/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
God cykel? "NTV 650"
Fra : mikkel_paulsen@hotma~


Dato : 30-04-06 17:06

Hej
Jeg er på udkig efter en ny cykel til max 40k jeg har ikke lagt mærke
til Honda NTV 650 modellen før i dag, hvor mange km og problemer
ligger der med den model. der er en med 100k på klokken til 30000 men
den er meget flot.


 
 
Ukendt (30-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-04-06 20:05


<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1146413152.955989.275360@j73g2000cwa.googlegroups.com...
Hej
Jeg er på udkig efter en ny cykel til max 40k jeg har ikke lagt mærke
til Honda NTV 650 modellen før i dag, hvor mange km og problemer
ligger der med den model. der er en med 100k på klokken til 30000 men
den er meget flot.


Hej Mikkel,

Jeg har selv været den lykkelige ejer af en sådan cykel, og kan kun varmt
anbefale den... Jeg synes dog med min højde (1.85) at den var i underkanten
i siddestillingen. Der var vist noget med at den første model der kom i 1988
havde nogle børnesygdomme, - specielt i forhold til forgaffel... men de
skulle være ryddet i de følgende modeller fra 1989 og opad.

Motoren er den der også anvendes i Transalp (dog med kæde) og i Shadow -
også med kæde (hvor slaget på krumtappen med vilje er bragt i ubalance, for
at skabe vibrationer til chopperstilen

Den er absolut en værdig afløser til CX'eren - og ifølge flere pålidelige
kilder, mindst ligeså slidstærk. Desuden har den fremragende køreegenskaber.
Forvent dog ikke at det er en racer

Jeg mener ikke at 100k på klokken er et problem.. 30k er i hvert fald
billigt.

Vh. Per



Anders Majland (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-05-06 08:26

> Motoren er den der også anvendes i Transalp (dog med kæde) og i Shadow -
> også med kæde (hvor slaget på krumtappen med vilje er bragt i ubalance,
> for at skabe vibrationer til chopperstilen

Kan en transalp bygges om med en ntv motor med kardan uden at der skal
svejses "for meget" ?

Lyder som opskriften på en god lille touring cykel, for dem der ikke gider
kæden



Ukendt (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-05-06 18:22

>
> Kan en transalp bygges om med en ntv motor med kardan uden at der skal
> svejses "for meget" ?

hihi!!

Ja det ku være toppen!! - Alt er jo muligt, meeen?
Hører i hvert fald gerne om det hvis det lykkes

Vh. Per



Richard (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 01-05-06 18:42

Anders Majland wrote:

> Kan en transalp bygges om med en ntv motor med kardan uden at der skal
> svejses "for meget" ?

> Lyder som opskriften på en god lille touring cykel, for dem der ikke gider
> kæden

Tjah, det tænkte Honda på allerede i '80erne da de lavede:

- XLV750R hvis 45 gr. V2-motor desuden havde hydrauliske ventiler - som
herinde hellere benævnes hydraulisk udlignet ventilspillerum - for at
begrænse service endnu mere Fed cykel, ære være mindet...

- hhv touring-maxiscooteren - nu får jeg verbale stryg af Arvid Løvik -
PC800 Pacific Coast

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Anders Majland (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-05-06 21:34

>> Lyder som opskriften på en god lille touring cykel, for dem der ikke
>> gider kæden
>
> Tjah, det tænkte Honda på allerede i '80erne da de lavede:
>
> - XLV750R hvis 45 gr. V2-motor

Og stort set umulig at opdrive som brugt - Der blev ikke solgt mange af dem
så har man de lyster (Kardan til løst underlag) er det vist BMW'er man skal
kaste sin kærlighed efter .... Sådan en må jeg have engang...

> - hhv touring-maxiscooteren - nu får jeg verbale stryg af Arvid Løvik -
> PC800 Pacific Coast

Den fejler jo lige på det med terrænd egnenskaberne - ikke at jeg meget at
bruge det til udover den lille drøm om _engang_ at tage en længere mc rejse
"langt væk" fra alfarvej.


