Skruekursus på Sydsjælland... Søn
Fra : Molnit

Dato : 28-04-06 11:07

Hejsa,

   Er denne dato ok ? det er samme dag som Malerklemmen, så ide'en er at
mødes ved malerklemmen om formiddagen, og så køre fælles derfra.

   Mit forslag er 5 personer, hvor først til møllen med E-mail om at de
kommer.

   Jeg har snakket med flere om det, og kurset vil bestå af følgende :

   1. Olieskift(oliefilter + luftfilter) + bremsevæskeskift + måske
kaliber rensning, hvis den er helt gal for nogen.

   2. Synconisering og justering af kaburatorene så tomgang blir ok, og
gassen mere rolig. (ikke nål og hovede dyse)

   + lidt andre småting, men det er ud fra tiden, og hvis folk spørg om
specielle ønsker når de sender en E-mail.

   Nå ja, ved tilmelding, vil jeg gerne vide Mærke, model, og antal km. så
jeg er forberedt, eller kan frasige mig maskiner, som jeg med garanti
ikke kan hjælpe med(det er sjældent, men det ku jo ske).

   Prisen for dagen er 100Kr. dette er et symbolsk beløb efter min mening,
og jeg tror at hvis man vejer det op mod at værkstedet skulle gøre det,
og man nu lære at gøre det selv så er pengende godt givet ud.

   Nå jo, husk lige at i selv skal ha Olie. bremsevæske, oliefiltre osv.
med :) jeg har ikke et lager der er stort nok, og mit eget dækker kun
Bandit 1200, og de fleste MZ modeller(ikke BK350, og MuZ). Jeg vil være
flink at sende en mail hvad der skal bruges, når i har sendt info om
hvad cykel i har.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Henrik Mahler

Dato : 28-04-06 11:55

Ok jeg er på, hvis det ligger indenfor sidst på
formidagen til sidst på eftermiddagen, jeg er
interesseret specielt i væske skift og udluftning
på mz saxon, åh ja, og så det transparante papir
du har lovet mig lidt af *LOL*
(har købt printeren)

Fra : stephangam@yahoo.dk

Dato : 29-04-06 01:03

Yup, det vil jeg rigtig gerne.

Jeg skal i hvert fald have stillet på min karburator. Når den er kold
går tomgangen fint, ca. 1200 omdrejninger, men med samme indstilling
kan den når den er varm nå over 3000 omdrejninger; ikke så fedt. I
forhold til de encylindrede er jeg nok lidt besværlig med mine fire,
men ikke desto mindre har jeg brug for hjælp til det...

Desuden er min forgaffel utæt og så har jeg nogle pakninger til
udstødningen (-erne), der skal skiftes, da de er utætte.

Skriv gerne, hvis der bliver tid til noget af dette, så tager jeg det
nødvendige med af stumper etc.

Vi ses.

Stephan

PS. Hvad er det dér malerklemmen?

Fra : Molnit

Dato : 29-04-06 10:15

stephangam@yahoo.dk skrev:
> [...]
> udstødningen (-erne), der skal skiftes, da de er utætte.
>
> Skriv gerne, hvis der bliver tid til noget af dette, så tager jeg det

"http://www.malerklemmen.dk/"

   Første søndag i hver månede hele sommeren, valfartes der med MC'er for
at smage deres grilpølser, og frikadeller :) samt nyde synet af en stor
forsamling, af meget blandet karakter... Lige fra den sorte MZ der
parkeres ved at lade den falder op af et træ, til den flottest nypussede
gixxer ;) ind imellem de katagorier er der så en masse italienere, og
diverse andre Crom skulpture :)

   Er du rigtig heldig, kan du opleve Gruby's Turbo MC, eller endnu bedre
Paso'en :) men så skal du være heldig, jeg har glippet den hver eneste
gang jeg har været der :(

Fra : Molnit

Dato : 29-04-06 10:22

stephangam@yahoo.dk skrev:
> [...]
> forhold til de encylindrede er jeg nok lidt besværlig med mine fire,
> men ikke desto mindre har jeg brug for hjælp til det...

   Så er det jo godt at jeg selv har en 4 cyl :) nej, det er nu ik så slemt.

> Desuden er min forgaffel utæt og så har jeg nogle pakninger til
> udstødningen (-erne), der skal skiftes, da de er utætte.

   Send lige en privat mail om det, så finder vi ud af det...

> Skriv gerne, hvis der bliver tid til noget af dette, så tager jeg det
> nødvendige med af stumper etc.

   Jamen, tage stumperne med... for er der tid til det, kaster vi os over
de ekstra ting. F.eks. det med forgaffel olie/paknings skift + rensning
kan være interesant, da det både er relevant for MZ'en lige som den
nyeste japaner.

   Omkring udstødningen er jeg lidt mere nervøs, ik fordi det er svært,
men erfaring siger at der er stor change for bolte der driller osv. men
vi kan se på det, hvis det ik er slemt, så kan vi godt gøre det. Men er
de rustet fast, så kan den ene ting nemt blive et weekends projekt.

Fra : kc

Dato : 30-04-06 08:28

> [...]
> se på det, hvis det ik er slemt, så kan vi godt gøre det. Men er de rustet
> fast, så kan den ene ting nemt blive et weekends projekt.

Tøsedreng

KC

Fra : Molnit

Dato : 30-04-06 09:08

kc skrev:

> Tøsedreng
>
> KC

   Næ, det er nu mere at jeg skal respektere at der er mere end en som
skal ha noget ud af den samme dag, og derved kan jeg ikke bruge hele
dagen på at tage fastrustne bolte ud :)

Fra : stephangam@yahoo.dk

Dato : 29-04-06 01:15

Hov, glemte lige at skrive, at jeg kører GSX 400F fra 1984.
Stephan