Drabsforsøg kontra trafikforseelse
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 25-04-06 20:12

Ja, ja, jeg indrømmer at jeg en gang imellem overtræder visse færdelslove.

Det er på min egen risiko, og jeg udsætter ikke andre for livsfare.

Bl.a. kan jeg godt finde på at køre 25-30 km./t uden om en stillestående
bilkø, uagtet at der er overhaling forbudt.
Fy skamme, - jeg ved det.

Men når en fører af en kæmpe sættevogn, som ganske givet var pissetræt af at
holde i kø, målbevidst prøver at ramme mig.
Og kun er få millimeter fra at lykkes med sit forehavende, med mig som
kattemad under tvillinghjulene.

Var det så ikke på sin plads at politianmelde ham, indrømme sin forseelse,
tage sin straf, men få ham knaldet for drabsforsøg ?

Jeg gjorde det ikke, men fortryder nu.

Jan Selchau-Hansen
- som stadig har et helt kørekort

Fra : MKS - 74

Dato : 25-04-06 20:34

On Tue, 25 Apr 2006 21:11:35 +0200, "Jan Selchau-Hansen"
<mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

>Bl.a. kan jeg godt finde på at køre 25-30 km./t uden om en stillestående
>bilkø, uagtet at der er overhaling forbudt.
>Fy skamme, - jeg ved det.

Du får tæv med en slap medister...

> [...]
>holde i kø, målbevidst prøver at ramme mig.
>Og kun er få millimeter fra at lykkes med sit forehavende, med mig som

Hvad gjorde fæhovedet, trak ud for at spærre for dig?

>Var det så ikke på sin plads at politianmelde ham, indrømme sin forseelse,
>tage sin straf, men få ham knaldet for drabsforsøg ?

Bevisets stilling, med mindre du kan finde et par der er villige til
at vidne er det omsonst. Hvis der er noget der kan pisse mig virkeligt
af, så er det fæhoveder der bevidst forsøger at skade mig i trafikken,
uanset hvad er der intet der berettiger det, folk der kan finde på
sådan noget kan/bør man gøre en indsats for bliver fjernet fra vejene,
de er jo syge i roen .

>Jeg gjorde det ikke, men fortryder nu.

Øv.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 25-04-06 20:54

MKS - 74 wrote:

> Hvad gjorde fæhovedet, trak ud for at spærre for dig?

Han havde ganske givet set mig komme, for han havde ladet afstanden til den
foran blive 20-25 m.
Da jeg var midt for hans hænger,
1. servoen helt til venstre
2. klampen i bund
3. vogntoget nærmest springer frem

Havde jeg undviget til venstre, havde jeg ramt en "merser" frontalt.
Men da min fart jo var begrænset ku jeg nå at standse, og se
tvillingehjulene passere få cencimeter fra mit forhjul.

- nå men jeg gør det sgu' nok igen imorgen.
De skal ikke få ram på mig, - svinene ...

Jeg har tidligere i dette forum, med meget skældud til følge, rost
billisterne for at tage hensyn ..
Det gør stadigvæk 99.9% af dem da også stadigvæk

Nu må I gerne skælde ud igen ..

Jan Selchau-Hansen

Fra : MKS - 74

Dato : 25-04-06 21:12

On Tue, 25 Apr 2006 21:54:27 +0200, "Jan Selchau-Hansen"
<mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

>Han havde ganske givet set mig komme, for han havde ladet afstanden til den
> [...]

Kørte sidste år nede i Hamborg i en megalang kø, men dernede er
holdningen lidt omvendt blandt bilisterne, de trækker stort set
allesammen til side og markerer at de giver plads til MC'erne, der var
kun een der trak ud for at spærre......det var en dansk
lastbilchauffør.

>- nå men jeg gør det sgu' nok igen imorgen.
>De skal ikke få ram på mig, - svinene ...

Ja-ja, men pas nu på at de ikke gør netop det , alt med måde - U
know it...

>Jeg har tidligere i dette forum, med meget skældud til følge, rost
>billisterne for at tage hensyn ..
>Det gør stadigvæk 99.9% af dem da også stadigvæk

Jeg ved ikke helt om det er 99,9%, men langt hovedparten gør da
heldigvis.....desværre kan det jo være nok at man møder _en_ hjernelam
kvajpande .

