On 23 Apr 2006 13:24:59 -0700, "Jacob" <jt.kikkenborg@get2net.dk>
wrote:
Hej Jacob.
>OK - jeg sikrer mig lige forståelsen - forkanten= længst væk fra
>hængslet og nåleventil eller ..?
>
Precis.
>Hvad vil du (SG) da anbefale plast svømmer eller messing svømmer og
>hvorfor ?
>
Jeg har ikke belæg for at fremhæve nogen af dem - Så vidt jeg kan
skønne er de lige gode, men den i plastic er billigere at fremstille.
Den Weber jeg kører med har messingsvømmer, den der sidder på min
donor har en af plastic.
>
>Godt input, den hang en lille smule :-/ - altså nåleventilen.
>Er det noget MC-Nøglen har eller Louis.de eller ..
>
Lindebjerg Car Parts i Smallegade har alt til Weber, og det han ikke
har skaffes,
>> Nu er der også andre fejlmuligheder end den famøse Weber selv.
>> Først og fremmest skal brændstofpumpen virke,
>- jamen det gør den - det kan jeg tydeligt høre (inden start).
>
At den støjer er ingen garanti.
Prøv at pille slangen af den og se hvor meget den kan levere.
Vær forsigtig under den operation - Benzindampe er letantændelig.
> og den og filtrene skal være rene.
>- har ikke skilt pumpen ad og renset (kan man det?), men jeg har haft
>et meget stort filter (stor plastbobbel med et papirfilter indeni) og
>dette filter har jeg nu skiftet til et nyt og frisk.
>
Du skal ikke pille i pumpen.
Og OK med filteret.
>> I det "Y" stykke der sidder i brændstogsystemet skal der sidde en
>> 170'er luftdysse som "reduktionsventil" for at holde trykket nede.
>> Den skal være der og sidde i den studs der vender til returen.
>- Kanon du siger det, jeg fandt den da jeg skiftede til nye
>benzinslanger og tænkte det var noget katten havde glemt, men jeg lod
>den sidde - tænkte den skulle være der.0
>
Det er en simpel og ikke alt for velfungerende "Reduktionsventil"
DEt optimale vil være en rigtig en af slagsen der holder et konstant
tryk på ca. 0,5 bar.
>> Er dine indsugningsgummier tætte.
>> Den forreste (på den vandrette cylinder) har det med at blive hård af
>> ælde og varme, og så slår den revner. Med den fejl får du den aldrig til at gå rent.
>- Det er der styr på, jeg har haft dem helt afmonterede og smurt ind i
>silikone, men de virkede nu relativt friske.
>
Prøv at starte maskinen ig sprøjte dieselstart rundt om
indsugningsgummiet.
Hvis motoren stiger i omdrejninger er der utætheder.
>> Har du synkroniseret karburatoren?
>- Ikke endnu
>
Gør det
>> Har du justeret tomgangsblandingen?
>- Ikke endnu
>
Gør det.
>Meeen, jeg har afmonteret den iøvrigt meget flot monterede alarm,
>hvilket har haft en dramatisk effekt på viljen og evnen til at gå i
>tomgang og tage gassen. Så vidt jeg kunne se, indeholdt alarmen også
>en startspærre, som vel delvist virkede - hmm
>
Det burde ikke have nogen indflydelse - Med mindre:
Den der har installeret alarmen samtidig har benyttet lejligheden til
at indføre et ekstra relæ i EL nettet således at al strøm ikke trækkes
gennem nøglen.
Hvis du har bragr det tilbage til standard kan der være for stort
spændingsfald i EL nettet idet forbrugsstrøm løber tre gange gennem
nettet, en nøgle og to sæt sikringer..
Mål spændingen på tændspolernemed motoren i tomgang.
>
>>Og endeligt vil jeg da være rigtigt taknemmelig for din indscannede
>> >manual til Weberen.
>> Jeg lægger den på en CD.
>- Jeg tror det er det Hekto mente med "U never walk (ride) alone"
>Fantastisk. Jeg sender lige en "privat" mail.
>
OK.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk