Når den skyder
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-05-06 20:39

Hej NG

Fik enedelig Hawken startet efter mit motorombygningsprojekt.
Der sidder en åben Carbon potte på den, og den skyder ret meget og går
ujævnt.
Det må vel være en omdysning der er brug for?
Når den skyder, er det så fordi blandingen er for fed?

Mvh
Jesper
(der nu har 2 kørende Hawks

Fra : Armand

Dato : 03-05-06 21:18

Jesper Pedersen skrev:
> [...]
> ujævnt.
> Det må vel være en omdysning der er brug for?
> Når den skyder, er det så fordi blandingen er for fed?

Tværtom - For mager!
Falsk luft nogensteds (prøv evt. diesel-start tricket omkring
karbunaderne!)??

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-05-06 21:37

Armand wrote:

> Tværtom - For mager!
> Falsk luft nogensteds (prøv evt. diesel-start tricket omkring
> karbunaderne!)??

For mager!! Troede det var fed blanding der smed en masse benzin ud i
udstødningen...
Prøver at sprøjte dieselstart på karburatorne.
Kan også være jeg fik pillet ved et eller andet da jeg rensede dem.

Må se hvad mogendagen bringer.

/
Jesper

Fra : Armand

Dato : 03-05-06 22:08

Jesper Pedersen skrev:

> For mager!! Troede det var fed blanding der smed en masse benzin ud i
> udstødningen...

Noget med at for mager blanding netop ikke når at få forbrændt
fuldstændig i forbrændingskammeret og at den magre forekomst er af
"eksplosiv" blanding som efterforbrænder "knaldhurtigt"!

For fed blanding oser blot vildt (prøv at se hvorledes det ser ud med
fuld choker ved varm motor).

> Prøver at sprøjte dieselstart på karburatorne.
> Kan også være jeg fik pillet ved et eller andet da jeg rensede dem.
> Må se hvad mogendagen bringer.

Det må også være en fordel at få afklaret sådanne simple men væsentlige
finesser før(!) man betaler en mand i dyre domme for at høvle den
igennem på en bænk :-|

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-05-06 09:29

Armand wrote:

> Tværtom - For mager!
> Falsk luft nogensteds (prøv evt. diesel-start tricket omkring
> karbunaderne!)??

Det var lige godt satans. Falsk luft ved karburatorne. Nu skal jeg bare i
gang med at flå luftfilterkassen af og se hvor det er.
Mange tak

/
Jesper

Fra : Armand

Dato : 04-05-06 19:53

Jesper Pedersen skrev:

> Det var lige godt satans. Falsk luft ved karburatorne. Nu skal jeg bare
> i gang med at flå luftfilterkassen af og se hvor det er.

Jeg skriver lige endnu en score i min krystalkugles status-bog!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-05-06 21:28

Armand wrote:

> Jeg skriver lige endnu en score i min krystalkugles status-bog!

Og jeg som har været aktiv i denne NG siden den spæde start (næsten). Jeg
burde have lært det på dette tidspunkt...

/
Jesper

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 05-05-06 17:10

Armand wrote:

> Falsk luft nogensteds (prøv evt. diesel-start tricket omkring
> karbunaderne!)??

Forklar lige tricket for os uvidende :)
Pft.

--
Mvh Henrik.

Fra : Peter

Dato : 05-05-06 18:25

"Henrik Aarfeldt" <henrik@vfkr.dk> wrote in message

> Forklar lige tricket for os uvidende :)
> Pft.

Motoren ændrer omdrejningstal hvis der er en utæthed i indsugning som
diesel-start'en kan komme ind af.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Søren L

Dato : 05-05-06 20:27

Jeg er nok dum men hvad er diesel-starten ?

Fra : Armand

Dato : 05-05-06 21:00

Søren L skrev:
> Jeg er nok dum men hvad er diesel-starten ?

Æterspray-agtig aerosol, beregnet til at slå genstridige motorer igang med!

Hvis der er en lækage ved karbunaderne vil den virke "indad" derved at
motoren suger "faslk luft" til sig udenom karbureringen, hvilket giver
utilsigtet mager bensinblanding.
Hvis man i tomgang sprøjter dieselstart omkring karburator og
luftfilter, vil en sådan lækage sniffe midlet istedet for frisk luft og
derfor stige i omdrejninger!

Til Jesper: Jeg skulle mene at man med fin-brug kan pin-pointe lækkens
placering, før man skiler ad fra en ende af!

--
Armand.