PPC 7300 og MacOS
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 08-01-01 10:57

Hej!

En af mine bekendte har en PPC 7300 med et Joecard. Efter han har skiftet
fra OS 8.0 til 9.0 føler han at maskinen er blevet langsommere... Men burde
det ikke være omvendt da OS 9 skulle være 100% ppc kode?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-01-01 11:38

In article <B67F4D76.3F0%gunnar.kristiansen@image.dk>, Gunnar
Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> En af mine bekendte har en PPC 7300 med et Joecard. Efter han har
> skiftet fra OS 8.0 til 9.0 føler han at maskinen er blevet
> langsommere...

Hvor meget RAM har han i den, og er der en udvidelse til kortet han evt
har glemt at installere?

> Men burde det ikke være omvendt da OS 9 skulle være 100% ppc kode?

Jeg mener ikke at der er 100% PPC kode, men dog mere end i OS 8.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-01-01 12:12

> [...]

> fra OS 8.0 til 9.0 føler han at maskinen er blevet langsommere... Men burde
> det ikke være omvendt da OS 9 skulle være 100% ppc kode?

Har han RAM nok. 9'eren er noget af en sluger i forhold til 8'eren.
v.h
Martin

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 08-01-01 17:54

> [...]

> fra OS 8.0 til 9.0 føler han at maskinen er blevet langsommere... Men burde
> det ikke være omvendt da OS 9 skulle være 100% ppc kode?

Slet parameter RAMmen, genopbyg skrivebordet lave en ren ominstallation,
ikke noget med at installere OS 9 oven i OS 8, optimér HD og HUSK at
opdatere HD driverne ved opgradering til OS 9 og så bør man nok ikke
køre OS 9 med mindre end 64MB RAM.
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 09-01-01 20:01

Jeg har installeret systemet på en grundformatteret HD. Maskinen har 192MB
ram. Jeg har opdateret HD drivere.

MEN: Hvordan er det man sletter p-rammen?

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-01-01 20:33

In article <B6811E66.5AA%gunnar.kristiansen@image.dk>, Gunnar
Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Jeg har installeret systemet på en grundformatteret HD. Maskinen har 192MB
> ram. Jeg har opdateret HD drivere.
>
> MEN: Hvordan er det man sletter p-rammen?

Hold Alt-, æble-, P-, og R-tasterne nede under opstart til du har hørt
start lyden et par gange eller tre.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-01 22:31

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> MEN: Hvordan er det man sletter p-rammen?

hold "alt"+"æble"+"P"+"R" nede under opstart indtil mac'en "dytter" og
genstarter, det kan en gang i mellem være en ide at gøre dette to gang
før du slipper tasterne og lader mac'en starte.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!