Olie.-... T-hansen vs. mærkevarer
Fra : MortenP

Dato : 24-04-06 08:47

Hej

Jeg skal have noget "reserveolie".. sådan bare for en sikkerhedsskyld til
at efterfylde på min Bandit..

Er der kvalitetsforskel på det 10/40 som T-hansen har, og hvis man f.eks.
går til sin "pusher" og køber en liter..
(jeg ved der med bil olie er tit at man kan købe et f.eks. Bilka brand,
som reelt er det samme som en mærkevare olie.. )

Det er en jungle, så hvis nogle ved noget om det hører jeg gerne..

Mvh.
MortenP

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-06 09:22

> Det er en jungle, så hvis nogle ved noget om det hører jeg gerne..

Se hvilke krav olien lever op til og hvilke suzuki foreskriver til din
cykel. Der _er_ kvalitetsforskel på olie men prosforskellene er endu
større.... På min xt600z kører jeg med en fuldsyntetisk fra louis til under
200kr for 4liter - den er sammwnlignelig med olie der i faghandelen
herhjemme koster over 100kr/literen.

Men hvorfor ikke bruge det samme til at efterfylde med som du har på i
forvejen ?

Fra : MortenP

Dato : 24-04-06 11:48

Anders Majland wrote:

> [...]
> herhjemme koster over 100kr/literen.

> Men hvorfor ikke bruge det samme til at efterfylde med som du har på i
'

Jeg ved ikke lige hvad der er på nu.. har ikke lavet et olieskift endnu.
(har næsten lige købt). .men kan se den er ret tæt på minimums linien når
jeg tjekker olie.. Så vil jo lige give den et "skvæt" til de næste 800 km
før jeg laver olieskift på den.

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-06 13:10

> [...]
> jeg tjekker olie.. Så vil jo lige give den et "skvæt" til de næste 800 km

Ved du hvor gammel olien er ?
Hvorfor ikke få lavet det olieskifte nu ? Så har du både frisk olie på og du
ved hvad det er for noget der er hældt på...

Fra : MortenP

Dato : 24-04-06 14:12

Anders Majland wrote:

> Ved du hvor gammel olien er ?
> Hvorfor ikke få lavet det olieskifte nu ? Så har du både frisk olie på og du
> ved hvad det er for noget der er hældt på...

Det tror jeg også bliver det jeg gør

Den blev skiftet ved de obligatoriske 1000km første gang.

Mvh.
MortenP