Brændstofsproblemer
Fra : Patrick Westergaard

Dato : 24-04-06 20:18

Hej

så begynder min gs500 igen at skabe sig!, når jeg når ned på at der er 9
liter tilbage i tanken går cyklen ud og jeg er nødt til at skifte til
reserve, den burde jo gerne kunne bruge de sidste 7 liter før det er
nødvendigt at skifte til reserve, hvad kan problemet være? kan simpelthen
ikke gennemskue det

mvh
Patrick

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-04-06 21:38

"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> reserve, den burde jo gerne kunne bruge de sidste 7 liter før det er
> nødvendigt at skifte til reserve, hvad kan problemet være? kan simpelthen

Når du har skiftet til reserve - hvad står benzinhanen så på ? Den har altid
voldt mig problemer,da jeg synes der er byttet om på "Pri"og "Res" ~ jeg
skal altid ned på knæ og studere det nærmere før jeg er sikker.
Min mistanke er at du faktisk sætter hanen på "Pri" (Prime) - og går udenom
vacuum-styringen og giver konstant tilløb af benzin. Det ku måske tyde på en
tilstoppet udluftning i tankdækselet eller tilstoppede/utætte vacuum-slanger
til hanen.
Svjh har du 11 liter til at starte med - går den død efter kun at have brugt
2 liter ku det være i den afdeling. Og da du kan få benzin frem ved at dreje
benzinhanen lyder det jo til at benzin-slangen er OK.

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 25-04-06 10:29

> [...]
> brugt 2 liter ku det være i den afdeling. Og da du kan få benzin frem ved
> at dreje benzinhanen lyder det jo til at benzin-slangen er OK.

har aldrig haft de problemer før og jeg er sikker på jeg sætter den til RES
fremfor primer, men næste gang den går tør så prøver jeg lige at åbne
tankdækslet og ser om det har nogen effekt

mvh

Patrick