RF900
Fra : JS

Dato : 28-04-06 15:43

Hej NG,

Jeg er blevet ret vild med designet af Suzuki RF900, må jeg sige. Men
det undrer mig at man ikke ser flere på gaden? Er det bare mig, eller
kører der ikke ret mange af dem i DK?

Er der nogen der kan give mig et hurtigt run-down af modellen? Hvad har
den af heste? Notoriske svagheder? Hvordan sidder man på den hvis man
er 190 cm og har lange ben? Andre erfaringer fra nogen?

Tak!

/JS

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 28-04-06 23:31

> [...]

> den af heste? Notoriske svagheder? Hvordan sidder man på den hvis man
> er 190 cm og har lange ben? Andre erfaringer fra nogen?

tjah jeg ejer jo en - så lad os se om jeg svarer godtnok på alle de
spørgsmål

det med designet det kan jeg godt forstå det er en flot cykel også i mine
øjne men dens design deler også folk i to lejre.

der kører nu flere af dem rundt her i området hvor jeg bor - så de er der du
skal bare kigge dig godt for.

Jamen hurtig rundown fremstillet i årene 1994-1998 (godtnok blev de så
importeret til landet i et par efter) så der kan findes det som bliver kaldt
år 2000 modeller men det er reelt en 1998. de sidste årgange havde
justerbar forgaffelaffjedring og en lidt anden lakering /klistermærker men
det er eneste forskel mig bekendt.

Den har 135 heste og 937 ccm motor vandkølet - og så har jeg hørt at det er
let at smide et topstykke fra en gsx1100rw på og så få flere heste - men der
er rigeligt til mig.

den kan efter sigende køre 250 på toppen

Jeg selv er 184 og sidder ganske godt og har det okay efter mange km i
sadlen - det eneste problem jeg umiddelbart har haft med den er manglen på
benzinmåler dvs. der kommer godtnok en orange lampe og lyser ved lav benzin
stand - den kører alt mellem 14-17 på literen med mig.

se mere her http://www.rf-club.info/index2.php4

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 29-04-06 04:21

"Jens B. Rasmussen" <rf900@FJERNESemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> benzin
> stand - den kører alt mellem 14-17 på literen med mig.

Har selv RF 600, men den er næsten magen til 900. Sædehøjden er ret lav, og
afstand mellem sæde og fodhviler
er fhv lille, så man sidder lidt sammenkrøllet. Men man sidder nu alligevel
godt.
Jeg tror også en passager sidder bedre på RF900, da den har sæde ud i et,
modsat 600.

Jeg kender en der har en RF 900 der har rundet 100.000km. Eneste problem har
været en slidt kobling.
--

> Med venlig hilsen
>

> Jens Brauer Rasmussen
> Suzuki RF900

Thomas
RF600

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 10:08

JS skrev i meddelelsen
> [...]

>den af heste? Notoriske svagheder? Hvordan sidder man på den hvis man
>er 190 cm og har lange ben? Andre erfaringer fra nogen?

Mere væsenlig er det at have lange arme. Men ellers en fin-fin mc med en
inspirerende motor.

mvh
Orla

Fra : JS

Dato : 29-04-06 22:42

Super! Tak skal I have.. Jeg vil til at kigge mig lidt rundt så..

/JS