>Nu må I gerne skælde ud igen ..

¤#"&&*€%&&#%#% sgu i helvede....

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-04-06 21:15

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> billisterne for at tage hensyn ..
> Det gør stadigvæk 99.9% af dem da også stadigvæk

Hvad andet er der at sige end at misundelse er en grim tig.
(Når jeg ikke kan komme frem, skal han sq heller ikke)

Hvorfor skælde ud? Men du får tæsk hvis du kommer hjem
og er kørt ihjel. Den hørte jeg tit i mine knallertdage fra moar.

Fra : Marni

Dato : 25-04-06 21:13

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote in message

> [...]
> Men da min fart jo var begrænset ku jeg nå at standse, og se
> tvillingehjulene passere få cencimeter fra mit forhjul.

Han havde sikkert regnet på det.

> [...]
> billisterne for at tage hensyn ..
> Det gør stadigvæk 99.9% af dem da også stadigvæk

99.9% Enig.
Og så alligevel var der en idiot igår der mens jeg overhalede ham,
gearede ned og trådte klampen i bund på sin Mazda6...
Ren chikane. Men jeg var så meget hurtigere at det ikke gjorde noget.
Nu her dagen efter kunne jeg alligevel godt tænke mig at have lodset
hans sidespejl af...

> Nu må I gerne skælde ud igen ..

Også her.

Martin
750S Formula.

Fra : CL

Dato : 25-04-06 22:53

"Marni" <kk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu her dagen efter kunne jeg alligevel godt tænke mig at have lodset
> hans sidespejl af...

Du skal godt nok være smidig for at nå derop på en Mc.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Marni

Dato : 26-04-06 10:26

"CL" <ddd@ddd.dd> wrote in message

> Du skal godt nok være smidig for at nå derop på en Mc.

Havde fjernet det med hjælmen, som alligevel altid hænger på armen ...

Martin
750S Formula

Fra : CL

Dato : 26-04-06 10:36

> "CL" <ddd@ddd.dd> wrote in message

> Havde fjernet det med hjælmen, som alligevel altid hænger på armen ...
>

> Martin
> 750S Formula

Nå ja KLART
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Carl Dragert

Dato : 26-04-06 21:30

"Marni" <kk@hotmail.com> wrote in message
> Nu her dagen efter kunne jeg alligevel godt tænke mig at have lodset
> hans sidespejl af...

Jeg kører altid rundt med en spidshammer (en af dem som også sidder i
busser), den sidder i et lille beslag på styret. Hvis en bilist kvajer sig,
får han et slag på ruden - den bliver mælkehvid med det samme, og så har
fjolset noget at tænke på. Tror hammeren har været i drift 12-13 gange de
sidste 4 år.

Fra : KT

Dato : 26-04-06 23:30

"Carl Dragert" <a@b.c> wrote in message

> [...]
> har fjolset noget at tænke på. Tror hammeren har været i drift 12-13 gange

Det er en joke ik'?

Mvh Kim

Fra : Carl Dragert

Dato : 27-04-06 09:52

"KT" <detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> wrote in message
> "Carl Dragert" <a@b.c> wrote in message

> Det er en joke ik'?

Jo, eller rettere en trold - men den var vist for gennemskuelig

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-04-06 06:00

> Jeg kører altid rundt med en spidshammer (en af dem som også sidder i
> busser), den sidder i et lille beslag på styret. Hvis en bilist kvajer
> sig, får han et slag på ruden

Hvorfor ikke køre rundt med en Bazooka, og hvis fjolset så dummer sig, så
kan du sende han og bilen til "kingdom come"?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Carl Dragert

Dato : 27-04-06 10:00

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:44504fc9$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvorfor ikke køre rundt med en Bazooka, og hvis fjolset så dummer sig, så
> kan du sende han og bilen til "kingdom come"?

Så skal jeg jo enten køre foran ham jo sidde omvendt på cyklen, eller køre
bag ham og lige ind i resterne. Den fylder også for meget, og hvad nu hvis
jeg møder to bilister på samme dag. Men du gav mig en ide, magnet-miner.

