Dax/Monkey/Gorilla Kopi-bike
Fra : Neser

Dato : 01-05-06 22:51

Hej NG

Sad lige og kiggede på www.bikedanmark.dk efter deres Honda
Dax/Monkey/Gorilla kopi-maskiner.

Har overvejet at indvestere i én, og JA... jeg ved godt det ikke er det
bedste kvalitet, men da jeg ikke har 10 tommelfingre og har lidt mekanisk
fingersnilde, kan jeg umiddelbart godt selv fikse det der kommer i vejen.

Det er udelukkende for at have ét eller andet på plader der kan give lidt
ancinnetet og samtidig for at have en lidt sjov maskine at køre rundt på i
byen.
Til det formål syntes jeg den er tilfredsstillende, og tilpas billig!!

Men er der nogen der har nogen som helst erfaringer med den?
Passer dele eks. fra de gamle Dax-maskiner, eller er det håbløs?
Motoren går jeg ud fra er en Honda-kopi motor, men er den identisk med en
Dax-motor? Passer en dax-motor evt. i?
Kan se at de også sælger dele til de Dax/Monkey/Gorilla-kopi'er, men det er
rart at have flere steder at trække lidt på.

Har også set lidt efter en ThumpStar (www.thumpstar.dk) men den er jo straks
en del dyere. Den har dog større motor, men samme effekt. Hvorfor jeg hælder
mere til BikeDK's Honda-kopi modeller.

Nogen der kender til andre end de nævnte? (Har set nogle Sky-Team herhjemme
men kan ikke lige umiddelbart finde noget på nettet.)

Til sidst.. er der nogen der har erfaringer med service osv. ved BikeDK?

Mvh. Neser

Fra : Anders Majland

Dato : 02-05-06 06:39

> [...]
> byen.
> Til det formål syntes jeg den er tilfredsstillende, og tilpas billig!!

De har da mere "sjæl" end diverse kineser-scootere

For et par år siden var der en kammerat der kiggede på at importere en fra
enten england eller holland - der er/var butikker der gjorde meget i stumper
til dem. Så det kan du da søge efter hvis du vil sikre dig alternative
reservedelsleverandører.

/A