Fz6, cbf 600 eller kawa z750s
Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 29-04-06 13:11

Jeg skal til at ud og købe min første mc. Jeg leder efter noget jeg
kan bruge hver dag, men samtidig have det sjovt på i weekenden :) og
hvis man nu vil på en lidt længere tur, skal det også kunne lade sig
gøre.

Jeg har fundet de tre mc'er, som beskrevet i emnet, som jeg syntes
virker spændende og som jeg føler vil opfylde mine behov. Jeg har
bare lidt svært ved at vælge, så derfor vil jeg gerne have jeres
meninger om de tre mc'er. Hvis der er nogen som har andre foreslag vil
de også være velkomne da jeg ikke er "låst" fast på noget bestemt
endnu.

På forhånd tak for jeres input

Mvh Rune

Fra : Preben Otto Jensen

Dato : 29-04-06 15:51

jeg ville vælge kawaen
mere kubik
mere hk
design

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 29-04-06 15:56

Jeg mener nu at som begynder vil de alle have tilstrækkeligt hk til
mig. tænke mere på kvalitet, holdbarhed, køreegenskaber, komfort osv.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-04-06 16:20

"Rune F. Christiansen" <rfc987456@hotmail.com> writes:

> Jeg har fundet de tre mc'er, som beskrevet i emnet, som jeg syntes
> virker spændende og som jeg føler vil opfylde mine behov.

En FZ6s er en glimrende cykel (ligesom de andre). Der er stadig en
enkelt til 100k,- ser det ud til: <http://fisker-mc.dk>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-05-06 23:07

Jes Vestervang wrote:

> En FZ6s er en glimrende cykel (ligesom de andre). Der er stadig en
> enkelt til 100k,- ser det ud til: <http://fisker-mc.dk>

Lige netop den nye model med R6 motoren har i udenlandske blade fået hug
for at have en for momentsvag motor. Under 9000 o/min har modellen med
ThunderCat motoren flere heste og meget mere moment, hvilket gør den bedre
til landevejen...

/
Jesper

Fra : LM

Dato : 02-05-06 12:34

> Lige netop den nye model med R6 motoren har i udenlandske blade fået hug
> for at have en for momentsvag motor. Under 9000 o/min har modellen med

Jeg havde en ny FZ6 i få måneder og byttede til R6 som er en "helt anden"
motor (selvom det er den samme :) af ovenstående grund.
Meget mere træk under 9000 o/min på den.
Desuden havde jeg uholdbart meget rystelser i håndtagene på FZ6 + dens
forbremser svigtede ved hård kørsel og gearskift fejlede af og til ved 1 ->
2 ved fuld damp. Min personlige karakteristik af FZ6'eren er at den er som
en Schweizisk lommekniv...den kan lidt af hvert - men der er ikke nogen af
delene den er specielt god til = hybrid-mc

vh / LM

Fra : KOP

Dato : 29-04-06 16:23

Der er utallige tests hvor netop disse 3 bliver sammenlignet. Så fat i Bike,
Motorrad, Touring Nyt m.v. der kan du læse om fordele og ulemper.
Vær ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge........... FZ6
--
kop
FZS 600 '98

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 29-04-06 17:28

ok, det vil jeg prøve...
Ved du hvilke numre det er i?, da jeg aldrig har haft fat i nogle af
bladene før.

Fra : Kristian

Dato : 29-04-06 18:18

ok, det vil jeg prøve...
Ved du hvilke numre det er i?, da jeg aldrig har haft fat i nogle af
bladene før.

Hej

Har sendt dig et par tests i PDF format som jeg fandt på nettet for et års
tid siden. Der bliver bl.a. de 3 modeller du efterspørger alle testet.

Mvh Kristian,

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 29-04-06 19:47

Mange tak, venligt af dig.
Nu er jeg desværre ikke så stærk til det tyske men noget kan jeg nok
godt få ud af det. Syntes jeg hælder lidt mod kawasakien for tiden,
der er noget råt over den som jeg godt kan lide. men lad os nu se der
går lige 14 dage endnu mindst, skal lige have kortet så der er meget
som kan ændre sig endnu :)

Fra : Troels Jensen

Dato : 30-04-06 09:44

"Rune F. Christiansen" <rfc987456@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Syntes jeg hælder lidt mod kawasakien for tiden,
der er noget råt over den som jeg godt kan lide.

Hmm, Rune dog, så faldt du alligevel i fælden.....

"Jeg mener nu at som begynder vil de alle have tilstrækkeligt hk til
mig. tænke mere på kvalitet, holdbarhed, køreegenskaber, komfort osv."

Men ja, man skal også kunne lide udseendet.....

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 30-04-06 10:51

Fælden er nok så meget sagt, har kigget meget på de tre modeller.

Fordelene v kawa'en er den større motor, ikke kun til acceleration
eller topfart, men godt når man skal køre et længere på motorvej.
Har også læst at kåben skulle være helt genial. Men har ikke
besluttet mig, desuden mangler jeg at se kawa'en rigtigt, har kun set
billeder. Har været ude og kigge de andre.

Fra : KOP

Dato : 01-05-06 21:40

vær opmærksom på kawaens generende rystelser.......

--
kop
FZS 600 '98

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-05-06 16:25

Er desværre kommet humpende midt ind i denne tråd... men vil lige sige at
der var en sammenlignende test i det svenske "Bike" af netop dem, plus én
mere.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-05-06 08:05

> der var en sammenlignende test i det svenske "Bike" af netop dem, plus én
> mere.

Det var en Triumph, den sidste. De kostede allesammen det samme, på nær en
hundredekrone. De var meget glade for Yamahaen, der fulgte med Kawa'en op
til 140 (eller deromkring).
Ellers skrev de vist "Allround" som overskrift på den.

Kawa'en var "bedst" men blev på det nærmeste disket pga vibrationerne.

Hondaen var for kedelig og langsom. Triumphen var dårlig kvalitet.

/jim

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-05-06 16:53

> [...]

> kan bruge hver dag, men samtidig have det sjovt på i weekenden :) og
> hvis man nu vil på en lidt længere tur, skal det også kunne lade sig

Rent personligt ville jeg vælge en FZ6 eller en Z750 af de cykler du
nævner, men du kan også overveje den nye Suzuki GSR 600, som vist
følger meget godt med i det felt.

Prøv også lige at checke med forsikringsselskabet hvad du skal give
for de forskellige MC'er. Det kan være at det også ender med at have
betydning for dit valg.

--
Jacob | ........@
På MC-jagt | ......_[]-=*

Fra : Morten K

Dato : 03-05-06 08:32

Har du overvejet Kawasaki ER-6n (eller ER-6f som er kåbemodellen)?
Den er måske mere sammenligenlige med Fazer og CBF som du nævner.
Z750 er en meget fin cykel syntes jeg (har dog ingen køreeftering med
den), men en ER-6n er bestemt også en rigtig fed begynder cykel til en
fornuftig pris. Den er knapt så "skrap" i motoren som Z750, men jeg
har faktisk kun hørt godt om den - og så ser den jo lidt anderledes
ud hvis man kan lide designet, hvilket jeg personligt godt kan.

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-05-06 09:38

Morten K wrote:
> Har du overvejet Kawasaki ER-6n

Jeg har; til åbnet hus hos Masi i Næstved. Sjov tingest. Men lidt mere
legetøjsagtig end FZ6.
Bagbremsen virkede ikke fordi den stødte på udstødningsrøret. Og den ville
ikke rigtig starte (selvom den var varm) og den pruttede en del da den var
gået igang. Det sagde han at sådan én skulle gøre.

/jim (der snart er færdig med sin lovprisning af FZ6

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 03-05-06 14:21

Har også kigget på er-6f'eren, den blev dog skrottet da det er en ny
2006 model som ikke kan findes brugt, derfor ligger den lige en smule
over budgettet. Kender godt til at z750 skulle have vibrationer, men
jeg mener også at det skal være en fysisk oplevelse at køre mc.
Desuden har jeg læst(ved det jo ikke da jeg ikke har prøvet en) at
den først begynder at vibrere over 6000rpm og at alm motorvejsfart
ligger v ca 5800 rpm. Lyder da ikke så godt at fz-6'erens bremser
svigter ved hård belastning. det alene ville næsten være grund nok
til at vælge en anden fra mit synspunkt. Der er jo fordele og ulemper
ved dem begge. skal også snart ud og have kigget den kawa i
virkeligheden. billeder er bare ikke det samme...