/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
For nemt at få synet en mc ?
Fra : Anders Majland


Dato : 24-04-06 09:28

Så var jeg lige igennem syn og omregistrereting af st'en. Syn 10-15min og
motorkontoret godt 20min. Måske man skulle bestille tid til ekspedition på
motorkontoret ?

Men nu har jeg fuldt lidt med i tyskerens øffen over forureningsgrænser og
problemer med at overholde dem - selv for fabriksnye cykler. Herhjemme måles
der ikke engang. Synsmanden var ellers flink nok og kiggede den igennem fra
en ende af og det halvdelen af tiden i hallen gik vel egenligt med at
kontrollere at allle lygter virkede incl p-lyset med udtaget nøgle... Men nu
havde jeg selvfølgeligt også selv kigget den efter inden og skiftet en
tvivsom bremseskive og et råberør

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk



 
 
Ukendt (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-06 09:35

Re: For nemt at få synet en mc ?

Hmm. kommer jo an på med hvilke øjne, man ser på det emne med...

Mvh
Morten



Anders Majland (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 24-04-06 10:08

> Re: For nemt at få synet en mc ?
> Hmm. kommer jo an på med hvilke øjne, man ser på det emne med...

Jeg har aldrig haft et køretøj der dumpede til syn. Mazdaen valgte jeg dog
at "sælge" som 14år gammel umiddelbart inden et periodisk syn da den var ved
at være lidt tynd i bunden. Imho bør et køretøj altid være i stand til at
komme gennem et syn uden særlige forberedelser.

Men jeg havde da egenligt håbet at få en måling af motoren med i prisen -
der får jeg da på bilen når den er til periodisk syn. Hvis de så havde et
ordenligt rullefelt ville det da være god service lige at få en rulning så
man er sikker på at motoren går optimalt. Hmm måske et par mc værksteder
skulle søge om at blive synssteder.



Molnit (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 24-04-06 18:44

Juel skrev:
> Re: For nemt at få synet en mc ?
>
> Hmm. kommer jo an på med hvilke øjne, man ser på det emne med...

   *lol* når man tænker på hvad du har fået igennem syn ;) så er det da.

   Jeg synede selv en maskine inden påske, den bestod uden baglys,
bremselys, parkeringslys :) jeg sku bare køre hjem og fikse det, så var
han glad bare han ik så den igen :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Lasse Nygaard (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 24-04-06 09:54

Anders Majland skrev:
> Så var jeg lige igennem syn og omregistrereting af st'en. Syn 10-15min og
> motorkontoret godt 20min. Måske man skulle bestille tid til ekspedition på
> motorkontoret ?
>
> Men nu har jeg fuldt lidt med i tyskerens øffen over forureningsgrænser og
> problemer med at overholde dem - selv for fabriksnye cykler. Herhjemme måles
> der ikke engang. Synsmanden var ellers flink nok og kiggede den igennem fra
> en ende af og det halvdelen af tiden i hallen gik vel egenligt med at
> kontrollere at allle lygter virkede incl p-lyset med udtaget nøgle... Men nu
> havde jeg selvfølgeligt også selv kigget den efter inden og skiftet en
> tvivsom bremseskive og et råberør
>
Jeg klager ikke :)

Tattoo (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Tattoo


Dato : 24-04-06 10:49

der bliver jo som hovedregel ikke dumpet så mange mc´er ..

fordi der er jo os selv der skal køre på dem ..

jeg vil da ikke ud at køre uden bremser eller lys ..

og så er der lige det med de kære udstødninger der råber lidt .. tjoo de
får da madkasserne til at holde til højre .
og ellers findes der jo en " låne " potte til syn ..


når folk får madkassen synet er de jo hamrende ligeglad med om den kan dreje
eller bremse .. eller om lyset dur .. eller resten af bilen .. bare den
kan køre .og der er der synsmanden kommer til sin ret ..


hvor mange skod cykler har du set ? ( som ikke burde køre på offenlig vej )
og hvor mange biler ??

jooo der er flere biler på vejene end MC´er .. meeen selv old gamle MC´er
kører endnu Med Bremser og lys .. og UDEN rust haha ..

og dog ,, jeg så en svensker på en harley med stivstel , hvor stellet var
brækket lige over baghjuls centret i højre side .. ( af stellet ikke højre
hjul )
men nem løsning .. GAFFATAPE !!! ..



jeg mener det er ok nemt ...

også med biler ,, bare den kan bremse lyse og styre ,, så kan man få alt
synet ,,

selv en gammel vw golf GTI med anden mere gal motor .. smadret bagsiderude
, og buler overalt ,, virkelig en smadderkasse som bare skulle i en presser
, på synsreporten stod ,,
at den skulle derud igen når bremselyset var lavet ,,

vupti , bilen var nysynet efter rep af bremselys ..

dagen efter sprang hjulcylinderen og bilen kunne ikke bremse mere ..

