Rumlepotter til VT600
Fra : Alfons Åberg

Dato : 22-04-06 06:50

Hej NG!

Hvis man nu sætter eks. nogle Raask potter på en VT600 - er det så
nødevendigt med omdysning?

På forhånd tak, Alf

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-04-06 07:17

Alfons Åberg wrote:
> Hej NG!
>
> Hvis man nu sætter eks. nogle Raask potter på en VT600 - er det så
> nødevendigt med omdysning?
>
> På forhånd tak, Alf

det er måske ikke nødvendigt, men dælme en god ide.
Træls at miste kræfter fordi man sparer inddysningen.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Søren L

Dato : 22-04-06 07:42

Hej.

Det er ikke så meget mistede kræfter jeg ville være bange for, men mere at
brænde motoren af..
Når man sætter andre potter på (f.eks. effekt potter) kan der komme en
kraftigere luftgennemstrømning, hvilket betyder at man får en tyndere
blanding (mere luft - samme mængde bezin) , og da benzinen er med til at
køle motoren ned, kan det betyde en overophedning.
Siger ikke at det er sikkert det sker, men jeg vil dog formode at der skal
en større hoveddyse i !!!
Spørg evt. forhandleren hvis du har købt potterne fra ny.

Mvh Søren

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 22-04-06 11:21

> Det er ikke så meget mistede kræfter jeg ville være bange for, men mere at
> brænde motoren af..
> Når man sætter andre potter på (f.eks. effekt potter) kan der komme en
> kraftigere luftgennemstrømning.
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Nemlig, en god tommelfinger-regel, men på den bette Gixxer var blandingen
for fed med den nye Laser ( komme i øvrigt i tanke om at det måske er fordi
jeg kun har skiftet dæmperen og ikke hele systemet )

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
Suzuki GSX-R 250