Næh du, jeg er bare lidt træt af at læse her hvor dumme bilister er. Hvis
99% opfører sig pænt, så er der jo "kun" ca. 15.000 der ikke gør, det er dem
klippekort ordningen skal få væk fra vejene.

Fra : MKS - 74

Dato : 27-04-06 10:57

On Thu, 27 Apr 2006 11:00:17 +0200, "Carl Dragert" <a@b.c> wrote:

>Næh du, jeg er bare lidt træt af at læse her hvor dumme bilister er. Hvis
>99% opfører sig pænt, så er der jo "kun" ca. 15.000 der ikke gør, det er dem
>klippekort ordningen skal få væk fra vejene.

Forståeligt nok, når langt hovedparten opfører sig helt problemfrit
kan man selvfølgelig godt undertiden irriteres lidt (særlig hvis man
selv er bilist) over det noget forvrængede billede der tegnes. På den
anden side skal man ikke være blind for den pædagogiske effekt sådanne
indlæg kan have....for MC'ister kan det jo være nok at man møder een
bilist der opfører sig virkelig dumt, mens det omvendte typisk ikke
vil repræsentere den store reelle fare for bilisten, men mest for
MC'isten selv. Som MC'ist er det altså godt at være (lidt for)
paranoid m.h.t hvad bilister kan finde på af sjove ting. Kan et let
overdrevent billede medvirke til det, synes jeg personligt at det er
OK .

Iøvrigt er jeg enig i at rigtig mange er gode til at give plads,
specielt når jeg kører på min CBR, "kaster" mange deres madkasse ind
til siden og jeg skal tit køre temmelig langsomt før de har lyst til
at overhale .

Fra : Carl Dragert

Dato : 27-04-06 10:19

> [...]
> Men da min fart jo var begrænset ku jeg nå at standse, og se
> tvillingehjulene passere få cencimeter fra mit forhjul.

Jeg kører også ofte op gennem rækkerne, og har følgende regel.
1. Hvis bilerne kører med mere end ca. 10-15 km/t bliver jeg i køen

2. Hvis bilerne kører og der er en åbning på en billængde i en kø, følger
jeg trafikken til hullet er lukket (det bliver det nemligt hurtigt af en i
nabo køen)

3. Holder øje med forhjulenes stilling, og bliver bag bilen hvis, hjulene
indikerer en "lukke manøvre"

4. Løfter hånden til tak til alle de bilister der giver plads til mig (hvad
jeg mener at flere og flere gør, så snart skal jeg til at køre uden at holde
i styret)

Jeg kører ikke med "råbepotte" eller andre "her kommer jeg" anordninger (og
har ingen spidshammer), jeg ved at kørsel op gennem rækkerne ikke er helt
lovligt og at det derfor er mig der skal tage 100% hensyn til de andre. Det
er måske derfor jeg meget sjældent oplever chikane fra andre.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 26-04-06 06:57

MKS - 74 wrote:
> Bevisets stilling, med mindre du kan finde et par der er villige til
> at vidne er det omsonst.

Mht bevis... Nogen der har en idé om en videooptagelse kan bruges til
noget i den sammenhæng? Hvis man nu kører med et kamera monteret på
cyklen - det er jo set før, med div videoclips på nettet, men "holder
den i byretten" - eller er det "uautuiseret overvågning af offentligt
rum" (eller hvad det nu heder), og dermed ubrugligt som bevis.

Det vil jo være mange situationer (også hvor man selv kører helt
lovligt) der efterfølgend kunne være interessant for politiet - skal
selvfølgelig passe på, at alle MC'ister bliver opfattede som
"trafik-stikkere" og dermed endnu merer jaget vildt :/ (og så nærmer det
sig vist også en omvendt "fotofældedebat"; køretøjets nummerplade er
filmet, men føreren er ikke)

Bare en tanke...

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT
Yamaha XJ 600, 1986

Fra : Hekto

Dato : 25-04-06 21:17

> [...]
>
> Var det så ikke på sin plads at politianmelde ham, indrømme sin
> forseelse, tage sin straf, men få ham knaldet for drabsforsøg ?

