Går kun på 3 cylindre....
Fra : Studen

Dato : 29-04-06 15:40

Hejsa

I går efterspurgte jeg steder, hvor tændspoler findes billigt. Det bliver
vist ikke nødvendigt alligevel :(

Jeg har nu prøvet med en lånt "frisk" spole (rigtige type), men problemet er
det samme. Ingen liv i 2.cylinder. Jeg har også skiftet tændrør flere gange
(selvom én gang burde være nok ;)

Der er masser af fed gnist på tændhætten (søm til ventildæksel),
kompressionen er også tjekket - metoden måske ikke helt efter bogen, men min
måling så alligevel pæn ud.

Hvor starter jeg min søgen? Jeg har, andetsteds, læst at det ofte kan
skyldes forkert indstillede flydere.. Er det noget man kan nikke genkendende
til? I så fald er det vel næste skridt at forsøge. Er det noget, der normalt
kan klares, uden at demontere karburatoren, og findes link til
fremgangsmåde? Jeg aner ikke hvordan det gribes an :(

Jeg har forresten en reserve tændingsboks. Var det værd at prøve med den,
eller er det udelukket, at fejlen kan ligge her??

På forhånd tak
Stud

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 15:49

Ja hvis det er en Triumf 955 så får du den ikke til at køre på 4 cyl :)

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 15:54

Triumph Daytona 955

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 29-04-06 16:01

"P.E." <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev en hel masse om tænding....

Personligt tror jeg du skal ha´ fat i dine karburatorer! Eller i hvert (i
første omgang) i den karburator der føder den sløje cylinder! Har haft
lignende problem med min tidligere. Gik ligeledes kun på 3 cyl. Forrøret til
den dårlige cylinder blev slet ikke varmt ved tomgang! Dog kunne jeg ved
gasgivning mærke at den kom lidt med ind i mellem.
Problemet var møg i dyser! Jeg skruede svømmerhuset af og ud med dyserne som
jeg blæste igennem. Herefter ingen problemer. Hvis du har været nede på
reservetanken eller har et dårligt/snavset benzinfilter så skift det ud
samtidig, ellers kommer det lynhurtigt igen! Håber det kan hjælpe dig lidt
videre!

Fra : Studen

Dato : 29-04-06 17:19

"Thomas Krabbe Søe" <thomas@FJERNkrabbe-soe.dk> wrote in message

> "P.E." <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev en hel masse om tænding....
>

> Personligt tror jeg du skal ha´ fat i dine karburatorer!

BINGO!

Det var også den årsag oftest omtalt på andet forum jeg frekventerer.
Jeg pillede svømmerhuset af den ulydige karburator, og gav den en ordentlig
omgang med højtryksluft. Jeg kan simpelthen ikke få mig til at pille hele
karburatoren af, da jeg brugte 2-3timer og masser af kogende vand på at
montere den (uoriginalt gummi)

Efter at have blæst på skidtet overtrådte også reglen om kun at ændre ved én
ting, da jeg også valgte påsætte vacuum-slangen på vacuum-studsen (på tank).
Den har bare fået lov at flagre, da jeg har fodret karburatoren med "PRI"
funktionen på hanen, da jeg oplevede problemer med bezinmangel. Denne
vacuum-slange går faktisk til netop 2.cylinders karburator. Det kan vel ikke
have noget med det at gøre, når nu jeg har fodret via "PRI"??

Under alle omstændigheder lever alle 4 cylindre igen et varmt og lykkeligt
liv :)

Jeg har lidt røde øre, da jeg 100% har jokket i spinaten. Pga. problemet med
benzintilførsel har jeg også pillet benzinfiltret af. Det er jo nok grunden
til mine problemer.....

Note to self: købe nyt benzinfilter asap :)

Tak for hjælpen
Stud

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 29-04-06 17:40

"Studen" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen
> Stud

Selv tak! Godt du fik liv i den! Nu er det jo sæson og har skidtet da
virke at virke!

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 29-04-06 17:54

"Thomas Krabbe Søe" <thomas@FJERNkrabbe-soe.dk> skrev i en meddelelse noget
værre sludder!! :-/

> [...]
Selv tak! Godt du fik liv i den! Nu er det jo sæson og så har skidtet
da
bare at virke!

