Hvilken type Aluminium....
Fra : Mike

Dato : 25-04-06 00:00

Hej.

Efter at min Virago XV 1100 (1999, 64.000 km) har kørt uden problemer i 6
sæsoner, begyndte den at tikke omkring sommerferien sidste år.

Alle vennerne i klubben samt værkstedet slog det hen med at det var
ventilerne, og at det ikke var usædvanligt.

Igennem efteråret blev motorens tikken mere og mere markant, og her under
opstaldningen i vinters skiftede værkstedet ventilløfterne.

Problemet var nu løst, motoren tikkede ikke længere....

Det holdt ca. 125 km, hvorefter motorens tikken begyndte igen.

Endnu et besøg på værkstedet, hvor dommen kom.
Udskiftning af knastaksel, topstykke mm.
Ialt reservedele for ca. 10.000 kr. + arbejdsløn.

Min mekaniker sagde dog at hvis jeg kendte en med en drejebænk, kunne jeg få
drejet en ny "dims" af aluminium, hvilket vil spare mig for nyt topstykke
mm.

Min mekanikker vidste dog ikke hvilken type aluminium der skulle bruges.

Jeg har lagt et par billeder at Alu "dimsen)" her:
http://www.sitecenter.dk/nyplast_fiskeklub/mc/view_all.nhtml

Nu er spørgsmålet om nogen her i NG`en ved hvilken type Aluminium der skal
bruges.

Mvh.
Mike