Hvad forhindrede dig i at smadre f.eks. hans højre sidespejl????

Det var da før i tiden ganske effektivt på busserne i København, når de
klemte en, som cykellist!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : MKS - 74

Dato : 25-04-06 21:20

On Tue, 25 Apr 2006 22:16:57 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Hvad forhindrede dig i at smadre f.eks. hans højre sidespejl????

Synes du ikke vi har nok dødsulykker med højresvingende
lastbilchauffører der ikke kan se en pind, ingen grund til at
handicappe dem yderligere .

Fra : Hekto

Dato : 25-04-06 21:27

> Synes du ikke vi har nok dødsulykker med højresvingende
> lastbilchauffører der ikke kan se en pind, ingen grund til at
> handicappe dem yderligere .

Han må slet ikke køre videre!!!!!!!

Fra : MKS - 74

Dato : 25-04-06 21:33

On Tue, 25 Apr 2006 22:26:57 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Han må slet ikke køre videre!!!!!!!

Nej hvis han ikke må, så gør han som et velovervejet og fornuftigt
individ det selvfølgelig heller ikke *host* . Bortset fra det så er
jeg ikke personligt tilhænger af den slags, derimod har jeg enkelte
gange, når jeg har været godt tændt af, stoppet en bilist for at tale
et par alvorsord med vedkommende.

Fra : Hekto

Dato : 25-04-06 22:34

> [...]
> enkelte gange, når jeg har været godt tændt af, stoppet en bilist for
> at tale et par alvorsord med vedkommende.

Man kommer faktisk kun til første hjørne i en lastvogn uden sidspejl,
før man er godt på den. Hvis han bevidst har førsøgt at køre mig ned,
er der ikke megen medlidenhed.

Jo, man akn da altid tale med chaufføren ... bare han er mindre end een
selv!

Fra : Hans Henriksen

Dato : 25-04-06 21:34

sikken en idiot, du bliver nok nødt til at få det "rigtige" rygmærke for at
undgå det en anden gang

Fra : Preben

Dato : 25-04-06 21:52

"Hans Henriksen" <jhh@henriksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> sikken en idiot, du bliver nok nødt til at få det "rigtige" rygmærke for
> at undgå det en anden gang

Det "rigtige" rygmærke.... er det stemplet fra lastvognens boogie-hjul ? *G*

Preben
www.pdcs.dk

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 26-04-06 05:53

Hans Henriksen wrote:
> sikken en idiot, du bliver nok nødt til at få det "rigtige" rygmærke
> for at undgå det en anden gang

Han ku' sgu' ikke have set et evt. rygmærke før jeg lå ned ..

Jan

Fra : Marni

Dato : 26-04-06 10:27

"Hans Henriksen" <jhh@henriksen.mail.dk> wrote in message
> sikken en idiot, du bliver nok nødt til at få det "rigtige" rygmærke for
> at undgå det en anden gang

Du mener vel brystmærke?

Martin
750S Formula

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 26-04-06 05:50

Hekto wrote:

> Hvad forhindrede dig i at smadre f.eks. hans højre sidespejl????

Det sidder ca. 1 meter for højt til at jeg kan ramme det med foden, - og med
højre hånd ...
- nej den har vigtigere opgaver.....

Jan

Fra : peter

Dato : 26-04-06 23:27

Jeg ka ikke helt bestemme mig, for hvad jeg skal mene.. Det er selfølgeligt
forkert, men havde du overholdt færdselsreglerne, var det jo ikke sket.

Jeg synes også der er en smule dobbeltmoral.. På den ene side må i godt
skade hans bil med en nødhammer fra en ht-bus, men lige så snart han prøver
at skade jer, er det noget andet.. Må han godt gå hen og køre en nøgle over
tanken, istedet for, når nu du kører i venstre side, eller kører imellem
bilerne, i en trafik-prop? Selfølgelig er det meget mere alvorligt, når en
person direkte prøver at skade en, men det er jo stadig grader af "hævn",
for ulovligheder.

Færdselsloven er jo til for at folks egen moral ikke skal tage stilling :)

-peter