Glat rundkørsel Kbh/Brogårdsvej
Fra : TGSC

Dato : 29-04-06 19:13

Asfalten er ret glat i rundkørslen på Brogårdsvej i Gentofte, lige
på den anden side af Lyngbyvejen ved Ikea.
Det lykkedes mig ikke selv med forsigtighed og lav fart at komme
oprejst igennem den lørdag kl 19 i regnvejr.
Bagdækket er nok fedtet, og jeg har formodentlig rørt ved bagbremsen.
Ingen personskade, blot bøjet styrbolt og gearpedal. Kåben fik ikke
engang tilført nye ridser.

Fra : MKS - 74

Dato : 29-04-06 19:17

On 29 Apr 2006 11:13:08 -0700, "TGSC" <nejtilspam@sol.dk> wrote:

>Det lykkedes mig ikke selv med forsigtighed og lav fart at komme
>oprejst igennem den lørdag kl 19 i regnvejr.

Æv.

>Bagdækket er nok fedtet, og jeg har formodentlig rørt ved bagbremsen.

Tjah, eller diesel, der er en klassiker rigtige mange steder...

>Ingen personskade, blot bøjet styrbolt og gearpedal. Kåben fik ikke
>engang tilført nye ridser.

Det er til gengæld da godt at høre, billigt sluppet .

--
-Michael

Fra : Marni

Dato : 01-05-06 03:34

"TGSC" skriblede;
> [...]
>Bagdækket er nok fedtet, og jeg har formodentlig rørt ved bagbremsen.
>Ingen personskade, blot bøjet styrbolt og gearpedal. Kåben fik ikke

???
Oprejst igennem, og så alligevel bøjet metal?

Martin.

Fra : CL

Dato : 01-05-06 05:23

"Marni" <kk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Det lykkedes mig>>> IKKE<<< selv med forsigtighed og lav fart at komme
oprejst igennem den lørdag kl 19 i regnvejr

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Marni

Dato : 01-05-06 19:36

"CL" <ddd@ddd.dd> wrote in message

> Det lykkedes mig>>> IKKE<<< selv med forsigtighed og lav fart at komme
> oprejst igennem den lørdag kl 19 i regnvejr

Jeg må lide af momentane synsforstyrrelser...

Martin.

Fra : Lange

Dato : 01-05-06 10:06

> [...]
> Bagdækket er nok fedtet, og jeg har formodentlig rørt ved bagbremsen.
> Ingen personskade, blot bøjet styrbolt og gearpedal. Kåben fik ikke

Et af problemerne med den rundkørsel er, at der er negativ camber. Skidt
specielt i vådt / glat føre.
Lange

Fra : AP Skovsen

Dato : 01-05-06 11:36

TGSC wrote:
> Asfalten er ret glat i rundkørslen på Brogårdsvej i Gentofte, lige
> på den anden side af Lyngbyvejen ved Ikea.

Efter jeg havde en mindre baghjulsudskridning i bil i den rundkørsel
tager jeg den altid forsigtigt på mc...

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : TGSC

Dato : 01-05-06 21:36

AP Skovsen skrev:
> Efter jeg havde en mindre baghjulsudskridning i bil i den rundkørsel
> tager jeg den altid forsigtigt på mc...

De to ting tilsammen fik mig også til at tænke på (BAGEFTER,
selvfølgelig ;-( ) at der er ekstra god slibning/glatning af asfalten
der. 6.000 biler/lastbiler om dagen hvoraf mange skrider en smule; det
må give en jævn overflade med godt med gummi. Okay i tørvejr,
smut-smut i regnvejr.

Den flinke brolægger der kørte mig hjem sagde at han tit var ude og
reparere den rundkørsel når folk var blevet overraskede. Vi stod og
kørte støvlerne hen over asfalten, det var ligesom grov is.

I dag i tørvejr kørte jeg igennem den igen, man skal jo rejse sig der
hvor man er faldet. Jeg kunne mærke lidt, men dækket tog hurtigt ved
igen.
Det korte af det lange er at jeg har meget at lære endnu.

Fra : Stefan Sommer

Dato : 02-05-06 07:50

On 2006-05-01, TGSC <nejtilspam@sol.dk> wrote:

> [...]
> igen.
> Det korte af det lange er at jeg har meget at lære endnu.

Hvordan lærer man det? Altså at se om der er glat inden man ligger ned i
rundkørslen. Der må jo være masser af den slags glatte steder og vi kan
jo ikke skrive om alle stederne her.

Jeg sidder med armen i gips efter jeg var nede om ligge for tre uger
siden. Kørte 60 km/t i Ystad i Sverige om skulle bremse ned mod
hajtænder. Ikke nogen vild opbremsning, men uden nogen som helst
advarsel var sv'en og jeg nede og kure. Det var koldt og fugtigt så jeg
var klar over at der ikke skulle køres for vildt, men jeg havde ikke
fået nogen advarsel på at der var glat. Ikke noget skridende eller
spindende bagdæk på noget tidspunkt.

Er sådan noget bare tough luck eller hvordan undgår man det?

Stefan
SV650S '2002