Rens af karburator
Fra : John Wedde

Dato : 23-04-06 18:45

Er der nogle gode råd til rensning af karburator. Jeg har en Intruder
VS600 som har stået stille i flere år. Jeg har prøvet at renset
karburator. Især den bageste driller. Når karburatoren lige har være
adskilt virker alt ok, men når den har stået natten over er den igen
svær at starte. Findes der noget som man kan lægge den i blød i ?,
eller er der nogen som har råd eller erfaringer.

Mvh. John

Fra : TGSC

Dato : 24-04-06 08:22

Har du tjekket at du kan puste gennem alle dyserne?
Og at der ikke ligger vand/snavs andre steder længere oppe i
fødesystemet? (benzinfilter, slanger mv.)

Fra : John Wedde

Dato : 24-04-06 09:45

Jeg har tømt tanken for gammel benzin, og ja...
tanken om at der kunne være snavs i slanger eller
f.eks. benzinpumpe har da strejfet mig.
Det underlige er at når karburatoren lige er
renset, så går MC'en fint. Men efter at have været
kørt på nogle km uden problemer, og efterfølgende
har stået et par dage, så er problemet der samme
igen. Svær/umulig at starte.

Jeg må prøve at rense igen, men jeg tænkte på om
der var et middel som den adskilte karb. kunne
lægges i blød i. f.eks. petroleum,
celluosefortynder eller andet som kunne opløse
snavs eller partikler fra gammel benzin.

Mvh.

John

Fra : TGSC

Dato : 24-04-06 19:33

Jeg havde samme problem. Jeg skilte karben ad, pustede i dyserne - og
så kørte den fejlfrit !

Som sagt, har du pustet i dyserne og tjekket at der er gennemgang ?

Du skal kunne mærke luften på den anden side, og ku se rent igennem
dysen. Dyserne er kritiske punkter, for al energien skal jo på en
måde gennem de bitte små huller. Er de ikke helt fri spærrer de for
energien.

Jeg ved heller ikke lige hvad det er der sker når det kører fint den
ene dag og ikke den næste, kun at det hjalp at rense dyserne. Siden
har den startet hver gang uanset vejr, dog måtte den løbes i gang da
den havde stået i carport - der skal åbenbart garage til, men så er
den også pålidelig. For mig kunne det tyde på at der opsamles
kondensvand som spærrer et sted.