Tændspoler, hvor?
Fra : Studen

Dato : 28-04-06 14:59

Hej allesammen

Jeg har lidt problemer med at GSX1100EF motoren kun går på 3 cylindre. Det
er spritnye tændrør, og jeg har prøvet at bytte lidt rundt på dem. Jeg har
lige prøvet med et søm, for tjekke hvor lang en gnist spolerne kan
producere, og den aktuelle cylinder får tydeligvis en sløj gnist.

Jeg har nu prøvet at rense "stikkene" lidt, men har ikke de store
forhåbninger til forbedringer. Desværre kan ikke finde tændspoler i nogen af
mine foretrukne (hurtige) internetshops (louis, HG, Polo). Er jeg død og
pine nødt til at betale kassen for en original spole ved en Skruzuki-pusher,
eller er der andre muligheder??
De sædvanlige tyske muligheder eBay, bike-teile.de osv. har jeg ikke rigtigt
tid til at benytte mig af

Jeg havde egentlig leget lidt med tanken om at smide en Dyna2000 tænding på
ved lejlighed (når alt andet spiller). og de er jo temmeligt pebrede, så
lidt irriterende at skulle købe ny(e) spole(r)

Stud :)
Lidt billeder af vinterens udskejelser
http://oldskoolsuzuki.info/cgi-bin/Yabb/YaBB.pl?num=1145225343

Fra : tb

Dato : 28-04-06 15:22

> [...]
> Skruzuki-pusher, eller er der andre muligheder??
> De sædvanlige tyske muligheder eBay, bike-teile.de osv. har jeg ikke

Kan man ikke bruge de der fits-all typer i mc-nøglen ? Hvor store forskelle
er der på tændspoler?

Fra : Studen

Dato : 28-04-06 21:09

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> Kan man ikke bruge de der fits-all typer i mc-nøglen ? Hvor store
> forskelle er der på tændspoler?

Hej tb

Jeg kan ikke finde nogle "fits-all" tændspoler i mc-nøglen....

Stud

Fra : Futte & Co.

Dato : 28-04-06 15:34

Studen wrote:
> [...]
> lige prøvet med et søm, for tjekke hvor lang en gnist spolerne kan
> producere, og den aktuelle cylinder får tydeligvis en sløj gnist.

Burde det ikke være på 2 cyl., eller har du en spole på hver ?
Sådan som jeg læser det er det fra spolen og til gnisten du har et
problem. Kan du skifte kablet og hætten ?, er hætten skruet ordenligt på
kablet ?
Prøv ev. at bytte rundt på spolerne, eller som man jo nok er nød til,
bytte div. ledninger på spolerne, inden du køber nye spoler

> Jeg havde egentlig leget lidt med tanken om at smide en Dyna2000 tænding på
> ved lejlighed (når alt andet spiller). og de er jo temmeligt pebrede, så
> lidt irriterende at skulle købe ny(e) spole(r)

Jeg købte en tænding her :
http://www.classicrace.dk/new.html
Næsten samme pris som i england + fragt, mener det var 40 kroner mere,
sååeee
Iøvrigt har de en del brugte dele.

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Studen

Dato : 28-04-06 21:19

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in message
> Burde det ikke være på 2 cyl., eller har du en spole på hver ?

Der er 2 spoler, men kun én cylinder der driller.....

> [...]
> Prøv ev. at bytte rundt på spolerne, eller som man jo nok er nød til,
> bytte div. ledninger på spolerne, inden du køber nye spoler

Det har du jo nok ret i. Jeg har brugt dagen til at rode med knastaksler og
andet sjov, men i morgen må jeg prøve at undersøge tændkabel, og evt bytte
spolerne rundt

Det skal lige tilføjes at min karburering slet ikke er i orden. Det er en
eBay-karburator (GSF1200 '98) i god stand, men den trænger til en
justering/dysning... Kan det mon være forklaringen?

> Jeg købte en tænding her :
> http://www.classicrace.dk/new.html
> Næsten samme pris som i england + fragt, mener det var 40 kroner mere,
> sååeee
> Iøvrigt har de en del brugte dele.

OK, Interessant. Det vil jeg da overveje. Men det er uden spoler ik'? I så
fald er det lige før (også kun næsten) at en Dyna2000 tænding fra USA kan
konkurrere i pris (specielt hvis den ikke runder tolden ;)
Og de er jo temmeligt lækre, og smækfyldte med alverdens
indstillingsmuligheder.

Tak for tippet
Stud