SV650S VS Hyosung
Fra : Lars Andersen

Dato : 30-04-06 21:00

Hejsa..

Nogen bemærkninger om topic?

Kigger på 2003/2004 SV650S men kan jo få en ny Hyosung for mindre..

Hvad med reservedele til Hyosung?

Hvad med brugt prisen om 2 år?

Mvh

Lars

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 30-04-06 23:48

hej

Jeg har selv en Sv 650s, som jeg er super glad for ..

Da jeg tog køre kort tidligere på året, havde køreskolen to helt nye
Hyosung, jeg skal love for der er forskel.. magen til lort og køre på i
forhold til..

Thomas

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-06 21:57

"Thomas marq Hansen" <9135588m001@stofanet.dk> wrote in
message news:44553eb4$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> [...]
> to helt nye Hyosung, jeg skal love for der er forskel..
> magen til lort og køre på i forhold til..

Jeg synes nu det er noget af det samme iht. kørselsoplevelsen. Det var
Hyosungs 2004-modeller der bl.a. havde en noget bedaget affjedring. Kan dog
godt være en af de nye modeller SV er bedre end 99-02'erne, så forskellen er
større i dag. Jeg har ikke prøvet en af de nye. De gamle var jeg dog ikke
betaget af.

Suzukien holder dog nok brugværdien bedre. Selvom SV'eren ikke ligefrem er
et prestigeprodukt er kvaliteten dog også nok generelt lidt bedre end hos
Hoysung.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Asger Steffensen

Dato : 01-05-06 04:25

Lars Andersen skrev:

> Hejsa..
>
> Nogen bemærkninger om topic?
>
> Kigger på 2003/2004 SV650S men kan jo få en ny Hyosung for mindre..
>
> Hvad med reservedele til Hyosung?
>
> Hvad med brugt prisen om 2 år?

Du skal nok regne med stoerre vaerditab paa koreaneren. Sammenlign evt.
med koreanske biler.

Jeg mener at Hyosung har staalstel, hvor Sukien bruger alu, det goer
nok en forskel, om ikke andet sa i vaegt.

Men motoren paa Hyosung er vist sourced fra Suzuki, og er dermed en SV
650 motor, saa reservedele skulle vel ikke vaere problemet.

Asger

Fra : calle.nielsen@gmail.~

Dato : 01-05-06 05:15

> Du skal nok regne med stoerre vaerditab paa koreaneren. Sammenlign evt.
> med koreanske biler.

Enig, og forskellen i nypris er faktisk ikke ret stor (mener det er
omkring 15k?)

> Jeg mener at Hyosung har staalstel, hvor Sukien bruger alu, det goer
> nok en forskel, om ikke andet sa i vaegt.

Rigtigt! Desuden er svejsningerne ret grimme på koreaneren

> Men motoren paa Hyosung er vist sourced fra Suzuki, og er dermed en SV
> 650 motor, saa reservedele skulle vel ikke vaere problemet.

Ja, det har jeg også hørt. Jeg har været ude og se den, og kunne se
at støbningen af cylinderblokken var rigtig grim (Spidse og deforme
hjørner). Det er altså ikke 100% den samme motor.
Derudover var der slør i gearpedalen og det hele virkede generelt lidt
slanten.

Min klare overbevisning er at den ikke er pengene værd, selvom det er
en suzuki vi sammenligner med :P