--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 7Mm & Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 85Mm & Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1994 34Mm



Richard (02-05-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 02-05-06 20:23

Anders Majland wrote:

>>> Lyder som opskriften på en god lille touring cykel, for dem der ikke
>>> gider kæden
>>
>> Tjah, det tænkte Honda på allerede i '80erne da de lavede:
>> - hhv touring-maxiscooteren - nu får jeg verbale stryg af Arvid Løvik -
>> PC800 Pacific Coast

> Den fejler jo lige på det med terrænd egnenskaberne - ikke at jeg meget at
> bruge det til udover den lille drøm om _engang_ at tage en længere mc rejse
> "langt væk" fra alfarvej.

Nåh ja - med de lyster er det vel hurtigere at sætte passende
terrænforgaffel, -styr og -sæde på en NTV

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK



Anders Majland (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 03-05-06 12:31

>> Den fejler jo lige på det med terrænd egnenskaberne - ikke at jeg meget
>> at bruge det til udover den lille drøm om _engang_ at tage en længere mc
>> rejse "langt væk" fra alfarvej.
>
> Nåh ja - med de lyster er det vel hurtigere at sætte passende
> terrænforgaffel, -styr og -sæde på en NTV

Måske bare et tysker hævningsæt for at få sædet op og give et bedre overblik
og så sænkede fodhvilere for bedre ergonomi




mikkel_paulsen@hotma~ (01-05-2006)
Kommentar
Fra : mikkel_paulsen@hotma~


Dato : 01-05-06 17:41

okay lyder jo godt, dog er jeg ikke glad for du skriver den er for
lille til dig, jeg er selv 192cm :( ville bare lige sikre mig det ikke
var en cykel i stiv med VF 750 F billig, men det er der jo en grund
til. hvor mange HK har den?
hvad kan jeg forvente der skal laves på en cykel der har gået 100k ?


Ukendt (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-05-06 18:43


<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1146501675.240393.160790@i40g2000cwc.googlegroups.com...
okay lyder jo godt, dog er jeg ikke glad for du skriver den er for
lille til dig, jeg er selv 192cm :( ville bare lige sikre mig det ikke
var en cykel i stiv med VF 750 F billig, men det er der jo en grund
til. hvor mange HK har den?



Den har udroslet 60Hk, men findes på det tyske marked i mange forskellige
ydelsesversioner. Droslingen er dog enkelt lavet, med en skive i
indsugningen. Om dyserne er ændret i str. på nogle af de versioner ved jeg
ikke, men der er ikke ændret knaster eller andre store fysiske overgreb som
på enkelte andre Honda-modeller.
Ta' og Google lidt rundt på NTV 650 Revere, så får du læsning til maaange
timer


<hvad kan jeg forvente der skal laves på en cykel der har gået 100k ?


Jeg har en kammerat der har en NTV der har gået 135k uden at der er lavet
noget som helst (motormæssigt) ud over de sædvanlige service. Knastkæden
holder stadig mål (simpelt at se når man har låget af toppen for at justere
ventiler).
Udskiftet bremseskive for, forhjulsleje et par gange, koniske lejer i
kronrør (burde den ha været født med!!).
Ellers har den bare kørt og kørt og kørt.........

Vh

Per



H. P. Holm (01-05-2006)
Kommentar
Fra : H. P. Holm


Dato : 01-05-06 18:48

mikkel_paulsen@hotmail.com skrev:
> okay lyder jo godt, dog er jeg ikke glad for du skriver den er for
> lille til dig, jeg er selv 192cm :( ville bare lige sikre mig det ikke
> var en cykel i stiv med VF 750 F billig, men det er der jo en grund
> til. hvor mange HK har den?
> hvad kan jeg forvente der skal laves på en cykel der har gået 100k ?

Ny lydpotte, nyt luftfilter, nye dæk, nye vacuumbælge i karburatorerne
+ diverse andre småting til i alt 15-20.000 ... det kommer fuldstændig
an på hvor godt du vil have den til at virke!

Kør den på et rullefelt og se hvor meget eller hvor lidt den kan, og
hvor meget den ryger?

<http://www.hpholm.dk/ntvtest.html> er TN's test fra da den var ny.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste