Angående Import og afgift.
Fra : MKS - 74

Dato : 26-04-06 10:18

Jeg har lige haft en samtale med SKAT-Odenses motorafd. om den nye
post- 1. april procedure, og i forhold til hvad nogle tidligere har
nævnt er der, synes jeg, nogle væsentlige nuancer der er vigtige at få
med.

Som tidligere nævnt får toldsynet nu en lidt større betydning idet der
her er mulighed for at gradere standen som henholdsvis under middel,
middel og over middel, hvert af disse trin betyder en 5% forskel i
reg. afgift, d.v.s en maxforskel på 10% fra under middel til over
middel. Så kan man naturligvis mene at det ikke er nok i alle
situationer og at man af og til kan anse sig berettiget til mere
fradrag for større ting (skader mv.). Der er tidligere nævnt at så var
sagsgangen herefter en ankesag via motorankenævnene, idet man ikke
preliminært kunne fremvise for SKAT m.h.p. yderligere nedsættelse -
Dette er ikke korrekt, der _er_ stadig en mulighed for at fremvise for
SKAT og herved (hvis der kan opnås enighed herom) at opnå en
yderligere nedsættelse udover de 5-10%. Først _herefter_ hvis der
stadig er uenighed kan det blive en ankesag.

Herudover får værdilisterne nu en ret afgørende betydning fordi alle
cykler der er på disse i princippet kan afgiftsfastsættes med det
samme, når toldsynet med standsvurderingen er lavet kan man hurtigt
selv regne den præcise afgift ud! (forudsat at man er enig i den
standsvurdering og dermed procentsats, der er foretaget).

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Dr.Enduro

Dato : 26-04-06 10:44

MKS - 74 wrote:
> [...]
> selv regne den præcise afgift ud! (forudsat at man er enig i den
> standsvurdering og dermed procentsats, der er foretaget).

Det er da gode nyheder, synes jeg. De der værdilister, er det nogen, der
er frit tilgængelige? Eller er det bare de eksempler på tidligere
vurderinger, som man kan finde på Skats hjemmeside?

--

Hilsen Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 26-04-06 11:06

On Wed, 26 Apr 2006 11:43:53 +0200, "Dr.Enduro"
<janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Det er da gode nyheder, synes jeg.

Ikke så dårligt nej.

> De der værdilister, er det nogen, der
>er frit tilgængelige? Eller er det bare de eksempler på tidligere
>vurderinger, som man kan finde på Skats hjemmeside?

Værdilisterne er nogle lister over AV'er (Afgiftpligtige Værdier), der
kun er udarbejdet for de mest populære importmodeller, mange cykler
vil derfor ikke kunne findes på disse, ligesom nyere modeller heller
ikke er på listerne. FolmersMC har lige lagt listerne online:

http://www.folmersmc.dk/index.php?page=afgifter