det ville ikke ske på en mc .. der sidder vi jo ikke " indenfor " og er
uden bekymring for de dele vi ikke kan se ,,,



"Lasse Nygaard" <nugiz@compuclub.dk> skrev i en meddelelse
news:444c9214$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> Anders Majland skrev:
>> Så var jeg lige igennem syn og omregistrereting af st'en. Syn 10-15min og
>> motorkontoret godt 20min. Måske man skulle bestille tid til ekspedition
>> på motorkontoret ?
>>
>> Men nu har jeg fuldt lidt med i tyskerens øffen over forureningsgrænser
>> og problemer med at overholde dem - selv for fabriksnye cykler. Herhjemme
>> måles der ikke engang. Synsmanden var ellers flink nok og kiggede den
>> igennem fra en ende af og det halvdelen af tiden i hallen gik vel
>> egenligt med at kontrollere at allle lygter virkede incl p-lyset med
>> udtaget nøgle... Men nu havde jeg selvfølgeligt også selv kigget den
>> efter inden og skiftet en tvivsom bremseskive og et råberør
>>
> Jeg klager ikke :)



Ukendt (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-06 12:36

> der bliver jo som hovedregel ikke dumpet så mange mc´er ..
>
> fordi der er jo os selv der skal køre på dem ..

Ja, det tror jeg også er grunden, en ting er at køre på mc, en anden er at
køre på en uden ordenlige bremser !!

** Gyser ved tanken om den GT380 jeg havde, den kunne IKKE bremse i regnvej,
opdagede jeg på en tur til jylland... det er altså ærgeligt at finde ud af,
før et kryds med rødt lys.. :o/ **

Mvh
Morten



Molnit (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 24-04-06 18:48

Juel skrev:

> ** Gyser ved tanken om den GT380 jeg havde, den kunne IKKE bremse i regnvej,
> opdagede jeg på en tur til jylland... det er altså ærgeligt at finde ud af,
> før et kryds med rødt lys.. :o/ **

   Jo, den ku... bagdækket ku bare ikke holde fast, det blokerede fint i
regnvejr.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Martin Clemmensen (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Martin Clemmensen


Dato : 24-04-06 10:32

Anders Majland wrote:
> snip snip

Da jeg fik synet min GS500E fra 1992 for en 1½ måneds tid siden tog det
ca. 45 sek, stik den ;)

Den holdte udenfor, han kom ud, så på dækmønster, bremseskiver og
spurgte om lyset virkede, så var det syn overstået. Det der tog længst
tid var at finde en kuglepen til at skrive under med ;)

--
Martin

Hekto (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-04-06 10:37

Anders Majland used his keyboard to write :
> Så var jeg lige igennem syn og omregistrereting af st'en. Syn 10-15min og
> motorkontoret godt 20min. Måske man skulle bestille tid til ekspedition på
> motorkontoret ?

Det er i hvertfald på grænsen til at man lige så
godt kunne lade være!

Lygter, dæk, og nogen gange bremser/prøvetur er
vel standard-synet.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Bjørn S (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 24-04-06 10:42

Anders Majland wrote:

> der ikke engang. Synsmanden var ellers flink nok og kiggede den igennem fra
> en ende af og det halvdelen af tiden i hallen gik vel egenligt med at
> kontrollere at allle lygter virkede incl p-lyset med udtaget nøgle... Men

Sjovt nok har den feset ind endnu, den med p-lys uden nøgle :-/
Altså, hvis det ikke er orginalmontert, skal det heller ikke være der.
Er det allerede på cykkelen, skal det så klart fungere. Min egen NTV er
født uden.
Det var ikke i Frederikssund du fik den synet vel ?

--
/Bjørn med skrivelse fra færdselsstyrelsen, hvor p-lys regelen er
specificeret


Anders Majland (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 24-04-06 13:07

> Det var ikke i Frederikssund du fik den synet vel ?

Nej men jeg har hørt at Pava deroppe kan klare det på samme tid som Martin's
GS500 ....

> Sjovt nok har den feset ind endnu, den med p-lys uden nøgle :-/
> Altså, hvis det ikke er orginalmontert, skal det heller ikke være der.

Mhs nærlyset lød det på ham at det er/har været et krav til alle maskiner
med batteri i DK

(og maskiner skal jo kun leve op til krav der var gældende ved første
registrering)



Anders Majland (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 24-04-06 15:30

Btw så har børn nogle gange noget meget gode kommentarer. Thomas (5år) er
lige kommet hjem fra børnehaven og han vidste jo godt at den skulle synes
osv.

Jeg fortæller så at jeg først var i en synshal hvor en mand kiggede den
efter og kørte en prøvetur og så hos politiet for at få den registret i mit
navn - Og så er det han spørger: "Er det sådan at politiet ved hvor
fartbøderne skal sendes hen ?"

Hmm det er 7-9-13 vist omkring 3år siden jeg sidst fik sådan en
"trafikafgift" ...


--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 7Mm & Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 85Mm & Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1994 34Mm



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste