Afgift på tysker
Fra : Søren Madsen

Dato : 26-04-06 20:54

Når jeg læser priser i euro på ebay og mobile, er det så de priser jeg skal
tage som udgangspunkt, når jeg udregner den totale omkostning inkl. dk
afgift eller er der i den angivne pris tysk afgift som modregnes?
Kan man få dk afgift oplyst på en konkret model og årgang inden man besidder
cyklen?

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Buffizan

Dato : 26-04-06 21:14

> Når jeg læser priser i euro på ebay og mobile, er det så de priser jeg skal
> tage som udgangspunkt, når jeg udregner den totale omkostning inkl. dk
> afgift eller er der i den angivne pris tysk afgift som modregnes?
Nej, udfra den danske handelsværdi regner toldskat sig "tilbage" til en
fiktiv "grænse-handelspris"

> Kan man få dk afgift oplyst på en konkret model og årgang inden man besidder
> cyklen?
Du kan forsøge at slå op under "Vurderinger" på: http://modep.toldskat.dk

mvh Erik

Fra : FooBar

Dato : 26-04-06 22:28

"Søren Madsen" <soerenmadsenFJERNDETTE@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> inkl. dk afgift eller er der i den angivne pris tysk afgift som
> modregnes? Kan man få dk afgift oplyst på en konkret model og årgang

Afgiftsberegningen foretages udelukkende ud fra en (af Told&Skat) bedømt
gadepris evt. i kombination med en bedømmelse af standen. Som
tommelfinger-regel (i hvert fald for nyere maskiner) svarer afgiften til
ca. 2/3 af gadeprisen for den givne model/årgang.

Den pris du har betalt for mc'en har altså ingen som helst betydning for
beregningen af afgiften og der ikke findes en tysk afgift der modregnes.

- Det med oplysning om afgifter på konkrete modeller er jo allerede
besvaret på fremragende vis!

/claus