Gode mc-ruter (Aalborg området)
Fra : Kristian

Dato : 21-04-06 18:18

Nogle som kan anbefale nogle gode og sjove køreruter nær Aalborg? Jeg mener
med lidt sving/kurver osv.

Mvh Kristian

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 21-04-06 19:10

Kristian skrev:
> Nogle som kan anbefale nogle gode og sjove køreruter nær Aalborg? Jeg mener
> med lidt sving/kurver osv.
>
> Mvh Kristian

Kør du mod Gistrup - videre mod Nøvling, herefter mod Ellishøj, over
Støvring til Skørping, videre over Astrup til Hadsund, følg fjorden til
Mariager og spis en is på havnen medens du sparker lidt dæk med de andre
MC'er
Kør videre til Randers over Hvidsten. Fra Randers går det nu mod Viborg,
men inden Viborg drejer du fra mod Tjele. I Tjele drejer du til venstre
i s-kurven mod Vammen. I Vammen drejer du til Højre i "centrum" med
retning Hobro, sørg for at "holde til venstre" så du kommer til Lindum(
genem skoven). Så ender du i et T-kryds i Hvornum. Her drejer du til
højre og efter et par kilometer kommer du til Trinderupvej (venstre
hånd, den følger du til Skivevej (Hovedvej)Nu kører du via Brøndum til
Hannerup og videre over Røjdrup til Løgstørvej (T-Kryds) Her skal du til
vensre 700m så tilHøjre mod Rørbæk.Kør gennem Rørbæk til Haverslev. I
Haverslev kører du mod Rold. I Rold følger du den gamle A10 hjem til Aalborg

På denne tur er der mange mange fine stykker vej med herlige sving og
storslået natur.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Kristian

Dato : 21-04-06 19:56

Takker mange gange. Det blev vist en længere rute. Ved du hvor lang den tur
er?

Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 21:24

Kristian skrev i meddelelsen
<44492ad6$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>Takker mange gange. Det blev vist en længere rute. Ved du hvor lang den tur
>er?

Eller fra Gug mod Visse til Nøvling. Ude af Nøvling venstre mod
Sæderup/Lundby, venstre ad Hadsundvej, over for Lundby bakker
parkeringspladsen til højre ad Vårstvej. Før Skovstrup til venstre mod
Lillevorde, til højre i Lillevorde mod Gudum, videre til Gudumlund. Til
venstre mod Gudumholm, til højre mod Kærsholm i Gudumholm, venstre når vejen
ender, til højre i Kærsholm til Mou, Egense, Hals, til venstre mod Hals
sønderskov, Østerågård, Gåser. Til venstre mod Gandrup, venstre igen, følg
fjorden, før VesterHassing, til venstre syd om Stae til Vensysselværket,
gammel hovedvej til Nørresundby.

mvh
Orla

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 23-04-06 08:44

Kristian skrev:
> Takker mange gange. Det blev vist en længere rute. Ved du hvor lang den tur
> er?
>
> Kristian

i runde tal 200 km, altså en lille hyggelig eftermiddagstur

Fra : Ole Hansen

Dato : 22-04-06 15:24

J.C. Kløve wrote:

> [...]
> Støvring til Skørping, videre over Astrup til Hadsund, følg fjorden til
> Mariager og spis en is på havnen medens du sparker lidt dæk med de andre

Når man er på de kanter, bør man ikke snyde sig selv for turen via
Støvring Hedevej. Til højre (eller venstre hvis man kommer inde fra
Støvring af) lige før den dersens Skillingbro Mercedes-tingest.. Og et
par km ud af den vej og så til venstre.. Der er masser af sving, men
hold lige godt øje med vejen for tiden - der er en del jord.. Derefter
for enden af den vej til højre, til venstre.. Til højre ud til krydset
og så ned gennem "Mastrup-svingene" og videre til Skørping...

--
Ole Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 16:51

Ole Hansen skrev i meddelelsen
<444a3c8f$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>...

>Når man er på de kanter, bør man ikke snyde sig selv for turen via
>Støvring Hedevej.

Joe, men lige netop dén vej ligger der huse klods op ad vejen, og oversigten
er generelt ringe i svingene, så vis nu hensyn der, ellers udmærket vej.

mvh
Orla