Regler om anhænger på MC?
Fra : Lars Holst

Dato : 02-05-06 23:19

Jeg overvejer køb af en større touring MC.

En der er velegnet til længere rejser.

Min kone og jeg er vant til at tilbagelægge de mange kilometer i bil med al
den komfort og al den bagage man nu har med.

Derfor er tankerne faldet på at man kan få anhængere til MC.

Jeg har kørt MC i mange år men har aldrig prøvet at køre en MC med
anhænger.

Hvilken indflydelse har disse anhængere på køreegenskaberne og er der
regler om at fartbegrænsningen sættes ved 70/90 som når man har en anhænger
efter en bil?

--
Lars Holst

Fra : Sune

Dato : 03-05-06 07:46

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> al
> den komfort og al den bagage man nu har med.
>
> Derfor er tankerne faldet på at man kan få anhængere til MC.

Det samme her. Jeg kigger også efter en.

> [...]
>
> Hvilken indflydelse har disse anhængere på køreegenskaberne og er der
> regler om at fartbegrænsningen sættes ved 70/90 som når man har en

Ja, bortset fra at hastighedsgrænsen med trailer på motorvej er 80 og ikke
90.

vh Sune

Fra : Lars Holst

Dato : 03-05-06 08:37

"Sune" <formel999@hotmail.com> said in

> [...]
>
> Det samme her. Jeg kigger også efter en.

> Ja, bortset fra at hastighedsgrænsen med trailer på motorvej er 80 og

Er det kun i DK eller over det hele der er denne begrænsning og gælder det
uanset hjul- og ophængssystem?

--
Lars Holst

Fra : Anders Majland

Dato : 03-05-06 13:00

> Er det kun i DK eller over det hele der er denne begrænsning og gælder det
> uanset hjul- og ophængssystem?

Nej - men er nødt til at sætte sig ind i lokale hastighedsgrænser. Jeg mener
at den er 50km/t i sverige for alle trailere uden bremser....

Men den store hurdle er at der i DK kun tillades trailere med en totalvægt
på halvdelen af motorcyklens egenvægt (I mange andre europæiske regler
tillades halvdelen af motorcyklens totalvægt.)

Men KOK mc i holstebro er hvis blandt dem der gør lidt i trailere
herhjemme - prøv at tage en snak med dem

Og se så på http://uni-go.com/ < Er den ikke smart

/A

Fra : Gasse

Dato : 03-05-06 16:49

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4458a374$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Men KOK mc i holstebro er hvis blandt dem der gør lidt i trailere
> herhjemme - prøv at tage en snak med dem

sælges http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2315

Hilsen Kaj Gasseholm ( GASSE )
http://www.wildwildwest.dk/