Luft i Aalborg
Fra : Jan Andersen

Dato : 01-05-06 13:25

Jeg søger et sted i Aalborg og omegn, hvor man kan få luft i dækkene med en
til MC egnet luftpumpe - bilpumperne med "en lang pind" gør det desværre
umuligt for mig at kontrolle lufttrykket.

Mvh
Jan

Fra : Jakob D

Dato : 01-05-06 13:56

Jan Andersen skrev:
> [...]
> til MC egnet luftpumpe - bilpumperne med "en lang pind" gør det desværre
> umuligt for mig at kontrolle lufttrykket.

Hvad med at købe en fodpumpe m/manometer......... kan bruges til alt
muligt andet også. Koster ikke møj'

JD

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-05-06 14:31

"Jan Andersen" <nowhere@nowhere.com> writes:

> Jeg søger et sted i Aalborg og omegn, hvor man kan få luft i dækkene
> med en til MC egnet luftpumpe - bilpumperne med "en lang pind" gør det
> desværre umuligt for mig at kontrolle lufttrykket.

Metax i Nr. Sundby (på Thistedvej) har sådan en automagisk en hvor man
blot clipser pumpen på og vælger hvilket tryk du vil have.

Om det er tilfældet med de andre Metax er jeg ikke sikker på, men det
er da værd at kontrollere.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Tue Jensen

Dato : 01-05-06 16:00

On 01 May 2006 15:30:39 +0200, Mikkel Christensen wrote:

> [...]
> blot clipser pumpen på og vælger hvilket tryk du vil have.
>
> Om det er tilfældet med de andre Metax er jeg ikke sikker på, men det

Det har de fleste Metax stationer. Derfor tanker jeg oftest der.
--
Tue Jensen

Fra : Gaakeligak

Dato : 01-05-06 16:54

Tue Jensen <tuesjensen@gmail.com> wrote in

> Det har de fleste Metax stationer. Derfor tanker jeg oftest der.

Sådan en finder man også på Statoil, Hasseris Torv, Hasserisvej.

Ser ofte MC'ister pumpe cyklen dér.

/Knud

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-05-06 21:57

Mikkel Christensen wrote:

> Metax i Nr. Sundby (på Thistedvej) har sådan en automagisk en hvor man
> blot clipser pumpen på og vælger hvilket tryk du vil have.

Sådan en har de også ved OK ved Kvickly Extra, og OK ved Fakta i Ø (den
ved Planetcentret)

--
Ole Hansen

Fra : Kramme

Dato : 01-05-06 16:56

"Jan Andersen" <nowhere@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en til MC egnet luftpumpe - bilpumperne med "en lang pind" gør det
> desværre umuligt for mig at kontrolle lufttrykket.

den jeg bruger nede ved statoil på hjørnet af skibsbyggerivej/østerbro, den
har et svaj på stangen, så det er let at få den ind ved mc-hjul hvor der er
trængt med plads ...prøv den !

Fra : Jens Arnfast

Dato : 01-05-06 18:16

Jan Andersen wrote:
> Jeg søger et sted i Aalborg og omegn, hvor man kan få luft i dækkene med en
> til MC egnet luftpumpe - bilpumperne med "en lang pind" gør det desværre
> umuligt for mig at kontrolle lufttrykket.

Ja, jeg har også tit undret mig over at der ikke er nogen som har lavet
en adapter man liige kan ha' i lommen :-/

--
-jens

Fra : Armand

Dato : 01-05-06 22:26

Jens Arnfast skrev:

> Ja, jeg har også tit undret mig over at der ikke er nogen som har lavet
> en adapter man liige kan ha' i lommen :-/

Findes da!
Spørg din dækmand om ikke han her en vinklet tabsfri (det nytter jo ikke
at man slipper al luften ud igen ved afmontage adapter til salgs!

Forøvrigt er det da motorcykelfabrikanterne der halter bagefter hér :-|
Alle som én burde forlængst have fabriksmonteret de lave
vinkel-monterede ventiler som jeg bl.a. har set på min svogers M2SR :-|

Jeg er forøvrigt også er luft-kunde hos Metax p.g.a. gummi-slange
dimsen, som forøvrigt er noget slidt i låsen (er der ikke en anarkist
der gider skære enden af slangen så bestyreren bliver nødt til at
montere en ny, eftersom brok tilsyneladende ikke hjælper?)

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-06 21:20

> Ja, jeg har også tit undret mig over at der ikke er nogen som har lavet en
> adapter man liige kan ha' i lommen :-/

Jeg tror ikke der er et marked for det ... Os med hang til at købe alle
mulige dimser har for længe siden købt en lille kompresser og klarer den
slags hjemmefra

Fra : Jan Andersen

Dato : 02-05-06 09:16

Tak for tipsene - det er trods alt lidt lettere at køre med luft i dækkene
:)

/Jan

Fra : Lange

Dato : 02-05-06 13:48

> Jeg søger et sted i Aalborg og omegn, hvor man kan få luft i dækkene med en
> til MC egnet luftpumpe - bilpumperne med "en lang pind" gør det desværre
> umuligt for mig at kontrolle lufttrykket.

Hvis pinden kommer 'en tur rund om knæet' første gang en mc skal bruge
den, kan alle mc'er herefter bruge den. Det kan bilerme for den sags skyld
også.