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 17:34

Studen skrev i meddelelsen <445391e4$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>vacuum-slange går faktisk til netop 2.cylinders karburator. Det kan vel
ikke
>have noget med det at gøre, når nu jeg har fodret via "PRI"??

Netop _det_ var dit problem :-/ Du har udmagret tomgangsblandingen i så høj
grad at den ikke kunne antændes.

I øvrigt er trykluft på en karburator med CV-membran monteret livstruende
for netop CV-membranen. men det finder Du ud af når at Du kommer ud at
køre :-/

mvh
Orla

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 29-04-06 18:47

meddelelse news:4453a579$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> I øvrigt er trykluft på en karburator med CV-membran monteret livstruende
> for netop CV-membranen. men det finder Du ud af når at Du kommer ud at
> [...]

Netop derfor skrev jeg dyserne skal skrues ud! Det er immervæk lidt hug
i sådan en gang trykluft!
Men er membranerne i rimelig god stand er der formentlig ikke sket noget!

Fra : Studen

Dato : 29-04-06 20:25

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:4453a579$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Netop _det_ var dit problem :-/ Du har udmagret tomgangsblandingen i så
> høj
> grad at den ikke kunne antændes.

OK... Jeg troede den slange var "tilovers" når man kørte via benzinhanens
"PRI". (jeg kan godt selv se det er lidt tosset :)

> I øvrigt er trykluft på en karburator med CV-membran monteret livstruende
> for netop CV-membranen. men det finder Du ud af når at Du kommer ud at
> køre :-/

Pis... Jeg tænkte nok, det ikke var ok. Heldigvis er kompressoren ikke
særligt god, og karburatoren vist i ret god stand... (så længe det varede ;)
Håber jeg slipper med skrækken. Hvad er symptomerne på bustede CV-membraner?

Stud

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 21:22

Studen skrev i meddelelsen
<4453bd6f$0$99994$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>OK... Jeg troede den slange var "tilovers" når man kørte via benzinhanens
>"PRI". (jeg kan godt selv se det er lidt tosset :)

Det er den også forsåvidt benzinhanen, men den levner et stort hul lige ind
i indsugningen, og det er at betragte som falsk luft.

> [...]
;)
>Håber jeg slipper med skrækken. Hvad er symptomerne på bustede

Dårlig motorgang ved alt andet end tomgang, og oceaner af sort røg.

mvh
Orla

Fra : Studen

Dato : 29-04-06 22:46

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:4453cddd$0$905$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Dårlig motorgang ved alt andet end tomgang, og oceaner af sort røg.

Nu siger du "oceaner af sort røg"..... Jeg lagde faktisk mærke til en del
hvid røg fra udstødningen efter operationen, som jeg tilskrev kondens. Skal
jeg bare bestille ny membran(er) med det samme? (Det var vist kun den ene
der fik med trykluft nedefra :(

NEDTURs

Stud

Fra : Studen

Dato : 29-04-06 23:19

"Studen" <studen@gmail.com> wrote in message
SNIP
>(Det var vist kun den ene der fik med trykluft nedefra :(

Kan jeg ikke relativt let tjekke, om jeg har lavet ulykker? Nu har jeg,
desværre, aldrig haft fingrene i karburatorens indre, men så vidt jeg kan
læse mig til, er det "bare" at skrue topdækslet af, når man vil til
membranerne? Nicht war?

Stud

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 30-04-06 07:36

> [...]
> desværre, aldrig haft fingrene i karburatorens indre, men så vidt jeg kan
> læse mig til, er det "bare" at skrue topdækslet af, når man vil til

Præcis! Men prøv lige at ta´ en tur på ryggen af den! Hvis den går godt og
trækker som den skal er der formentlig ikke sket noget!

Fra : Studen

Dato : 30-04-06 22:10

> Præcis! Men prøv lige at ta´ en tur på ryggen af den! Hvis den går godt og
> trækker som den skal er der formentlig ikke sket noget!

Kan jeg desværre ikke rigtigt bruge som metode, da min karburering er helt
ude i hampen. Den skal på rullefelt i denne uge, og justeres ind m. jetkit.
Som det er nu, staller den totalt ved 3-3500 omdrejninger. Jeg håber det
skyldes karbureringen...

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 10:00

Studen skrev i meddelelsen <4453de96$0$115$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
>jeg bare bestille ny membran(er) med det samme? (Det var vist kun den ene

Hvid røg er som regel bare lidt vand der fordamper, den sorte røg kommer
først ude på landevejen.

Ja, Du kan kigge under dækslet på toppen af karburatoren. Hvis at Du "kun"
har brugt trykluft på selve dyserne, så er der nok ikke sket noget, det
farlige er en evt udluftningskanal fra svømmerhuset, som kan ende i samme
kanal som udluftningen under CV-membranen.

mvh
Orla

Fra : Studen

Dato : 30-04-06 22:16

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:44547c76$0$38666$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> farlige er en evt udluftningskanal fra svømmerhuset, som kan ende i samme
> kanal som udluftningen under CV-membranen.

Jeg slap vist med skrækken. Røgen jeg så, var bare kondens, der blev fyret
af. Der kommer ingen røg så snart den har kørt lidt. Desuden prøvede jeg at
pille filteret af karburatoren, og der var fin respons på spjældene(?) når
jeg gav gas.

Nok dummede jeg mig med trykluften, men SÅ grundig har jeg åbenbart heller
ikke været :)

Desværre er det svært at blive klog på katanaen; Da mine karburatorer slet
ikke er blevet indstillet til K&N og/eller motor, og det faktum at jeg
bruger en tænding fra en anden mc - dvs. ret svært at fejlsøge. Den kører jo
heldigvis igen på 4 cylindre, men "staller" totalt ved 3-3500 omdrejninger.
Den kan slet ikke overtales til at komme højere derop af. Krydser fingre for
at det er karbureringen, da jeg skal liste den på rullefelt i denne uge..

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 21:57

Studen skrev i meddelelsen
<445528fa$0$47078$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> [...]
for
>at det er karbureringen, da jeg skal liste den på rullefelt i denne uge..

Har Du den fjerneste idé om tændingstidspunktet ? Et "fremmed" tændingsanlæg
kunne let blive et "no go" :-/ Og med så mange ukendte parametre ville jeg
ikke turde bestille en justering. Vær forberedt på et par dages arbejde med
fejlfinding først.

mvh
Orla

Fra : Futte & Co.

Dato : 01-05-06 22:26

Studen wrote:

> [...]
> at det er karbureringen, da jeg skal liste den på rullefelt i denne uge..

Jeg monterede elektronisk tænding på den fine. I vejledningen stod at
tændingen skulle stilles med tændingspistol (strobolys). Så'en een havde
jeg ikke lige den dag, og stillede som sædvanligt med alm. prøvelampe.
På min første tur kunne jeg ikke presse cyklen over 4k. Ikke om den
ville, men under , og især tomgang, kørte den fint. Jeg har så siden
stillet tænding med tændingspistol og nu kører den bedre end nogensinde .
Nu mangler jeg så bare en synk af kaburatorerne. Har fået fat i
værktøjet, så i løbet af ugen bliver det punkt os' krydset af
Moralen i min lille fortælling er at en rulning uden en korrekt
indstillet tænding ikke er mulig.

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Armand

Dato : 01-05-06 23:02

Futte & Co. skrev:

> Jeg monterede elektronisk tænding på den fine. I vejledningen stod at
> tændingen skulle stilles med tændingspistol (strobolys). Så'en een havde
> jeg ikke lige den dag, og stillede som sædvanligt med alm. prøvelampe.

Der kan da ikke have været meget "elektronisk tænding" i dét, når du
kunne bruge en prøvelampe til at finde tænd-tidspunktet :-/

--
Armand.

Fra : Futte & Co.

