Re: Virago
Fra : Andreas

Dato : 03-05-06 16:24

"Chris" wrote in message
> Hej - jeg er en gammel rotte på 48 som fik mc kort sidste år, har nu
> mulighed for at købe en virkelig flot og velholdt Virago 535 årg. 2002 til
> kr. 65000,- er det en rimelig pris? den har kørt 13000 km - er det en
solid
> og holdbar mc, har ikke forstand på at lave noget selv - havde tænkt på en
> Honda 500 costum - men de er jo af ældre dato og til priser omkring kr
> 35000 - er lidt i vildrede, men syntes Viragoen både er flot og dejlig at
> køre på.

Hej Chris.
Jeg har min 535 på tredje sæson og jeg kan da kun anbefale den.
Det er en mc med rigtig gode køreegenskaber og gode kræfter til prisen.
Jeg er 190 cm høj, men med et fremflyttersæt føles sædehøjden ideel, ellers
ville det være krampagtigt i længden. Den er god til såvel korte som lange
ture, men på motorvej omkring de 130 km/t er det ikke så sjovt længere. Den
vibrerer kraftigt og to personer på motorvej over 110 km/t synes jeg ikke
holder. Den er nem at vedligeholde til gengæld.
Mht. sidetasker så kan der kun være små tasker, da originaludstødningen
sidder meget højt.
Det har jeg selv løst ved at skifte udstødningen ud ( det skal også siges at
originaludstødningen får cyklen til at lyde meget japansk - læs
symaskine-agtigt) så med en anden udstødning får man lidt mere rumlen.

Hvis jeg havde pengene og skulle købe ny cykel ville jeg helt sikkert vælge
en større kubik. Enten Yamahas dragstar serie som også er en god cykel,
eller Suzuki's Volusia serie som også har kardan.

Held og lykke!
/Andreas

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-05-06 08:44

Andreas wrote:
> men på motorvej omkring de 130 km/t er det ikke
> så sjovt længere.

Pga vibrationer eller luftpres eller ?

> Den vibrerer kraftigt

Ved et bestemt omdrejningstal ?

> og to personer på motorvej
> over 110 km/t synes jeg ikke holder.

Hvorfor ikke?

> [...]
> siges at originaludstødningen får cyklen til at lyde meget japansk -
> læs symaskine-agtigt) så med en anden udstødning får man lidt mere

Link, navn, fabrikat, pris etc etc ?

Læste om én der havde sat en anden sissybar på da den originale åbenbart
ikke er særlig god (for kort/lav?).
Det var dog ikke en "rigtig" sissybar men faktisk en holder til en "topbox"
der sad bag på bar'en.

/jim