Hej Mike
Har selv en 750, så ville lige høre af interesse hvordan din tikken viste
sig, var det i tomgang eller under acceleration, kold/varm motor ect ?
Spørger da min også nogle gange tikker i tomgang
Mvh Søren
Mike" <xxxxxxxxxxxx@xx.dk> skrev i en meddelelse
news:444d5a9d$0$27521$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Efter at min Virago XV 1100 (1999, 64.000 km) har kørt uden problemer i 6
> sæsoner, begyndte den at tikke omkring sommerferien sidste år.
>
> Alle vennerne i klubben samt værkstedet slog det hen med at det var
> ventilerne, og at det ikke var usædvanligt.
>
> Igennem efteråret blev motorens tikken mere og mere markant, og her under
> opstaldningen i vinters skiftede værkstedet ventilløfterne.
>
> Problemet var nu løst, motoren tikkede ikke længere....
>
> Det holdt ca. 125 km, hvorefter motorens tikken begyndte igen.
>
> Endnu et besøg på værkstedet, hvor dommen kom.
> Udskiftning af knastaksel, topstykke mm.
> Ialt reservedele for ca. 10.000 kr. + arbejdsløn.
>
> Min mekaniker sagde dog at hvis jeg kendte en med en drejebænk, kunne jeg
> få drejet en ny "dims" af aluminium, hvilket vil spare mig for nyt
> topstykke
> mm.
>
> Min mekanikker vidste dog ikke hvilken type aluminium der skulle bruges.
>
> Jeg har lagt et par billeder at Alu "dimsen)" her:
>
http://www.sitecenter.dk/nyplast_fiskeklub/mc/view_all.nhtml
>
> Problemet er at på billedet med de 4 krydser, er den ring hvor de 4
> krydser er, den er slidt med 0,15 mm.
> Derfor opstår tikkeriet.
>
> Nu er spørgsmålet om nogen her i NG`en ved hvilken type Aluminium der skal
> bruges.
>
>
> Mvh.
> Mike
>
>