Dato : 01-05-06 23:16

Armand wrote:

> Der kan da ikke have været meget "elektronisk tænding" i dét, når du
> kunne bruge en prøvelampe til at finde tænd-tidspunktet :-/

Jamen det ku' jeg jo heller ikke, altså finde tænd tidspunktet. At den
overhovedet ku' starte, var mere held end forstand, ik
Manualer er for tøsedrenge indtil lortet ikke virker, såen er'ed jo

Fra : Armand

Dato : 02-05-06 15:47

Futte & Co. skrev:

> Jamen det ku' jeg jo heller ikke, altså finde tænd tidspunktet. At den
> overhovedet ku' starte, var mere held end forstand, ik
> Manualer er for tøsedrenge indtil lortet ikke virker, såen er'ed jo

Aha,så!

--
Armand.

Fra : Studen

Dato : 29-04-06 16:11

"P.E." <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote in message
> Ja hvis det er en Triumf 955 så får du den ikke til at køre på 4 cyl :)

Tak for tippet ;) Det er en 4 cylindret der er tale om (GSX1100EF med
bandit1200 '98 karburator)

Stud

Fra : Tattoo

Dato : 29-04-06 16:07

hvis du har masser af gnist ..
har du ingen benzin ..

bliver tændrøret vådt ??

det BURDE ikke være svømmerhøjde .. ( prøv at sætte noget under det ene
hjul ) = svømmeren ændrer possision ,,

prøv at hælde et par dråber benzin ned i hullet hvor tændrøret skal sidde ..
( men andre ord en " SNAPS " )

hvis den får GNIST .. så SKAL den kunne starte , med en " Snaps " ..

det kunne også være skidt i karbovarbo dyssen .. ( starter stadig med en
Snaps )

bare et par gratis tips herfra

ehm er der dobbelt tændspoler på ? .. altså 2 stk .. eller enkel - 4
stk ??

Fra : Studen

Dato : 29-04-06 17:23

"Tattoo" <tatoveringFJERN_det_HER@esenet.dk> wrote in message
> hvis du har masser af gnist ..
> har du ingen benzin ..
>
> bliver tændrøret vådt ??

Nej det gjorde åbenbart ikke

> det kunne også være skidt i karbovarbo dyssen .. ( starter stadig med en
> Snaps )

Se svar til Thomas Krabbe. Det var skidt i karburatoren - eller fordi
vaccum-slangen ikke var påsat - jeg har kørt den på PRI, og regnet med at
slangen så var "tilovers".... Jeg har været en klovn og taget chancen uden
benzinfilter - jeg har nemlig ikke kørt nogen steder, men bare lidt tomgang
i garagen = dumt

> bare et par gratis tips herfra

Mange tak :)

> ehm er der dobbelt tændspoler på ? .. altså 2 stk .. eller enkel - 4
> stk ??

Ja, beklager uklarhed. 4cylindret rækkemotor med 2 stk tændspoler :)

Stud

Fra : Jacob

Dato : 29-04-06 17:11

Hej Studen,

Studen skrev:

> Hvor starter jeg min søgen? Jeg har, andetsteds, læst at det ofte kan
> skyldes forkert indstillede flydere.. Er det noget man kan nikke genkendende
> til? I så fald er det vel næste skridt at forsøge.
Det kan det sikkert også godt, men den burde vel ikke død
fuldstændig. Hvis det skulle være flyderen, burde det blive
dårligere og dårligere - tror jeg.

Er det noget, der normalt
> kan klares, uden at demontere karburatoren,
Nej .... flyderen sidder indenfor i karburatoren - det er en lille
lufttæt beholder der flyder ovenpå benzinen i svømmerhuset. På
toppen af flyderen / svømmeren sidder en nåleventil, der bevæger sig
med op når benzin standen stiger og går ned igen, når motoren
forbruger benzinen.
Nå men det betyder så også at din nåleventil kan "hænge" dvs.
blive siddende oppe og lukke for benzinen - hvis det er tilfældet, kan
du jo prøve at slå med håndtaget af en skruetrækker, for at se om
du kan ryste nålen ned igen.

og findes link til fremgangsmåde? Jeg aner ikke hvordan det gribes an
:(.
Har du prøvet at søge under kaburator her i gruppen. Der er rigtigt
mange indlæg omkring subject.

Nååå - efter at havde skrevet skrivet om rensning af kaburator, kom
jeg jo i tanke om, at det i første omgang vil være klogt, lige at
tømme hver kaburator for evt. kondensvand. Det gøres ved at skrue den
skrue ud, der sidder i bunden af kaburatoren på svømmerhuset. Herved
dræner du evt. vand ud af kaburatoren og giver plads til benzinen.
Bagefter kan du jo hælde en gang kaburator - anti is - væske i
tanken, for at undgå at det skulle ske igen.

Typisk handler det jo om skidt i karburatoren. Fik du tømt
svømmerhuset, da du satte den til side for vinteren. Hvis nej - og du
ikke har kørt på den i 3-4 mdr. - kan der sagtens være skidt i
dysser og kanaler, hvilket betyder at motoren går rigtigt skidt.
Hvis jeg var i dine MC støvler, ville jeg søge på Louis.de og købe
noget kaburator rens, det tager et par dage, så har du den (en
spraydåse), samtidigt ville jeg gå ned til Harald Nyborg og købe en
lille kompressor - så idag en strålende en til 600 = billigt, og
samtidigt bestille en Haynes rep bog. Køb 4 nye paknings /
svømmerventil sæt fra enten Louis eller fra MC nøglen. Så er du
klar.
Få skilt kaburatorerne ad - een ad gangen, evt. sorteret ned i 4 små
æsker, så du har helt styr på hvilke dele der kom fra hvilken
kaburator. Tag alle dele ud, rens i kaburator rens, trykluft tør alle
dele og kaburatoren (Her er det klogt med beskyttelsesbriller og at
arbejde udendørs - brillerne da kaburatoren plus rens plus trykluft
sprøjter de mærkeligste steder og udendørs, da opløsningsmidler
ikke er godt i lungerne.
Det sværeste er formentlig ikke at skille og samle kaburatorerne ad,
det er sikkert at få kaburatorbatteriet ud af de gamle gummi og ind
igen efter samling - det kan være et rigtigt hårdt stykke arbejde.

> Jeg har forresten en reserve tændingsboks. Var det værd at prøve med den,
> eller er det udelukket, at fejlen kan ligge her??
Du skriver at du har masser af gnist - det er så en del der tyder på
at det nok er skidt i kaburatoren.

Der kommer sikkert flere gode råd, men nu er du godt igang.

VH Jacob

Det kan være en god ide også at købe en flaske silicone til at
smøre dine kaburator gummi med.
Og der kommer sikkert andre gode råd også.

Fra : Jan Diamant 2610

Dato : 30-04-06 14:28

Hejsa

Jeg har et helt andet problem, min gsx400 impulse fik problemer
for mange år siden, benzinen løb over, så jeg skilte både svømmerhuse
og pillede topdæksler og membraner af.

Men lige siden har jeg haft det problem, at den går lidt ujævnt i
tomgang, hvis jeg kører derudaf og krudter den af, så er det lige
som om at først den ene side hakker, kort efter den anden side
(den har 2 kaburatorer til de 4 cyl) og så går den helt ud...i ved,
med den gammel kendte bvaaadddrrrrr.

Så holder jeg ind, ryger en cig(5-10 minutter) og så kan jeg køre
videre. Men holder jeg den under 100 Kmt uden at krutte den af,
så sker det ikke, omend at den kan have små problemer ved
gasgivning ved hastigheder mellem 70-100.

Det ser ud som om den får benz nok fra hanen, der løber en fin
stråle både ved pri og med sek.

Jeg har muligvis, i sin tid fået rodet ved et eller andet, men har siden
prøvet at bytte om på flyderne og disses dyser, men det blev
endnu værre, så jeg byttede tilbage.
Membranerne ser fine ud og spjældene ligeså.

Har en kompressor med hjem, så nu får de en portion karbrens,
og så blæser jeg dem igennem (med fjernede membraner, udskruede
dyser osv).

Jeg tror ikke at jeg har fået ændret ved flydernes position / funktion,
men er det ikke et meget godt sted at starte efter rensen ??.

Mvh
Jan

Hej Studen,

Fra : Armand

Dato : 30-04-06 23:33

Jan Diamant 2610 skrev:

> [...]
> så sker det ikke, omend at den kan have små problemer ved
> gasgivning ved hastigheder mellem 70-100.

Det lyder meget som at tanken trækker vacuum fordi dækslets udluftning
er tilstoppet i en eller anden grad og at bensinen i takt med at den
forlader tanken danner tilsvarende vacuum i given grad - Så prøv lige at
lette på tankdækslet inden at du tænder smøgen næste gang, og se om ikke
motoren lader sig starte næsten med det samme (karbunaderne skal jo lige
genfyldes) derefter!?

> Det ser ud som om den får benz nok fra hanen, der løber en fin
> stråle både ved pri og med sek.

- - - Men ikke testet på stedet efter motorstop, vel?

> Har en kompressor med hjem, så nu får de en portion karbrens,
> og så blæser jeg dem igennem (med fjernede membraner, udskruede
> dyser osv).

Dét gør du klogt i. Også at afmontere den med kyshånd -
Dobbelt-membranerne som er at finde på Impulsen og GSXR250, er pisse
dyre og svært anskaffelige =

> Jeg tror ikke at jeg har fået ændret ved flydernes position / funktion,
> men er det ikke et meget godt sted at starte efter rensen ??.

Svømmernålene er i den sidste ende en sliddel!
I modsætning til tidligere tiders fint sammenslebne stål- nål/sæde, der
med tiden blev slidt ringformet i nålens spids, er moderne nåle udstyret
med langt sikrere tætnende og billigere fremstillede gummispidser, som
dog tørrer ind og bliver upraktisk hårde.
Udskiftning er derfor muligvis vejen frem :-/

Selve brændstofniveauet i svømmerhuset kan erkendes udvendigt v.h.a:
Centralstøttebenet, et stykke klart bensinslange på hver af
svømmerhusenes bund-stuts og ført op på siden af karbunaden hvor den
fixeres v.h.a. strip/ståltråd/tape/lign: Når bundventilen åbnes løber
bensinen ud i slangen mens svømmeren suplerer med friskt bensin i samme
takt - Hvorfor det sted at bensinen ender oppe langs karburatoren (=ofte
lige under svømmerhusets montering på karburatoren) vil være det samme
sted at bensin-overfladen indvendig befinder sig
Bemærk at det er væsentligt at slangen er fast fikseret da
svømmerventilen ikke tillader bensinen at løbe tilbage hvis slangen
skulle gå hen og blive løftet så niveauet ligeledes løftes :-|
Hvis man ikke har det faktiske mål for bensinstanden, er det en ganske
nyttig trøst at kunne konstantere om/at niveauet er det samme for begge
svømmerhuse!!

Egewntlig kán man også lade sådanne slanger sidde monteret kortvarigt
for testkørsel i tørt vejr, for at kunne konstantere niveauet i
svømmerhusene ved motorstop

--
Armand.

Fra : Jan Diamant 2610

Dato : 11-05-06 17:02

> [...]
> tankdækslet inden at du tænder smøgen næste gang, og se om ikke motoren
> lader sig starte næsten med det samme (karbunaderne skal jo lige

Jeg prøvede at køre med ½ åbent tanklåg og efterfølgende med en lille
klud som dæksel....det var samme problem.

Men nu har jeg skiftet tank og benzin studs(og renset den), der var ekstremt
meget snavs nede i den gamle tank, jeg kører først en tur imorgen

> [...]
>
> Dét gør du klogt i. Også at afmontere den med kyshånd -
> Dobbelt-membranerne som er at finde på Impulsen og GSXR250, er pisse dyre

Der var vist ikke noget snavs i dem.......

> [...]
> tørrer ind og bliver upraktisk hårde.
> Udskiftning er derfor muligvis vejen frem :-/

Jeg tænker mere på, at ændre niveauet hvor at benzinen starter med at
løbe til, men måske har du ret, det kan jo være at gummiet er blevet for
hårdt og sætter sig og dermed blokerer for benz tilførsel

Mvh
Jan