19

Ronni Jensen skrev den 04 maj 2006 i

> [...]
> Bilka, at de har 2 slags.. "1st Safety" og "Cobra".
>
> Er der nogen der har erfaring med, om det er noget billigt knald, eller om

Har prøvet det forrige sæson, og gik af med det igen, jeg blev for hurtigt
"klam" i det. Min fornemmelse var at det ikke ånder godt nok. Kører i læder
nu.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Kramme

Dato : 04-05-06 20:42

"Ronni Jensen" <ronnij@nejvel.com> skrev i en meddelelse

> (det samme spørgsmål gælder T-Hansen modellerne)

> Med venlig hilsen,
>
> Ronni Jensen

Jeg har denne Neowell Prestige
http://thansen.dk/product.asp?c=696588969&n=956382685&pn=1730944990 fra
THansen, jeg faldt for den, fordi den har en utrolig dejlig pasform og
ligeledes dejlig blød og behagelig krave + let lukning, samtidig faldt jeg
for ventilationsåbningerne, men desværre synes jeg nu efter at have brugt
den i ca. 10 dage at den ikke ånder ret godt, det betyder jo at man bliver
klam indenfor ...derfor må den desværre dømmes som et generelt dårligt køb
:-/

til gengæld kan jeg sige ok for er deres mc-bukser, i forhold til pris er de
faktisk rimelig gode

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 08:32

Kramme skrev i meddelelsen ...

> [...]

>klam indenfor ...derfor må den desværre dømmes som et generelt dårligt køb

Min erfaring er, at der stadig kun er én klimamembran der virkeligt dur.
Desværre bliver den jo fortfarende prissat derefter. :-/

mvh
Orla, som nyder GoreTex membranen både i regnvejr, og på en varm sommerdag.

Fra : Hekto

Dato : 08-05-06 09:43

Orla Pedersen was thinking very hard :
> [...]
>
> mvh
> Orla, som nyder GoreTex membranen både i regnvejr, og på en varm sommerdag.

Louis' Reissa membran er altså heller ikke helt
ringe!

Til gengæld er det en plage at køre i textil med
en alt for tæt membran ... man er pjask-våd efter
30 minutter!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650