Næste "ren" motorcyklist igen :-)
Fra : Niels Pein

Dato : 25-04-06 00:25

Ok, jeg er blevet magelig.
I mange år havde jeg ikke bil, og brugte motorcyklen til alt transport hele
året. Så får man bil, og det er jo så nemt bare at sætte sig ind i bilen, og
nemt at transportere købmandsvarerne hjem.
Så de seneste år har jeg kørt gradvist mindre på motorcykel, ren dovenskab.

Men forleden solgte jeg bilen, og har ikke fået en ny endnu. Så nu er det
tilbage til gamle dage: Hvis jeg skal nogle steder, er det på motorcykel.

Hold da k*ft hvor er det egentlig lækkert!!

Mvh. Niels
(der sidder og fortryder, at jeg allerede har skrevet slutseddel på en anden
bil :-/ )

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-04-06 06:11

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh. Niels
> (der sidder og fortryder, at jeg allerede har skrevet slutseddel på en

Bare vendt til regntiden begynder - eller når julesneen daler ned.
Sidder lidt i samme situation - kan dog ikke rigtigt bruge bilen til
arbejdet, da det koster mig 90 kr/dag at parkere ved jobbet., så det er bus
en god del af vinterhalvåret
Og med kone, barn, sommerhus og campingvogn _er_ bilen nu ganske praktisk.
Til gengæld er mc'en helt suveræn til at komme rundt i København - og kan
parkeres alle steder gratis - og så er det altså sjovere end at køre bil.
Og med 200 arbejdsdage om året sparer jeg jo 18.000 kr om året på parkering
! Det argument har min kone ikke rigtigt noget godt svar på - heldigvis

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Carl Dragert

Dato : 25-04-06 09:11

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.dk> wrote in message
> [...]
> Og med 200 arbejdsdage om året sparer jeg jo 18.000 kr om året på
> parkering ! Det argument har min kone ikke rigtigt noget godt svar på -

Giv mig hendes adresse, så skal jeg sende hende et regnskab hun kan benytte
som modargument

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-04-06 20:43

"Carl Dragert" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> "Jesper Hedegaard" <virker@ikke.dk> wrote in message
>
> Giv mig hendes adresse, så skal jeg sende hende et regnskab hun kan
> benytte som modargument
Hmmm - pas du hellere på jeg ikke sender din kone såd'n et regnskab - jeg
lever trods alt af at lave regnskaber, så mon ikke jeg ku lave et der er
værre end dit

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Carl Dragert

Dato : 26-04-06 10:11

> [...]
> lever trods alt af at lave regnskaber, så mon ikke jeg ku lave et der er

Shit, shit, shit
Jeg skulle have lyttet mere til min bedstemor når hun f.eks. sagde:
"Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus"

Carl Dragert

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-04-06 22:30

> [...]
> Jeg skulle have lyttet mere til min bedstemor når hun f.eks. sagde:
> "Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus"

Hmmm - jeg hørte efter min bedstemor, da hun sagde:"Det er for sent at dække
barnet når skindet er skudt".
Jeg forstod dog aldrig den dybere mening - men hun var osse temmelig gammel,
da hun sagde det. Og ikke altid ligeskarp....

Og efter dagens dont er jeg forresten slet ikke i humør til mere regnskab -
i morgen har jeg lovet mig selv en mindre omvej på hjemturen - i dag fik jeg
endelig taget mig sammen til at sætte boosteren på batteriet og fik startet
maskinen op.
Det blev til en tur tværs over øen og retur.....desværre er øen, jeg bor på,
bare Amager. I morgen tar' jeg en del af Sjælland i stedet
Så la' os holde regnskaberne i hovedet - så får vi mere fred hjemme

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Anders Majland

Dato : 25-04-06 09:56

> Og med kone, barn, sommerhus og campingvogn _er_ bilen nu ganske praktisk.

Vi har godt nok ikke nogen campingvogn men til daglig har hun bilen - så må
jeg "nøjes" med motorcyklerne....

Og det er godt nok sjældent vejret er så ringe at jeg hellere ville bytte

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 7Mm & Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-04-06 16:57

Niels Pein skrev den 25 apr 2006 i

> [...]
> det tilbage til gamle dage: Hvis jeg skal nogle steder, er det på
> motorcykel.
>
> Hold da k*ft hvor er det egentlig lækkert!!

Yeps!

Kører kun MC i sæsonen - ikke bil, men konen har en hvis det er.....
Køber så en ældre jallagryde i november, godt med syn tilbage og
"overvintrer" med den - og skyder den så af i marts. Indtil videre har jeg på
den måde kunnet nøjes med udgifter til vægt/ansvar/benzin.

På den måde får man også "kicket" i starten af april

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen